Več kot osem let je že minilo, odkar sem se začel ukvarjati s preizkušanjem avtomobilov. Solidna doba, v kateri sem na dolgi rok obračal kar nekaj različnih volanov. Na palec bi ocenil, da se tromestna številka začne s 5. Vendar, fascinanten podatek je ta, da sem v tem času vozil Bavarsko floto skoraj celo leto. BMW X3 xDrive20d je 50. tedenski termin v moji karieri.

V vseh teh letih sem veliko pisaril o prvinskih občutkih užitka v vožnji, odličnih pogonskih sklopih, kvaliteti materialov, napredni tehnologiji, rastu cen ter kako se dinamika postopoma zgublja z dodanimi kilogrami ter povišanimi karoserijami. Vendar še nikoli doslej nisem posebnega zapisa namenil prav tehnologiji.

Brez novinarskega napihovanja lahko zapišem, da stranka ob nakupu takšnega BMW X3 xDrive20d prejme več sto stransko ‘buklo’ z informacijami o vozilu, kar je več kot znaša zgodovina Slovenije. Skratka, da bi vse to bilo čim bolj učinkovito in intuitivno, so to ‘bulko’ digitalizirali v sistem iDrive. Slednji voznika/lastnika pelje skozi posamezne funkcije in te nazorno uprizori z grafiko na zaslonu. No, pa smo obdelali prvo stvar, ki je pravzaprav v nobenem od 50-ih zapisov nisem omenil.

Zagon iz kuhinje, tek brez ključa

Nikoli si nisem mislil, da bom kdaj izgovoril: »Ključ je prazen. Moram ga napolnit!« A to nikakor ni naveden ključ. Je pomanjšana različica pametnega telefona in hkrati dobra oblikovalska kreacija. Ta ‘ključ’ prikazuje cel kup informacij o stanju vozila – dometu, odprtih oknih, vratih, servisu. Možno je nastaviti čas odhoda ter tako pogreti ali pa ohladiti potniško kabino na primerno temperaturo. Za nameček pa je mogoče avtomobil s pomočjo ključa zapeljati iz tesnega parkirnega mesta. Čudovito.


Vse te informacije je po novem možno imeti tudi preko aplikacije na pametnem telefonu. Še več. Nadgrajeni sistem Connected Drive omogoča odpiranje avtomobila s telefonom tudi ob prazni bateriji. Slednje omogoča NFC tehnologija. Aja, če pa ste aktivni tip človeka, za vas BMW ponuja aktivno zapestnico, ki nudi še funkcijo ključa za vaš avtomobil.

Parkiranje brez sramu, vzvratno brez strahu

Eden boljših pripomočkov pri parkiranju je kamera. Osnova je vzvratna kamera, ki glede na zasuk volana riše smer vožnje ter nazorno v HD kakovosti prikazuje napredek parkiranja vozila. Seveda je tale testna BMW X3 xDrive20d bila opremljena še s tremi kamerami, ki skupaj tvorijo 360′ pogled okoli vozila. In to kakšen pregled. S klikom na zaslon lahko podrobno preveriš okolico vozila iz okolice – o tem govorim:

Ne manjka sistem za samodejno parkiranje vozila, katerega aktiviramo s pritiskom gumba na sredinskem grebenu. S smerokazom izberemo smer iskanja parkirnega prostora ter počasi nadaljujemo z vožnjo. Parkirni asistent lahko avtomobil parkira bočno, vzvratno ter tudi v tiste pod drugimi koti.

Poslastica pa je sistem, ki si zapolni vaše vrtljaje volanskega obroča zadnjih 50 metrov. S pritiskom na gumb in izbiro vzvratne prestave sistem v obratnem vrstnem redu obrača volanski obroč, kar se odrazi v perfektno ”odrikverciranih” 50 metrih še malo prej nemogoče ulice.

Mami, brez rok

Sistemi za razbremenitev voznika ter samodejnost vožnje so svojo mesto našli že v mestnih malčkih. Preizkušeno so tisti kakšen razred ali dva slabši, kar trenutno ponuja BMW v večini svojih avtomobilov. Posodobljen sistem inteligentne varnosti omogoča, da denimo na avtocesti s pritiskom enega gumba na volanskem obroču aktiviramo ”nadzorovano vožnjo avtomobila s strani voznika”. Harmonija sistemov omogoča, da avtomobil pelje sam, voznik medtem drži krmilo in nadzoruje okolico ter občasno preveri, če se na instrumenti plošči izpiše kakšno sporočilo/obvestilo.

S pritiskom gumba se aktivira radarski tempomat, sistem za prepoznavo zapustitve voznega pasu s korekcijami, ki omogoča tudi samodejno zamenjavo pasu. Nad to potezo bdi sistem za zaznavanje vozila v mrtvem kotu. Medtem že deluje kamera za prepoznavo prometnih znakov, ki aktualne omejitve javlja na merilnike, voznik pa jih le potrdi s pritiskom gumba.

Prav tako voznik nastavlja varnostno razdaljo, opozorilo za prekoračitev omejitve hitrosti + 5,10 ali 15 km/h. Sistem deluje do popolne zaustavitve, kot tudi v prometnem zamašku, kjer pride do izraza avtomatizirana start&stop funkcija speljevanja sistema. Vso omenjeno delovanje sistemov se projicira na vetrobransko steklo.

Eko, kot se šika

Nove platforme modelov so prinesle še boljše oziroma vidnejše razlike med delovanji programov Eco, Comfort, Sport in Adaptive. Sport izboljša odzivnost agregata, strša vzmetenje ter doda malce rohnenja. Comfort je standardna nastavitev, Adaptive pa prilagaja vozilo glede na vozne razmere. Kamera nadzoruje cestišče ter v primeru jame, neravnine, ustrezno utrdi vzmetenje. Prav tako glede na zahteve voznika in potnikov delujejo sistemi kot so prezračevanje, osveževanje zraka …

Najbolj specifičen je program Eco. Ne zato, ker bi nekoga, ki odšteje skoraj 80 tisočakov za vozilo, zanimalo varčevanje z gorivom. Ampak, ker lahko s pomočjo sodelovanja tehnologij avto porabi precej manj in obenem nudi boljšo gospodarnost. Zakaj?

V navigacijo vpišete cilj. Po preračunani poti, program izbere najbolj optimalno pot – majhna razlika v nadmorski višini, čim manj zastojev, … Nato pa med potjo svetuje z različnimi ukanami za varčnejšo vožnjo. Tako denimo priporoča spust stopalke za plin 400m pred naseljem z omejitvijo 70 km/h. Vi trenutno vozite 90 km/h in kot pripeljete mimo table naselja, voila!, pelje 70 km/h. Res pa je, da ta sistem perfektno deluje preizkušeno trenutno v Avstriji in Nemčiji.

Najboljša celota?

Tehnologije postajajo del našega vsakdana in zgoraj opisane so tiste, ki se mi zdijo precej uporabne. Komfortno vstopanje v vozilo, da ni potrebno razmišljati v kateri jakni sem pozabil ključ. Parkiranje z dobrimi kamerami in asistentom postane mačji kašelj. Vožnja na drugi konec Evrope naenkrat zahteva polovico manj psihičnega napora kot tudi nekaj litrov manj goriva ob pametnem koriščenju voznih programov.

Našteti pripomočki zapakirani v prefinjeno trendovsko celoto predstavljajo najboljšo celoto, ki jo trenutno premore premijski razred.

Specifikacije – BMW X3 xDrive20d

Vrsta motorja: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 140 kW (190 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 213 km/h
Pospešek: 8,0 s
Poraba na testu: 6,6 l/100 km
Mere vozila: 4.716 mm x 1.897 mm x 1.676 mm
Medosna razdalja: 2.864 mm
Prostornina prtljažnika: 550 – 1.550 l
Rezervoar: 68 l
Masa vozila: 1.850 kg
Cena osnovnega modela: 51.050 EUR
Cena testnega modela: 80.000 EUR