Štiri blesti za pet. – BMW 420d

Ni ga avtomobilističnega navdušenca, ki si nekdaj v svoji garaži ne bi želel imeli super športno vozilo. Obisk strani s ponudbo rabljenih konjičkov pokaže, da stvar niti ni tako nedosegljiva, pravljična.

Med 30 in 70 tisočaki se znajdejo pravcate zverine. Jaguar XF, Audi R8, Ferrari California, Nissan GTR, Lamborghini Gallardo in še vrsta eksotike. Na drugi, novi strani za podoben denar dobimo bavarsko serijo 4.

BMW serija 4 je, kot prvo, čisto nova serija v BMW floti. Soda števila so sedaj izbrana le za elegantna, petična premium vozila, torej različice kupe, kabrio in štirivratni kupe.

Podobnosti s serijo 3 ni veliko.

V bistvu je modeloma skupen le pokrov motorja. Vse ostalo, mere, karoserijski deli in tehnika so spremenjeni, ustvarjeni specialno za štirico. Oblika kupeja je ponovno nekaj ekstra. Ni klasičen kupe iz BMW-jevih vod, kjer se zadek konča kot pri limuzinah. Tokrat so oblikovalci kupeju namenili ‘fastback’ zadek, kjer se linija strehe enotno spušča preko stekla in pokrova prtljažnika do zadka. Slednji je zajeten in konkretno širši (dimenzija) od sprednjega dela, kjer dominira elegantno razpotegnjena maska z ostrimi žarometi.


Ti so testnem vozilu svetili s 100-odstotno LED tehnologijo. Delovanje žarometov je nezmotljivo. Zasenčen in dolg snop vrhunsko osvetljuje veliko polje pred vozilom in s tem zagotavlja najvišjo stopnjo varnosti. To so, po mojem mnenju, trenutno najboljši žarometi na tržišču in doplačilo 2.400 evrov se vsekakor lastniku obrestuje.

Testno vozilo je bilo opremljeno s paketom Luxury Line, ki nadene kupeju nekaj kroma, 18-palčna platišča in usnjene sedeže. Dodatno je avto imel še navigacijski sistem BMW Professional, kopico avtomatizacije, gretje sedežev s funkcijo Memory, prilagodljivo podvozje in M-Sport volan.

Notranjost je povzeta po seriji 3.

Športna, z nekaj prestižnimi dodatki. Potnikoma spredaj vsakokrat varnosti pas postreže robotiziran butler, sredinska konzola pa je bogatejša za vrtljivi gumb z občutljivo ploščico. Opečna barva usnja na sedežih poskrbi za prijetno vzdušje v kabini. Voznik si lahko položaj za volanom poljubno prilagaja. Ergonomija je na visokem nivoju. Voznik in sopotnik imata prostora na pretek, ob kančku radodarnosti, pa se bodo v štirici lahko peljale tudi štiri odrasle osebe.


Kupeja je poganjal osnovi dizelski agregat z 2,0-litra prostornine in močjo 135 kW (184 KM). Agregat, ki se je že mnogokrat izkazal v bavarskih modelih, se odlično odreže v kombinaciji z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom tudi v seriji 4. Njegova tokratna odlika je izjemno nizka poraba dizelskega goriva, za kar je definitivno zaslužena tudi aerodinamika kupeja. Povprečno je agregat zahteval nekaj več kot pet litrov goriva, ob pazljivejši desni nogi, se agregat zadovolji tudi s 4,3 litra dizla na 100 prevoženih kilometrov.

bmw 420d 6

Vozniška izkušnja za volanom štirice je pristna BMW-jevska. Vozilo prenaša moč na zadnji kolesi, ki se ob konkretnem pritisku na plin (380 Nm navora) in izklopljeni elektroniki radi zavrtita v prazno. Dinamika vozila je naravnana v prid udobja, vendar izkušeni vozniki v programu SPORT+ tudi najdejo ključ do zabave. Radoživost zmoti le grob zvok motorja, ko le ta ni ogret. Vsekakor bi takšnemu vozilu bolje pristajal šestvaljni stoj. In benciner.

Zamere?

Pri vozilu, ki stavi na kupčeve emocije, jih je težko najti, saj me je serija 4 prevzela. Pa vendar sem nekaj odkril. Pogrešal sem športne sedeže, ki bi izboljšali bočno oporo pri hitreje odpeljanih ovinkih in električno pomoč pri odpiranju prtljažnega pokrova. Golfisti si pač ne bodo mazali belih rokavic.

In kaj imajo rabljeni super športniki in BMW serija 4 skupnega? Ceno. Testno vozilo je stalo nekaj čez 60 tisoč evrov, kar je lep kupček denarja, sploh če nanj gledamo z vidika super športnih vozil. Ampak pri vsakdanjih stvareh so ključni drugi faktorji. Tu šteje uporabnost, potovalno udobje in ergonomija, realno uporabna moč in vzdrževanje. Vse to BMW serija 4 briljantno opravlja. In ker je štirici dodan še kanček prestiža, je ravno dovolj ekskluzivna za slovenski vsakdan.

 

Motor

Turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 16 ventilov, 1.995 ccm, 135 kW (184 KM) pri 4.000/min, 380 Nm pri 1.750/min. Poraba goriva (EU) 6,0/4,1/4,8 l/100 km. CO2: 127 g/km.

Prenos moči

Pogon na  zadnji kolesi, ESP, Osemstopenjski samodejni menjalnik. Gume 225/45 R18 (Pirelli).

Podvozje in karoserija

Kupe, dvoje vrat, 4 sedeži. Dolžina 4,638 m, širina 1,825-spredaj, 2,017-zadaj, višina 1,377 m. Medosna razdalja 2,810m. Prtljažnik (normno) 520 l. Rezervoar: 57 l. Mase: prazno vozilo 1450 kg, dovoljena obtežba 520 kg.

 

Največja hitrost (km/h): 240

Pospešek 0-100 km/h (s): 7,5

Poraba goriva (l/100 km)

 

Testno povprečje:  5,6

Osnovni model (BMW 420i): 40.500 EUR

Testno vozilo (BMW 420d): 62.074 EUR