Bločne podatkovne verige, dinamično geografsko omejevanje in dostavna vozila s priključnim hibridnim pogonom pomagajo izboljšati kakovost zraka v mestnih središčih.

Fordova pionirska raziskava je pokazala, kako lahko nove tehnologije, kot sta dinamično geografsko omejevanje (geofencing) in bločne podatkovne verige (blockchain), dopolnjujejo priključno hibridna električna dostavna vozila (PHEV).

Ugotovitve so rezultat obsežne triletne raziskave potenciala gospodarskih vozil PHEV pri reševanju težav s kakovostjo zraka v mestih. S programom, v katerem je sodelovalo na ducate vozil Ford Transit in Tourneo PHEV v različnih voznih parkih mestnih in gospodarskih vozil v Londonu v Veliki Britaniji, Kölnu v Nemčiji in Valencii v Španiji so zbrali podatke več kot 400.000 prevoženih kilometrov.

Med ugotovitvami sta tudi spoznanji, kako lahko tehnologiji geografskega omejevanja in bločnih podatkovni verig v vozilih PHEV z izbiro delovanja brez izpustov glede na podatke o lokalni kakovosti zraka pomagata k njenemu izboljšanju. V preskus je bil vključen tudi inovativni dostavnik PHEV. Opremljen z električnim hladilnim agregatom, ki ga ni napajala baterija vozila. To pa je vplivalo na prilagodljivost uporabe in doseg v primerih, kjer pride v poštev ta platforma.

Raziskavi v Kölnu in Valencii sta dokazali vrednost povezave med vozili in mesti, ki pomaga zmanjšati onesnaževanje zraka in zagotoviti skladnost z območji zmanjšanih izpustov. Od 218.300 km, ki jih je 20 vozil prevozilo v Kölnu in Valencii, jih je bilo izključno z električnim pogonom prevoženih skoraj pol (105.600 km). V geografsko omejenih območjih Kölna pa je ta delež celo presegel 70 odstotkov.

Z najnovejšima raziskavama v Kölnu in Valencii so pokazali prednosti na področju prijaznosti do okolja in skladnosti s predpisi, ki jih mestom, občanom in upraviteljem voznih parkov prinašajo povezane tehnologije, kot sta geografsko omejevanje in bločne podatkovne verige.