Suzuki VITARA – 30 let uspešne zgodovine

Suzuki je že leta 1968 postavil na kolesa model Jimny, ki je bil prva prava uresničitev Suzukijeve vizije o vozilu s štirikolesnim pogonom, ki bo lahko kos neurejenim gozdnim potem, blatu in kamenju ter bo lahko zapeljal ljudi tja, kamor do tedaj ni bilo mogoče priti na štirih kolesih.

20 let kasneje so številne izkušnje z modelom Jimny omogočile Suzukiju ključni korak dalje pri snovanju povsem novega, všečnega, sodobnega in športno naravnanega vozila. Na cesto je zapeljala VITARA prve generacije, ki je s svojo zasnovo prestavljala pravo malo revolucijo med t. i. 4×4 vozili.

Prva generacija

Vitara je ponudila svežo obliko, polno gladkih in zaobljenih linij, a imela hkrati tudi nekaj robatosti z rezervnim kolesom, nameščenim na zadnja vrata. Čvrsta letvena šasija je z novim vzmetenjem zagotovila odlične vozne lastnosti na različnih podlagah, k izjemni okretnosti vozila pa sta močno pripomogla kratka medosna razdalja (2,2 m) in nizka teža vozila. Vitara prve generacije je postala s svojimi 1.000 kg najlažje terensko vozilo tistega časa. Vitara pa je bila pionir med terenci tudi z uveljavitvijo trivratne karoserije.

Leta 1991 je Suzuki razširil modelno ponudbo Vitare s petvratno različico in 1.6-litrskim motorjem. Kmalu zatem je bila izboljšana zmogljivost Vitare s 16-ventilskim motorjem z večtočkovnim vbrizgom goriva in 95 konjskimi močmi. Leta 1994 je Vitara ponudila kupcem na novo zasnovan sistem Drive Select 4×4, ki je omogočal vozniku med vožnjo enostavno in hitro preklapljanje med dvo- in štirikolesnim pogonom. Leto kasneje je dobila Vitara novo izjemno (pre)moč med terenskimi vozili, to je 6-valjni 2-litrski motor s 24 ventili in 4 odmičnimi gredmi, ki je ponudil kar 134 konjskih moči.

Seveda je Vitara v tem obdobju dobila tudi veliko dodatne opreme, kot so servoojačevalnik volana, avtomatski menjalnik, varnostni zračni blazini, električni pomik stekel in ogledal, centralno zaklepanje vozila. Leta 1996 je Suzuki v Vitaro namestil varčen, a zmogljiv 2-litrski turbodizelski motor, ki mu je bil kasneje dodan tudi t. i. intercooler, s čimer se je moč povečala za 23%, navor pa kar za 29%. V slabih 10 letih je bilo prodanih okrog 1,1 milijona Vitar prve generacije.

Druga generacija

Leta 1998 je Vitaro prve generacije nasledila Grand Vitara, ki je bila odziv na zahteve trga po večji varnosti in ekološkosti vozila ter večji prostornosti. Leta 2000 je Suzuki še okrepil udobnost in praktičnost vožnje, ko je voznikom ponudil enostavno stikalo za preklop med dvo- ali štirikolesnim pogonom. Grand Vitara je omočila Suzukiju prodor na tržišče t. i. lifestyle vozil.

Leta 2001 je Suzuki presenetil trg z Grand Vitaro z oznako XL-7, ki je združevala odlične terenske zmogljivosti in udobno vozno izkušnjo v prostorni kabini, namenjeni sedmim potnikom. Grand Vitara XL-7 je bil najmanjši SUV za sedem potnikov v svojem razredu.

Tretja generacija

Vitaro tretje generacije predstavlja Grand Vitara druge generacije, ki je vstopila na trg leta 2005. Gre za nadaljevanje edinstvene identitete Vitare in izpostavljanje boljšega zavedanja o Suzukijevi SUV odličnosti. Vitara je v tem času povsem sledila okusom evropskih oblikovnih smernic. Pod motornim pokrovom je ponujala zmogljiv dizelski agregat ali pa kar 5 bencinskih: 1.6, 2.0, 2.4, 2.7 V6 in 3.2 V6.

Grand Vitara druge generacije je utelešala tri ključne lastnosti: izboljšano kakovost vožnje, čvrsto vozno zmogljivost na terenu in stabilne ter uglajene vozne lastnosti na cesti. Grand Vitar prve in druge generacije je bilo prodanih skupaj več kot 1,7 milijona.

Četrta generacija

Oktobra 2014 se je Suzuki po več kot 25 letih od prve Vitare vrnil nazaj k imenu Vitara in predstavil nov prenovljen model tega vozila kot odgovor na vedno večje zahteve kupcev po aktivni in pasivni varnosti, okoljski osveščenosti in varčnosti. V novi Vitari je na voljo ogromno funkcionalne opreme in naprednih varnostnih sistemov, pri čemer je Vitara ohranila pristno SUV zasnovo in terenske zmogljivosti. Razvoju vozila je sledilo tudi izpopolnjevanje tehnologije štirikolesnega pogona.

V novi Vitari je tako opcijsko na voljo sistem ALLGRIP, ki je bil premierno predstavljen v Suzukijevem modelu SX4 S-CROSS. Omenjeni sistem nudi vozniku 4 načine nastavitve pogona (avtomatski način, športni način, način za sneg in blato ter način za sneg in blato z zaporo sredinskega diferenciala). Vitaro lahko poganja bencinski ali dizelski 1.6-litrski motor, medtem ko je izvedba Vitara S opremljena z izredno odzivnim, prožnim, močnim in varčnim 1,4-litrskim turbobencinskim Boosterjet motorjem.

Poštena Madžarka za brezpotne avanture – Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGrip S

Sosed končno dobil svoj avto – Suzuki Vitara 1.6 VVT 4WD

Le kdo bi še na roke? – Suzuki Vitara S 1.4 BoosterJet AT