Nov moški izziv? – BMW 118d xDrive Sport Line

Med odraščanjem se otrok sreča z mnogimi izzivi, predvsem so to tisti, ki nudijo izbiro. Pri nas fantih je to najprej izbira tipa obuvala. Do kdaj naj bi nosil športne copate na ježke? Tisti fantje, ki si že znajo vezati čevelj so pri puncah bolj kul. Torej?

Podobna nihanja se pojavijo kasneje, ko napreduješ po razredih in je otroško porisana torba z akcijskimi junaki preotročja. Vendar, nekaj razredov za tem, pa fantje torb več ne uporabljajo, saj nosijo s sabo zgolj eno ali dve pisali. Ena večjih odločitev pa nastopi pri izpolnjevanju prijave za opravljanje izpita za motor – tistega s 50 kubiki. Namreč, izbiraš lahko med opravljanjem izpita s ”štirko s prestavami” ali pa skuterjem oziroma avtomatikom. Z opravljenim izpitom slednjega, namreč ne moreš ”legalno” voziti prvega, torej motorja na prestave. No, vsaj dokler ne narediš izpita za avtomobil.

Z igrišča za šank.

Sam sem v osnovni šoli naredil izpit za avtomatika. Enostavno se mi ni dalo ukvarjati s prestavami, poleg tega pa so tisti čas skuterji bili prava osvežitev na trgu. In še lepše so zgledali, čeprav je večina sošolcev trdila, da ”štirbrzinci bol grejo!” No ja, mogoče v prepad, saj so okvirji Tomosov bili takrat precej težki. Podobe debate, primerjave in zbadanja so se vrstili dan za dnem na šolskem igrišču, ko smo popoldan zaključili z igro košarke.

A ker takrat še nismo bili seznanjeni s čarovnijo dogajanja v barih, smo debato zaključili ter se vrnili domov. Zdaj, po več kot desetletju zaključka osnovne šole, pa se takšne debate odvijajo za šankom. Mislim da ga ni bilo primera, ko me nebi nekdo (največkrat že kar pošteno opit) nadlegoval s primerjavami avtomobilov ter tehnike. Kaj je boljše in zakaj. Od časa do časa se iz naftalina dvigne tema o menjalnikih, ročni proti avtomatskemu.

”Avtomatik je za babe!”

Na tem področju sem nevtralen, ker sta mi oba prenosa moči všečna in vsak od njiju ima svoje prednosti. Avtomatik je precej simpatičen v večjih avtomobilih, saj doprinese k voznemu udobju ter lagodju in je največkrat, zaradi večjega števila prestav, tudi varčnejši. Je enostavnejši za uporabo, perfekten za mestna središča z zgoščenim prometom in bolje sodeluje z moderno tehnologijo. ”Avtomatik je za babe!” se v tem primeru zasliši iz ust opotekajočega sogovornika. Baje smo moški bolj za ”šarf” vožnjo in ta se doseže z ročnim menjalnikom. Čeprav, kolikor je meni znano, imajo tudi ženske rade kaj za prijet in držati v roki in tale serija 1 je kot nalašč za njih. Pa ne samo zaradi pretikajoče palice.

Enica je prikupna, z nedavno posodobitvijo pred odhodom v pokoj, še malenkost bolj začinjena s poudarjenimi detajli. Ledvičke, odbijač, svetila s črno podlago, izpuh in poseben barvni odtenek – takšna modra ali tale oranžna.

Nekaj novosti je tudi v notranjosti, kjer se kontrastno postavlja svetlo usnje na športnih ogrevanih sprednjih sedežih. Modernejša je instrumentna plošča z delno digitalnimi merilniki, osvežen sistem iDrive z zaslonom za dotik ter najnovejšim vmesnikom. Ne manjka dvopodročna samodejna klimatska naprava, ki zdaj sveti v nežno beli barvi ter dodatki v stilu opozorilnika za menjavo voznega pasu, tempomat z omejevalcem hitrosti, parkirni senzorji, kamera za branje prometnih znakov, izbira voznih profilov ter ozvočenje Harman Kardon.

Dober motor, a na slabemu glasu!

Bavarskega hečbeka je poganjal dvolitrski dizelski motor z oznako 118d, ki govori o zmogljivosti 110 kW ( 150 KM) moči. V kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom je to dovolj za iskrivost avtomobila ter ugodno porabo goriva, katera se ni povzpela čez mejo 6-ih litrov na prevoženih 100 kilometrov. Je pa res, da zna kakšen zavihati nos, ko mu omenite dizla. Hvala za to, avtomobili ljudstva!

Ker pa je zadnje čase fama, da mali avtki ponujajo stvari velikih, je bil testni primerek opremljen s štirikolesnim pogonom xDrive. Saj ne, da bi ga potrebovali. Je pa tam, če slučajno ga. Kot že večkrat preizkušeno deluje odlično ter takrat, ko podlaga ni najbolj optimalna vozniku oziroma voznici daje zaupanje z občutkom varnosti.

Nova igrača?

Celota ima svojo ceno, a razvajanje z bombončki ni nikoli bilo poceni. Med 40 in 50 tisočaki lahko odštejete za takole založeno serijo 1, kar pa verjetno pričakujete, če že pogledujete za avtomobili takšnega kova. Pa še moški bodo imeli nekaj od tega, ročni menjalnik in podobno.

Se pa bojim za prihodnost in mačote, ki bodo, po ukinitvi ročne zavore, kmalu ostali še brez ”kontrolne palice”. Ročni menjalniki bodo postopoma šli v pokoj, a mislim, da so inženirji že našli novo igračo za moške. Obvolanske prestave, ki jih poimenujemo tudi lopatke. Veste o čem govorim?

Specifikacije – BMW 118d xDrive Sport Line

Vrsta motorja: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.995 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 320 Nm pri 1.500  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 210 km/h
Pospešek: 8,4 s
Poraba na testu: 5,8 l/100 km
Rezervoar: 52 l
Mere vozila: 4.329 mm x 1,765 mm x 1.421 mm
Masa vozila: 1400 kg
Medosna razdalja: 2.690 mm
Prostornina prtljažnika: 360-1.200 l
Cena osnovnega modela: 32.650 EUR
Cena testnega modela: 47.413 EUR

Takšnih ne bodo delali več! – BMW 120d xDrive ShadowLine

Ne sodi po preteklosti. – BMW 116d

Razpotje? – BMW 116d