Družinska šminka – Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift iAWD Titanium

To, da so športni terenci postali pogostejši kot gobe po dežju, potrjuje destvo, da sem pozabil kdaj sem nazadnje nizko sedel in se kobacal v in iz vozila. Ne, res se ne spomnem.

Na teritoriju terencev postopoma postaja izredno tesno. Nizanje modelov, ki razen imena, nekaj oblikovnih spremembne in nekoliko daljših ali krajših mer, niso čisto nič drugačni od ostalih 15 predstavnikov znamke, katera predstavlja model. Dogodek se obravanava na varnostnem sestanku enote in ostalih enot v podjetju. Nekatera vozila med sabo že tako ali tako težko ločimo, in z novimi modeli bo to početje vse težje. Edina stvar po kateri jih bomo ločili bo le še cena.

No, če pa se vrnem par let nazaj, je na tem terenskem področju bilo dokaj…lepo. Razumno in pregledno. Qashqai kot pionir, Tiguan kot germanski predstavnik ter Kuga kot športni terenec, ki si ga lahko tudi v ovinek zapeljal malce bolj suvereno. Še pomi kdo tisti znameniti 5-valjni stroj pod pokrovom Kuge?


V drugi generaciji se je Kuga globalizirala ter posala bolj prijazna svetvnim kupcem, katerim bojda več pomeni udobje kot športnost. Posledično je začinjenost v ovinkih pošla, poslovil pa se je tudi znamiti petvaljnik. Nedavno pa je Kuga prejela nekaj svežine, s katero se bo zoperstavila vse številčnejši konkurenci. Oblikovno presenečenj ni, so pa dizajnerji odpravili nekaj elementov, ki do zdaj niso najbolj sovpadali s celoto. In če vam tale na fotografijah ne deluje dovolj športno, so pri Fordu ponudili Kugo tudi v paketu ST.

Nekaj več sprememb se nahaja v notranjosti, kjer so snovalci upoštevali priporočila dosedanjih kupcev. Nov je infozabavni sistem SYNC 3, ki zmore razumeti tudi govorjeno besedo in celo nekaj prstnih gestikulacij, merilni instrumenti se prikazujejo na digitalni podlagi, drugače pa je tudi zasnovana armaturna plošča. Kar se tiče ergonomije je tako kot mora biti. Sedeži so udobni in dobro podpirajo tako v hrbtnem kot ledvenem delu. Idealen položaj za volanom si voznik hitro najde. Posledično tudi vožnja na daljše razdalje ni naporna. Preizkušeno. S prenovljeno Kugo sem se odpravil v San Marino, zato lahko vozno udobje potrdim.


Prav tako ne smem mimo, že uveljavljenega, dizelskga motorja, ki iz dveh litrov prostrnine razvije dobrih 180 konjev. V kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim PowerShift menjalnikom se Kuga predstavi v čisto drugi luči, saj v tej konfiguraciji deluje zrelejše. Resneje. Če k temu prištejem še nov, intelegentni štirikolesni pogon iAWD je kombinacija popolna za novodobo družino, katere se dandanes vse pogosteje odločajo za nakup šminkerskega športnega terenca.

Specifikacije – Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift AWD Titanium
Mere: 4,535m x 1,838m x 1,701m
Medosna razdalja: 2,690 m
Prtljažnik: 456-1.653 l
Masa: 1.616 kg
Motor: turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina: 1.997 ccm3
Moč: 132 kW (180 KM) pri 3.500 vrt./min.
Navor: 400 Nm pri 2.000 vrt./min.
Pogon: štirikolesni pogon
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Največja hitrost: 220 km/h
Pospešek: 10 s
Poraba na testu: 7,8 l/100km
Rezervoar: 60 l
Cena osnovnega vozila: 29.420 EUR
Cena testnega vozila: 40.060 EUR

6 stvari, ki jih morate vedeti o novi Ford Kugi

Neozdravljiva bolezen? – Ford Kuga 2.0 TDCi 4×4 Titanium

Prestižna Kuga