To je najbolje prodajani pick up v Evropi in Sloveniji. Ford Ranger je v povezavi s poltovornjakom skoraj tako kot Red Bull z energijsko pijačo. Sploh z imenom Raptor.

Enostavno ne bi dosti zgrešil z lenim zapisom, da nič ne boste zgrešili, če v domačo garažo pripelje Ranger. Seveda, če iščete vozilo s takšno namembnostjo. Pravzaprav od vseh konkurentov ponuja konsistenco in precej širok nabor individualizacije. S tem mislim različne dolžine, kabine, opreme, barve, pogone, … Z lanskoletno prenovo je postal še malo bolj všečen in varčen.

Zunanjost so očedila svetila z LED podpisom, mogočna maska je postala bolj ameriška in posodobljena ‘prtljažna vrata’ z vzvodom ‘Easy-lift’ naredijo kovinsko stranico peresno lahko. Notranjost je lepše zapakirana z novim osrednjim vmesnikom, spremenjeno konzolo klime ter radia, dodani pa so številni ”butični” elementi. Volanski obroč je odebeljen ter prešit z oranžnimi kontrastnimi šivi. Slednji se nahajajo tudi vzdolž armaturne plošče. Najdemo jih še na prestavni ročici, vratnih panelih ter sedežih.

Občutek kakovosti potniške kabine je občutno boljši, kot je tudi Fordov vmesnik SYNC3, ki omogoča številne funkcije in povezljivost z vašim pametnim telefonom, ne glede na operacijskega ponudnika. Že predhodnik je ponujal mnoge rešitve povzete iz osebnih avtomobilov. Ciljam na ogrevano vetrobransko steklo, ogrevane sedeže, parkirno kamero z vzvratno kamero, radarski tempomat, zaznavo mrtvega kota, nadzor nenamerne zapustitve voznega pasu in še bi lahko našteval.


Posodobljeni Ranger je zdaj kot prvi v svojem razredu serijsko opremljen še s sistemom za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev. Na voljo je tudi aktivna pomoč pri parkiranju, ki dopolnjuje prej omenjeno paleto naprednih voznih tehnologij. Skratka, več kot preveč stvari, ki jih boste na brezpotjih redko pogrešali. A pomembna je ergonomija in ta je odlična. Daljša vožnja tega ‘delovnega stroja’ ne predstavlja nikakršnih naporov. No, kaj takega bi težko pripisal pick upu pred desetletjem ali dvema. Takrat med drugim tudi niso namenili toliko časa ekologiji.

Čas za ekologijo?

V zameno za nižjo porabo goriva ter nižje izpuste CO2 je zvočno kuliso 3,2-litrskega petvaljnega motorja povozil 2,0-litrski štirivaljni turbodizelski motor. Ta je dobavljiv v treh različicah moči 96 kW, 125 kW in 157 kW. V testnem Wildtracku je tekla najmočnejša različica dvolitraša in predno kdo obregne, da novinec ni tako močan oziroma zmogljiv, naj klikne na tole povezavo.

V kombinaciji z 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom nudi lagodno vožnjo ter gospodarno porabo goriva. Verjamem, da ima v sklopu pogona in zmogljivosti še kakšen as v rokavu, denimo pri vlečenju konjske prikolice po makadamskem/blatnem klancu.

Še malo gole teorije. Ford Ranger je zmožen brodenja čez 800 mm globoko vodo. Odmik od tal znaša 230 mm. Omogoča plezati na 29-stopinjski vstopni in 21-stopinjski izstopni kot. Terenske prednosti dopolnjujeta vlečna zmogljivost do 3500 kg in nosilnost, ki znaša do 1180 kg. Pick up je dobavljiv v treh stopnjah opreme XL, XLT, Limited, Wildtrack in Raptor. Vem, da ste zdaj zastrigli z ušesi.

Ranger Raptor je tista glavna novost prenove in v kolikor resno razmišljate o nakupu ‘civilnega’ Rangerja, zakaj ne bi pristavili še tistih 10 tisočakov in iz salona odpeljali Raptorja?

Specifikacije – Ford Ranger Wildtrack 2.0 EcoBlue 157 kW

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.997 ccm
Moč motorja: 157 kW (213 KM) pri 3.750 vrt./min
Navor: 360 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 10-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 180 km/h
Pospešek: 9,0 s
Poraba na testu: 8,3 l/100 km
Posoda za gorivo: 80 l
Mere vozila: 5.363 mm x 2.180 mm x 1.873mm
Medosna razdalja: 3.220 mm
Masa vozila: 2.246 kg
Cena osnovnega modela: 29.030 €
Cena testnega modela z dodatno opremo: 45.530 €