Luksuzni sedem sedežni terenec je največje stvarjenje münchenskega koncerna, ki ga najlažje opišem kot velik sredinec na kolesih, saj je brezkompromisen na področju prostornosti, zmogljivosti, hitrosti in udobja.

Poglejte to zajetno masko, ki deluje kot bi priletela iz animiranega filma. Ste vedeli, da so zaradi enormnih ledvičk povečali emblem na pokrovu motorja? In kako majhen je pravzaprav šestvaljni motor pod ogromnim pokrovom. Ampak tudi to je zanemarljivo v primerjavi z dolžino vozila. Ta šteje 5,15 metra, kar je skoraj 40 centimetrov več kot znaša povprečna dolžina parkirnega prostora v Sloveniji. Vendar X7 je vseeno za zgoraj naštete dejavnike. Konec koncev je X7.

Moram priznati, da sem bil na začetku malce skeptičen glede vožnje, namreč avto ima maso in velikost manjše hiše. A po nekaj deset kilometrih za volanom, sem dobil potrditev, da se pelje odlično in da pri vihtenju volana ne zahteva nič več napora kot serija 1.

X7 bazira na platformi serije 7, zato posledično ni presenetljivo, da je osupljivo udoben – kot vožnja na oblakih. Zasluge gredo izjemno prilagodljivemu zračnemu vzmetenju ter silen blokom, ki imajo namesto gume vstavljeno tekočino.


Vožnja je kontrolirana na račun elektronsko nadzorovanih stabilizatorjev. Z nastavljivo višino ter trdoto vzmetenja glede na vozne programe, se lahko X7 transformira v popolno limuzino. Terenec sledi zavojem tudi pri višjih hitrostih, kar je izjemno in pravzaprav se minimalno nagiba. Zavore so briljantne, močne in vozniku dajejo zaupanje, hkrati pa dobro pomagajo skriti maso vozila.

Z 2,5 tone je trenutno eden bolj nabitih avtomobilov v prodajnih salonih.

Inženirji so zato morali priskrbeti dobre motorje, da lastniki ne bi občutili manjka moči. Vstopni model nosi oznako 30d in s sabo pelje 260 konjičev. Z njim ne boste postavljali hitrostih rekordov, a bo zadovoljiv vsakodnevne potrebe. Če pa želite, da vaš X7 kriči na vse strani, bo prava izbira tale testni M50d. Trilitrski šestvaljnik razvije 400 ‘konjev’ in kar 760 Nm navora. Za pospešek z mesta do 100 km/h pa vzame le 5,4 sekunde.

Kombinacija hitrosti in dobre lege obljublja užitek tako pri hitri kot počasni v vožnji. BMW se kljub velikosti ter masi ni odrekel znamenitemu užitku v vožnji. Seveda pa to ne pomeni, da je X7 M50d zgolj mestna srajca in da se bo ustrašil prve blatne stezice. Res da ni najbolj prijetno čez drn in strn priganjat več kot 160 tisočakov vreden avtomobil, ampak je mogoče. Z doplačljivim offroad paketom se X7 zavidljivo dvigne od tal, program nastavi delovanje menjalnika, razporeja moč h pogonskim kolesom z največ oprijema, nadzoruje stopalko plina, obrat volana …

Še bolj presenetljivo je dejstvo, da se BMW X7 M50d lahko spopade z zahtevnim terenom in obenem nudi udobje dnevne sobe. Dobesedno. Luksuzen prostor razvaja s številnimi sladkorčki. Tako najdemo držala za pijačo, ki grejejo in/ali hladijo. Sistem iDrive lahko opravljamo kar preko velikega zaslona na dotik, vrtljivega stikala na sredinskem grebenu, z gestami zvišamo jakost ozvočenja ali zamenjamo radijsko postajo, nenazadnje pa lahko večini naših ukazov ustreže digitalna asistentka.

Nagovorimo jo z ”Hey BMW!” in ji zastavimo preprosto vprašanje v smislu, kakšno bo vreme v prihodnjih dneh na moji lokaciji, odpelji me do priljubljene restavracije, nastavi nov cilj … Umetna inteligenca poskrbi, da kadar vam je toplo, sistem spusti temperaturo, vklopi hlajenje sedežev ter predvaja ustrezno glasbo. V obratnem scenariju stori drugače. Asistentka tudi prepozna, s katerega sedeža prihaja ukaz. Torej, če si sovoznik zaželi masaže, jo tudi dobi. In to kakšno masažo. Nabor je daljši kot v povprečnem wellnesu, izvedba pa kakovostnejša.

Masaža je mogoča na sedežih prve in druge vrste. Kar neverjetno pa je, da je vseh sedem sedežev v avtomobilu elektrificiranih, ogrevanih ter odetih v kakovostno usnje (BMW Individual). Prostora z lepa ne zmanjka. V osnovi je konfiguracija sedežev takšna, torej dva spredaj, trije v sredini in dva zadaj.

Za doplačilo si lahko omislite 6-sedežno različico, ki v drugi vrsti razvaja z dvema foteljema. Bistveno je, da so vsi sedeži uporabni. Tudi tista dva zadaj sprejmeta dve odrasli osebi, ki nista prav nič prikrajšani, saj imata svojo klimatsko konzolo, sončno streho, ozvočenje, držali za pijačo ter greta sedeža.

Vseh sedem potnikov bo lahko na krov vzelo 326 litrov prtljage, kar pravzaprav ni malo. Z dotikom stikala v prtljažniku se pričnejo podirati sedeži, s čimer se ustvari 2.200 litrov prostora.

BMW X7 M50d je nenavaden avto, ki je papirju poln presežkov. Zakaj je tako velik, zakaj je BMW vložil toliko truda, da se pelje tako dobro, ali sploh mora obstajati? Odgovor na zadnje vprašanje je najverjetneje ne, ampak sem vesel, da X7 obstaja. Nekateri najboljši avtomobili na svetu na papirju ne predstavljajo veliko smisla, ampak so fantastični, ko jih zapelješ. Do zdaj nisem nikoli razmišljal, da svet potrebuje ogromnega luksuznega sedem sedežnega terenca. Tukaj je, in zdaj razmišljam zakaj z nami ni bil že prej.

X7 ni zasnovan za voznika, ki želi leteti pod radarjem, ki si želi razumne izbire. Je za tiste, ki ne marajo kompromisov. Seveda bo delil mnenja, a kupcem to prav nič ne bo mar. BMW X7 je to kar je. Velik, nadut, osupljivo tehnično zasnovan sredinec na kolesih.

Specifikacije – BMW X7 M50d

Vrsta motorja: Turbodizelski, šestvaljnik
Prostornina motorja: 2.993 ccm
Moč motorja: 294 kW (400 KM) pri 4.400 vrt./min
Navor: 760 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 5,4 s
Poraba na testu: 7,3 l/100 km
Mere vozila: 5.151 mm x 2.000 mm x 1.805 mm
Medosna razdalja: 3.105 mm
Prostornina prtljažnika: 326 – 2.210 l
Rezervoar: 80 l
Masa vozila: 2.535 kg
Cena osnovnega modela: 99.500 EUR
Cena testnega modela: 169.933 EUR