Ford je prvič uvedel ekipo sodelujočih robotov, ki ‘z roko v roki’ pomagajo inženirjem, da vsaka Ford Fiesta proizvodni obrat v Kölnu zapusti s popolnim lakiranjem.

Šest sodelujočih robotov oziroma cobotov izvede celotno koreografijo in v samo 35 sekundah obrusi celotno površino karoserije. Tovrstni pomočniki niso zamenjava za zaposlene, saj lahko ti zdaj svoj čas uporabijo za bolj zapletena opravila in niso izpostavljeni naporom pri izvajanju ponavljajočih se gibov.

Vsi coboti so modeli UR10, najbolje prodajani coboti na svetu, izdelali pa so jih v Universal Robots. Takšne robote uporabljajo tudi v industriji avdio-opreme, da polirajo najzmogljivejše zvočnike in globokotonce. V Fordovi lakirnici so opremljeni s 3D tiskano mehko prilagodljivo plastjo med robotsko roko in brusnim papirjem, ki cobotom omogoča enako natančno in spretno delo kot s človeško roko.

Med proizvodnjo vsako Fiesta potopijo v posebno kopel, ki zagotavlja več kot desetletno zaščito pred korozijo. Po tem lahko na površini ostanejo manjši madeži, ki jih s prostim očesom sicer ne vidimo, lahko pa jih otipamo z roko in vplivajo na končno lakiranje vozila. Zdaj je na vrsti šest cobotov, da zgladijo morebitne nedoslednosti in posesajo ves prah, ki nastane pri brušenju. Preden karoserija vozila napreduje po liniji proti nanosu temeljnega laka, jo še enkrat in dokončno preverita dva zaposlena.  

Za proizvodnjo zvočnikov in avdio-opreme s pretežno ravnimi površinami zadošča en cobot. Uvedba tehnologije na pomični proizvodni liniji vozila s pestro oblikovano površino je zahtevala nov pristop.

Ford preverja možnost za uvedbo cobotov v svojih proizvodnih obratih v Valencii v Španiji in Craiovi v Romuniji. Prav tako so že uvedli druge cobote, ki so programirani za pomoč delavcem na proizvodni liniji pri zahtevnejših postopkih montaže, kot so vgradnja blažilnikov v vozila in vžigalnih svečk v motorje.