Kaj izbrati, ko je v igri za nakup športnega avtomobila skoraj 90 tisočakov. Znamke Ferrari, Aston Martin, Bentley, Lamborghini, vstopajo v partijo s starejšimi modeli. Eden izmed aktualnih adutov pa je BMW M440i xDrive.

Poznavalci, kot tudi ”forumaši”, bi rekli, da je takšna primerjava nesmiselna in da so to vozila različnega segmenta. Še več. Že cenovna razlika med ekskluzivnimi športniki in M440i xDrive je precejšnja.

Se strinjam, vendar če na internetnem iskalniku vozil izberemo zgolj obliko kupe in definirano ceno 90 tisočakov ter pustimo ostale nianse, potem rezultati prikažejo vse ponudbe. Vključujoč nekdaj drage Ferrarije.

Zanimivo je opazovati, kaj je prinesel tehnološki napredek zadnjih 10 oziroma 15 let. ”Povprečen” germanski kupe se ponaša s toliko konjiči, kot jih je nekdaj premogel zgolj butičen izdelek iz Maranella. Bojim se, da so v nemškem stroju že vozni programi bolj dodelani, kot v več 100 tisočakov ob nastanku vrednih vozilih.

Nepravi BMW?

Zakaj bi razpravljali o ledvičkah, poimenovanju modelov ali pa o praktičnosti Bavarskega kupeja. Serija 4 se za te stvari enostavno ne zmeni. Ima pač svoj jaz. Seveda ohranja korenine. Nabriti šestvaljnik je nabit z blago hibridno tehnologijo, da utiša Greto.

Kljub temu ne skopari s specifikacijami. Skoraj štiristo razuzdanih vrancev, 8-stopenjska avtomatika z bliskovitimi menjavami zobnikov ter trakcija štirih koles. Rezultat nemškega inženiringa je pospešek z mesta do 100 km/h v 4,5 sekunde ter klišejska končna hitrost 250 km/h.

Fascinantna stvaritev je prilagodljivo podvozje oziroma kar prilagodljivo celotno vozilo, ki pričara izkušnjo kot izpisano na informacijskem digitalnem zaslonu pred voznikom. Comfort je komforten. Eco povsem ohromi vozilo, saj odvzame precejšnjo število konjenikov (občutek), utiša izpuh ter ozvočenje, olajša volan in omili intenziteto prestavljanja. Celo jadra, da prihrani z gorivom. Vse za Greto.

Ampak, ko pritisnemo na tipko Sport in z dodatnim pritiskom aktiviramo še +, se kupe naelektri. Izgubi se občutek (kar) visoke mase vozila. Natančno krmiljenje in dobro uglašeno podvozje vliva zaupanje voznika v avtomobil in njegove zmožnosti. Seveda je možno z njim zganjati huliganstvo, vendar sam ta avtomobil dojemam kot potovalnik na vse konce Evrope. GT ali grand tourer, so avtomobile takšnega kova poimenovali Britanci.

In zakaj potem primerjava s Ferrariji, Lamborghiniji?

Ravno med testom tega lepotca me je zaneslo na trg rabljenih vozil, kjer sem ugotavljal, kaj lahko dobiš za 90 tisočakov. Ferrari F430, Lamborghini Gallardo, Aston Martin DBS in še kaj bi se našlo, tudi za manj evrskih bankovcev.

Na prvo žogo mamljive ponudbe, vendar, ko jim prišteješ kakšen reden ali izreden servis, menjavo gum in konec koncev registracijo vozila ter porabo goriva, računica ni najbolj prijazna. Takšno vozilo hitro prileze na 150 tisočakov. Ob vsem tem pa imaš ob koncu dneva v garaži ”staro” vozilo, ki je nekoč bilo atraktivno. Z vsem spoštovanjem do nekoč všečnih športnikov.

Po dolgem razmisleku sem tako prišel do zaključka, da je za 90 tisočakov najboljša izbira takšen M440i xDrive. Najprej je tukaj 5 let garancije in brezplačnega servisiranja. Poraba goriva je v povprečju med 8-10 litri, kar je vsaj 10 litrov manj kot razni italijanski jekleni mačisti. Ugodnejša je tudi zavarovalna premija in nadomestni deli, če gre kaj narobe.

A stvar, ki je pretehtala v prid BMW-ju je tehnologija. Telefon se poveže s sistemom, ko ga odložim na mesto z induktivnim polnjenjem. Če želim voziti dinamično prestavim v Sport, vse ostale dneve pa delo prevzame avtomatika v komfortnem načinu. Svetila, ki svetijo. Klima, ki hladi in motor, ki se vsako jutro zažene. Ja, vse to so prigode lastnikov sanjskih vozil, katerim se zdaj lahko izognete brez minusa.

Specifikacije – BMW serija 4 M440i xDrive Coupe

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 2.998 ccm
Moč motorja: 275 kW (374 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 500 Nm pri 1.900 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 4,5 s
Poraba na testu: 8,3 l/100 km
Posoda za gorivo: 59 l
Mere vozila: 4.770 mm x 1.852 mm x 1.393 mm
Medosna razdalja: 2.851 mm
Masa vozila: 1.740 kg
Prostornina prtljažnika: 440 l
Cena osnovnega modela: 71.450 €
Cena testnega modela z dodatno opremo: 89.578 €

BMW M340i xDrive

BMW serije 4 Cabrio: Pripravljen na pomlad/poletje 2021