Električni zastavonoša bavarske avtomobilske znamke sliši na ime BMW iX. Enostavno ime predstavlja najbolj napredno električno vozilo iz tovarne propelerjev.

BMW iX prinaša popolnoma spremenjen oblikovalski pristop. Električni terenec v peščeni barvi daje videz mogočno oblikovane skale. Najbolj prepoznaven element obliko ostajajo sprednje ledvičke, ki so po novem namenjene senzoriki. Njihova posebnost pa je, da ”samodejno” popravijo prasko. Material se na soncu ogreje, ter zapolni poškodovano območje. Prebrisano.

Dimenzijsko se model iX definira nekako takole. Dolg je kot BMW X5, visok kot X6, medtem ko so kolesa tako velika kot pri modelu X7. Poleg ozkih svetil tako spredaj in zadaj, so karoserijska posebnost še vratne kljuke. Te so pomaknjene v sama vrata in delujejo na princip dotika. Stilska pika na i so vrata brez okvirjenih stekel.

Potniška kabina je zasnovana minimalistično. Oblikovalci so želeli ustvariti odprt prostor s počutjem kot v dnevni sobi. To jim je nekako uspelo z velikim ukrivljenim zaslonom, ki podaja informacije stanja vozila pred voznikom ter funkcije vmesnika iDrive na sredini armaturne plošče. Sedala imajo integrirane vzglavnike v katerih se nahaja tudi ozvočenje. Vsekakor pa dominira ogromna steklena streha.

Ne smem mimo šestero-kotnega volanskega obroča, doplačljivih kristalnih stikal na osrednjem lebdečem grebenu in oblikovno skritih funkcij. Med te se šteje kristalna krogla, ki je v bistvu upravljavec sistema iDrive ter lesena dekoracija z integriranimi stikali.

Bistvo se skriva spodaj. BMW eDrive pete generacije ponuja dva elektro motorja s skupno močjo 370 kW oziroma 500 KM. To naj bi bilo dovolj za pospešek z mesta do 100 km/h v manj kot 5-ih sekundah. V trebuhu vozila se nahaja baterija s kapaciteto 100 kWh. Po WLTP naj bi omogočala do 600 kilometrov dosega oziroma povprečno porabo nižjo od 21 kWh na 100 prevoženih kilometrov.

Polnjenje do 80-odstotkov na 200 kW hitri polnilnici bo vzelo manj kot 40 minut. V desetih minutah pa boste lahko dodali 120 kilometrov dometa. Domača 11 kW polnilnica pa bo BMW iX od 0 do 100 odstotkov napolnila v enajstih urah.

iX bo omogočal povezljivost 5G. Posledično bo lahko obdelal dvakrat več podatkov iz nameščenih senzorjev kot dosedanja vozila BMW. Na cestah ga lahko pričakujemo v drugi polovici leta 2021.