Ford se je pridružil na sceno električnih križancev in to s kakšnim nastopom. Legendarno športno ime v kombinaciji z logotipom konja v galopu so napopali na športnega terenca z novo filozofijo mobilnosti – Mustang Mach-E.

Splet so preplavili komentarji, češ, da je Ford s poimenovanjem Mustang Mach-E oskrunil tradicionalno ime športnega vozila z V8 motorjem. Vendar, zdi se mi, da so s to potezo v prvi vrsti pritegnili pozornost javnosti, hkrati pa so izmuznili tistemu ‘še en izmed električnih avtomobilov’. Ime je električnemu avtomobilu dalo karakter.

Oblika je zasnovana na novi platformi. Ima stereotipno zaprto masko, ki jo obkrožajo ozki žarometi v tehniki LED in športno stiliziran prednji odbijač. Prav tako dovolj prepoznaven in športno agresiven je zadek, v katerega se izteka padajoča strešna linija. Slednja na prvi pogled deluje še nižja zaradi kontrastne črne barve strehe in zadnjega spojlerja. Ne gre spregledati začimb, ki so jih snovalci vzeli z legendarnega Mustanga.

In medtem, ko zunanjost stavi na obline preteklosti, se potniška kabina postavlja s svežim pristopom. Zaradi 15,5-palčnega sredinskega pokončno nameščenega zaslona, najprej potegnemo vzporednice s Teslo. Vendar, se v kabini skriva mnogo več kvalitetnih detajlov.


Pred voznikom je 10,2-palčni zaslon za digitalni prikaz merilnikov. Ob izbranih materialih in kvalitetni končni obdelavi se med opcijskimi dodatki najde avdio sistem Bang & Olufsen ter panoramsko strešno okno. Mach-E naj bi za še bolj intuitivno komunikacijo z uporabnikom poskrbel preko nove generacije vmesnika Sync 4.

Dodatni prostor za shranjevanje pod prednjim pokrovom ima 1oo litrov prostornine ter odprtino za možnost odtekanja, ki olajša njegovo čiščenje. Prtljažnik zadaj pa 402 litra ob osnovni postavitvi ter 1.420 litrov pri preklopu naslona zadnjih sedežev.

Ob prihodu na trg (konec 2020) bo Mach-E na voljo s standardnim litij-ionskim baterijskim sklopom 75,7 kWh. Za doplačilo bo možno vstaviti baterijo z daljšim dosegom s kapaciteto 98,8 kWh ter z zadnjim ali štirikolesnim pogonom. Kombinacija z zadnjim pogonom in močnejšo baterijo naj bi uporabniku zagotavljala do 600 km dosega z enim polnjenjem (WLTP).

Pred zunanjimi vplivi baterijo ščiti poseben ovoj, nadgrajen z ojačitvami za primer trčenja. Za njeno dolgo življenjsko dobo v vseh vremenskih razmerah in nemoteno polnjenje pa naj bi skrbel napreden sistem tekočinskega hlajenja in ogrevanja.

Ford za domače polnjenje predlaga namestitev polnilne postaje, ki naj bi podaljšala doseg za 62 km v vsaki uri polnjenja. Sicer pa s serijskim polnilnim kablom na domači šuko vtičnici dodamo 14 km dosega z uro polnjenja.

Za polnjenje na poti bo poskrbel dodan kabel za javne polnilnice, pri čemer Ford poudarja, da sistem FordPass omogoča olajšan dostop do mreže več kot 125.000 evropskih polnilnic. Člani kozorcija Ionity, kjer se ob najvišji moči 150 kW Mach-E lahko z desetimi minutami polnjenja vozi naslednjih 93 km, baterijo pa od 10 % do 80 % dopolni v sprejemljivih 38 minutah.

Osnovna različica bo na voljo s 190 kW (258 KM) nazivne moči in 414 Nm navora, kar naj bi omogočalo okvirno 450 km električne vožnje z enim polnjenjem.

Varianta štirikolesnega pogona z močnejšo baterijo bo imela 248 kW (337 KM) nazivne moči ter 565 Nm navora. Pri Fordu sicer niso dodali podatka o zmogljivostih slednje, so se pa zato pohvalili, da bo posebna izvedenka Mach-E GT (prve dobave pomlad 2021) s pospeševanjem iz mirovanja do hitrosti 100 km/h opravila v manj kot petih sekundah, pri čemer naj bi imela 342 kW (465 KM) moči ter 830 Nm navora.

Evropske cene zaenkrat še niso znane, zato pa imajo v ZDA z vplačilom 500 dolarjev rezervacije že možnost prednaročila svojega primerka po cenah od 43.895 dolarjev dalje (brez upoštevanja subvencij). Na slovenske ceste bo Mustang Mach-E zapeljal predvidoma med letoma 2020 in 2021.