Prepričal Evropo in Slovence! – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 EAT6 Allure
Občasno je dovolj le to, da si ob pravem času na pravem mestu ter s pravim produktom. Peugeotu je z novim modelom 3008 ustvaril edinstveno vozilo, točno takšno, kot si ga kupci v tem momentu želijo.
Robusten, udoben, prostoren, kulski, varen, varčen, napreden, povezljiv, … na kratko, vsestransko križan. Križanec. Seveda je takšnih in drugačnih križancev oziroma športnih terencev ali crossoverjev na trgu že ogromno, a takšnega kot je 3008 še do zdaj ni bilo. Zakaj mislim tako, razložim takoj, ko predstavim še nekaj splošnih informacij o modelu 3008, če vam le-te morda še niso poznane.
Tako kot vsi novi modeli iz ”levje” tovarne, tudi 3008 temelji na platformi EMP2 in je zato 100 kilogramov lažji od predhodnika. V dolžino meri 4,4 metra, oddaljenost od tal pa znaša 22 centimetrov. Osnovni 530-litrski prtljažnik je možno povečati na 1.580 litrov.
Na novo zasnovana potniška kabina s futuristično obliko armaturne plošče vsebuje posodobljen i-Cocpit. Druga generacija Peugeotovega vozniškega okolja ponuja manjši spodaj in zgoraj prisekan volan, digitalne merilnike in sredinsko postavitev 8-palčnega zaslona na dotik. Nadgradnja je i-Cocpit Amplify, ki poskrbi za lastnikova čutila; dotik, vonj, vid, sluh. Sistem omogoča dve vrsti razpoloženja (Relax ter Boost), 8 consko masažo voznikovega sedeža, razpolaga s tremi dišavami avtomobila in ambientnimi osvetlitvami.
Za bombončke je potrebno seči po opremi Allure.
Poleg udobja in zabave je Peugeot 3008 bogato založen z varnostnimi sistemi že v osnovni konfiguraciji. Tale z opremo Allure pa je poleg sistema za samodejno zaviranje v sili, imel še sistem za prepoznavanje prometnih znakov, opozorilo za nenamerno menjavo voznega pasu, sistem za samodejno prilagajanje snopa žarometov, aktivni tempomat, parkirni asistent, sistem za nadzor mrtvega kota in kamero na zadku.
Testno vozilo je poganjal 1,6-litrski dizelski HDi motor z 88 kW (120 KM) moči, ki je bil spojen s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Pogonski sklop se prijetno poda vozilu, saj nudi zadostno mero performansov, obenem pa ustreže z udobno vožnjo ter všečno porabo goriva. Mogoče gre razmisliti o kakšni bencinski varianti, ki se bo pozimi malenkost prej ogrela na delovno temperaturo ter mirneje delovala. 3008 nima na voljo ”klasičnega” štirikolesnega pogona, ampak samo nadomestek v obliki sistema Advanced Grip Control, ki je na voljo za dodatnih 790 evrov.
Vsebuje to, kar voznik in potniki potrebujejo!
Marsikdo je mnenja, da je Peugeot 3008 preveč futurističen ter da ima preveč ”digitalnih” funkcij. Vendar, sam sem mnenja, da je ta tehnologija v avtomobilu potrebna že v tem trenutku. To je tudi eden izmed razlogov, da mi je 3008 všeč, saj nudi tisto dobro povezljivost v stilu Apple CarPlay/AndroidAuto/Mirrorin, s katero se telefon ”preslika” na ekran avtomobila.
Izostanek štirikolesnega pogona se bodo dotaknili le tisti, ki avte kupujejo zato, da se z njimi hvalijo za šankom. Dejstvo je, da ”mestni terenčki” blata ne bodo videli, kaj šele kakšen težji teren. Plus dvokolesnega pogona je nižje dno vozila ter posledično več prostora za potnike kot tudi prtljago.
V bistvu me tale 3008 spominja na originalnega Golfa GTI iz leta 1974, ki je takrat postavil standard za ”vroče hečbeke”. Peugeot pa je z novim 3008 postavil nov standard za križance, ki sta ga potrdila tako Evropa kot Slovenci.
Specifikacije – Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 EAT6 Allure
Mere dolžina/širina/višina (mm) 4447/1841/1624
Medosna razdalja (mm) 2675
Prostornina prtljažnika (l) 520
Teža (prazno v./dovoljena) (kg) 1510/2050
Agregat turbodizelski, 4-valjni, vrstni
Delovna prostornina (ccm) 1.560
Največja moč pri vrt./min. 88 kW (120 KM) pri 3.500
Največji navor pri vrt./min. 300 Nm pri 1.750
Največja hitrost (km/h) 185
Pospešek 0 – 100 km/h (s) 11,6
Posoda za gorivo (l) 53
Poraba goriva na testu (l/100 km) 5,9
Cena osnovnega modela (v EUR) 27.190
Cena testnega modela (v EUR) 33.000
Avtomobil po merah današnjega Evropejca. – Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi avt.