Na slovenske ceste je zapeljal priljubljeni križanec Nissan Qashqai v svoji tretji generacijski podobi.

Vsestranski križanec je v letu 2007 pričel pohod športnih terencev na globalnem trgu, zato nosi precejšnje breme svoje slave. Da bi ga malce lažje »prenašal«, je bila prenova vsekakor dobrodošla, saj so razmere in konkurenca neizprosni.

Sodobnejši Qashqai, z zanimivo in dinamično obliko, si zopet želi dvigniti merila v segmentu, ki ga je pravzaprav sam zastavil. Tretja generacija je velikostno nekoliko večja (+35 mm v dolžino, +25 mm v višino in +32 mm v širino). Vsled tega je večja tudi prostornost, medtem ko prtljažni prostor nudi nekaj več prilagodljivosti z metodo dvojnega dna in sistemom prilagajanja notranjih elementov Flexible Luggage Board System.


Glede oblike vozila smo sklepčni, da mu V-Motion oblika večje maske pristaja, v njej pa se nahajajo LED matrične diode ter znameniti svetlobni podpis dnevnih luči v obliki bumeranga. Qashqai bo prvič na voljo s kar 20-palčnimi litimi platišči, medtem ko bodo seriji čeveljci merili 17 palcev. Nasploh je novi Qashqai še bolj dinamičen in samozavesten.

Morda je ambient tisto področje, ki je doživelo najmanj videznih sprememb. Celotna armaturna plošča je sicer znana, vseeno pa se ponaša s precejšno digitalizacijo. Povsem nov je recimo voznikov 12,3-palčni večopravilen TFT zaslon, medtem ko boste vso povezljivostno in multimedijsko tehnologijo upravljali preko osrednjega 9-palčnega zaslona. Spisek elektronskih asistenčno-varnostnih sistemov je zajeten, saj je Nissan precej znanja na osnovi delno avtonomnega sistema ProPILOT preselil tudi v novega Qashqaija. Bo pa kupcem na voljo kar precej dodatne opreme kot tudi možnost osebne prilagoditve v smislu barvnih tonov in dekorativnih elementov.

Brez dizelskega motorja

Prvič bo Qashqai na voljo brez dizelsko gnane različice, saj boste lahko izbrali le med dvema elektrificiranima opcijama – blagohibridno ali e-POWER. Pri prvi jedro tvori že znani 1,3-litrski bencinski DiG-T agregat z 12-voltno tehnologijo blagega hibrida. Na voljo bosta dve močnostni različici, in sicer s 138 ali 156 KM, ki bosta serijsko opremljeni z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom. Pri močnejši izvedenki bo za doplačilo na voljo tudi novi brezstopenjski Xtronic CVT menjalnik.

Novi Qashqai bo na voljo tudi z zadnjim pogonskim »hitom« Nissana, in sicer sistemom e-POWER. Ta (v začetku drugega leta) prinaša kombinacijo 1,5-litrskega atmosferskega agregata s spremenljivim kompresijskim razmerjem ter elektromotorjem z močjo 140 kW (188 KM). Bencinski agregat je namenjen le proizvodnji električne energije, ki se shranjuje v bateriji. Cilj je stalno delovanje bencinskega agregata v najbolj optimalnem območju, kar naj bi opazno prispevalo k nižji porabi in posledično tudi emisijam.

Kupci novega Qashqaija bodo lahko izbirali med petimi paketi opremljenosti. Osnovni je Visia (LED sprednji in zadnji žarometi, drive mode, adaptivni tempomat, 7-palčni TFT zaslon, sistem za mrtvi kot, samodejne dolge luči, zaviranje v sili …), sledijo mu Acenta (17-palčna aluminijasta platišča, kamera zadaj, 8-palčni sistem Nissan Connect …), N-Connecta (18-palčna aluminijasta platišča, LED meglenke, 12,3-palčni digitalni TFT zaslon, 360-stopinjska kamera, 9-palčni sistem Nissan Connect z navigacijo …), Tekna (19-palčna aluminijasta platišča, steklena streha, inteligentni žarometi, ProPilot …) in najvišji Tekna+ (inteligentni ključ, ogrevana sedeža in volan, Bose z 10 zvočniki, usnjeno oblazinjenje …).

Vstopni Nissan Qashqai z opremo Visia se ceni na 23.300 evrov, v koliko pogledujete proti najbolje opremljeni različici, pa boste morali odšteti vsaj 33.280 evrov.

TEST: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160 Tekna SS DCT

Nissan Qashqai 1.7 dCi 150 Tekna X-tronic