Ob vstopu v avtomobil v letu 2019 pričakujem, da se ta odpre ob dotiku kljuke, zažene s pritiskom na gumb, ima vsaj delno digitalne merilnike, velik osrednji naslon z všečnim vmesnikom, kotiček s stikali asistenčnih sistemov, ročno ”na stikalo”, vsaj 6 prestav (po možnosti avtomatiziranih) ter ergonomsko voznikovo okolje.

Mogoče se sliši postavljaško, vendar osnovni standard opreme avtomobila je iz leta v leto višji. Dominira v smeri varnosti – sistemi kot sta ABS in ESP so bili v 90-ih letih prej izjema kot pravilo. 20 let kasneje pa s strani pravilnika osnovo predstavlja asistenca pred naletom vozila, klic v sili ter cel seznam naprednih komponent, ki delujejo v ozadju, medtem, ko (zaenkrat še) sami šofiramo po cesti.

Preprostost.

Dacia se oklepa preprostega poslanstva. Enostavna zasnova, uporabnost ter dobra gospodarnost. Čeprav je Sandero že dolgo na sceni v generacijsko prenovljenem izgledu, je marketinški oddelek poskrbel za osvežitev z novim paketom opreme Techroad. Slednji na Sandera v pustolovski konfiguraciji (Stepway) pripne nalepki, ki popestrita bok, črna ogleda z rdečo črto ter simpatična lita platišča.

V notranjosti se rdeča nit (na sedežih dobesedno) nadaljuje. Prevleke sedežev so svojevrstne za paket Techroad, tudi tepihi se bahajo z zanimivim logom.


Volan je odet v usnje, multifunkcijske tipke so namenjene opravljanju tempomata ter omejevalnika hitrosti. Avtomatska klimatska naprava je lep dodatek, kakor tudi zaslon na dotik s precej enostavnim vmesnikom. Ta nudi povsem zadovoljive funkcije, kot so preprosta povezljivost telefona, upravljanje z radijem in ostalimi zunanjimi mediji, navigiranje ter za doplačilo še prikaz vzvratne kamere.

Na roke.

Za pogon je skrbel ”skoraj” litrski turbo benciner, ki dobro sovpada s poslanstvom vozila. Petstopenjski ročni menjalnik je videl že boljše, predvsem pa natančnejše čase (Renault 5?), vendar se z njim da spoprijateljiti. Poraba goriva je sprejemljiva s 7 litri povprečja na 100 prevoženih kilometrov.

Sandero Techroad skriva aduta v podvozju, ki dobro prebavlja luknje slovenskih cest. Se pa mehkeje nastavljeno podvozje pozna v ovinkih, kjer avto pri višji hitrosti sili iz ovinka. Podobno je tudi pri hitrejšem speljevanju, ko sprednji kolesi zgubita oprijem.

Na splošno bo vožnja za povprečnega uporabnika sprejemljiva in tudi nekoliko višja hrupnost v kabini pri avtocestni hitrosti ni toliko nadležna. Mogoče imam pripombo nad ”pre”težkim servom ter neodločnim zavornim sistemom, saj se ne odzove vedno enako.

Sandero Techroad – stara šola.

V tem avtomobilu torej ni nekaj, kar bi navdušilo tehno-fike ali pa zadovoljilo eko-fanatike. In konec koncev to mogoče niti ni zgrešeno. Poznam veliko voznikov, ki jim tehnologija ne diši in se zapletejo z menjalnikom, če ima ta več kot 5 prestav.

Na nekakšen način me ta Sandero spominja na ”domačo petko”. Bila je enostaven avtomobil, uporaben za vse vrste priložnosti, a za razliko od Sandera ni imela klime, navigacije ter servovolana. Dacia to ima in upam, da naslednje generacije Sandera ne zapletejo. Priporočam izboljšave podvozja, pogonskega sklopa ter ergonomije. Vse drugo lahko ostane preprosto in preprosto stati le tisočak ali dva več kot doslej.

Specifikacije – Dacia Sandero 0.9 TCe 90 Techroad

Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 898 ccm
Moč: 66 kW (90 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 140 Nm pri 2.250 vrt./min
Menjalnik: ročni, 5-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 168 km/h
Pospešek: 11,1 s
Poraba na testu: 6,8 l/100 km
Mere vozila: 4.089 mm x 1.757 mm x 1.533 mm
Medosna razdalja: 2.589 mm
Prostornina prtljažnika: 320 – 1.200 l
Rezervoar: 50 l
Masa vozila: 1.160 kg
Cena osnovnega modela: 8.400 EUR
Cena testnega modela: 11.990 EUR