Kdo bi si mislil, da bo tako vizualno nepriljubljen Nissan Juke, postavil precej pomembne preporce na avtomobilskem trgu? Menim, da se takrat nikomur od nas ni niti približno sanjalo, kako drastično se bo spremenilo naše mišljenje, želje ter okus na področju nakupa avtomobila.

Nissan Juke je torej napovedal trenutno najbolj zanimiv bolj kompaktih križanec. Še več. S svojo drzno pojavo je ”challengiral” mnoge avtomobilske proizvajalce. Mnogi so ubrali bolj zadržane ter preverjene smernice, spet drugi pa so ideje zarezali v karoserijo. Dobesedno.

Hyundai je v zadnjih letih bistveno spremenil sloves svojega imena, ki je še dve desetletji nazaj nakazoval na »buget« azijsko znamko. Danes govorimo o popolnoma dostojni konkurenci evropskim proizvajalcem, ki pa je še vedno ohranila cenovno ljudskost – kolikor se to pač da.

Kona je Hyundaijeva vstopnica v svet kompaktnih SUV-jev, in čeprav so Korejci v segment vstopili razmeroma pozno, so očitno bili dobro pripravljeni. Kona je s samosvojo podobo, izrazitimi športno-terenskimi elementi in s svojo nič skrivajočo drznostjo udarila tudi po slovenskem avtomobilskem trgu. Korejci trdijo da ni za vsakogar. Res ni! Kona ima le dve možnosti – ali vam je všeč ali pa sploh ne. Meni je. Zelo. V tejle zeleno-črni kombinaciji je prav strupena?…in hkrati deluje okolju prijazna. 🙂

Filozofija drznosti se malce priduši ob vstopu v kabino, kjer je Kona povzeta po ostalih Hyundaijevih modelih, predvsem i30, da pa vseeno sedite v korejski bojevnici pa vas opomnijo drobne a zanimive poteze, kot so recimo dvobarvni varnostni pasovi. Ergonomija je s kopico odlagalnih površin praktično naravnana, izbira materialov pa si zaluži oceno dobro.

Merilniki sicer niso bili digitalni, je pa stopnja opremljenosti Inmpression vseeno impresionirala. Tako je bila testnica opremljena s sistemom za brezžično polnjenje mobilnikov, projecirnim zaslonom, ogrevanim volanom in prednjimi sedeži ter nenazadnje še s svetili v LED tehnologiji. Polna bojna oprema za našo bojevnico bi lahko trdila.

Bistvo testnega vozila se skriva pod pokrovom motorja. Turbobenciner s 170 konjiči, sparjen z robotiziranim 7-stopenjiskim menjalnikom ter prenosom na vsa štiri kolesa zadovolji tudi zahtevnejše vozike. Motor je izredno odziven ter sune že pri nizkih obratih, medtem ko v višjih proizvaja precej rezek športen zvok. Reli material. Avtomatski menjalnik ni najbolj hiter, se pa hitrost prestavljanja izboljša, če sami posežete nad pretikanje.

Štirikolesni pogon je tukaj predvsem zaradi trakcije ter varnosti. Seveda boste lahko tudi plezali po razumnih zasneženih stezicah. Le ne poabite na to, da ni čisto ta pravi terenec. Prav tako ni pogonski sklop med najbolj varčnimi, povprečje se je ustavilo okoli osmih litrov. Zaradi velikih platišč pa na trenutke trpi komoditeta, saj boste na svoji zadnjici občutili tudi manjše ovire in luknje, ki jih pri katerem drugem vozilu morda ne bi. No, ali pa imamo zgolj zanič ceste!

Kona je avtomobil za danes, saj izraža točno to, kar želi navzven pokazati sleherni kupec nasajenega kompaktnega vozila. Impozantnost, v skladu z meščanskimi smernicami, kot so višje sedenje, štirikolesni pogon,…

Povsem osnovno Kono z litrskim bencinerjem boste morali odšteti nekaj več kot 15 jurjev, medtem ko je bila testna v skoraj popolni opremi ovrednotena na 26 tisočakov in pol. Veliko? Če vprašate mene, niti ne. Drugače si pa poglejte konkurenco in se nato vrnite nazaj.