Praktična lepota. – BMW 430i xDrive Gran Coupe

Morda se sliši nesmiselno, a včasih ravno to drži. Tudi sam si nebi mislil, da je lahko nekaj, kar je lepše in podrejeno obliki bolj uporabno, kot tisto, kar naj bi bilo nekaj splošnega in nekaj, kar velja za standard v svojem razredu.

Takšna serija 4 Gran Coupe je točno to. Ne gre zgolj za oblikovno nadgradnjo serije 3 z nižjo strešno linijo in žarometih podobnih tistim s kupejevske različice, tudi uporabna je lahko bolj. Razlog za to ne tiči v vratih, ki se elegantno odpirajo brez okvirja, kot se pri kupejih praviloma morejo, niti ne v hudi barvni kombinaciji, ampak v dejstvu, da ima od običajne limuzine ena vrata, khm, no tisto pokrivalo prtljažnika, več. To pomeni skoraj izenačeno uporabnost s karavansko serijo 3. Čisto zares, kdo pa nalaga prtljažnik do vrha, razen oseb z romunsko registracijo?

Ni pa zgolj praktičnost tista, ki bo navdušila pri seriji 4 Gran Coupe. Notranjost je sicer na las podobna vsem ostalim in na račun tega nil posebnega, a je vseeno sestavljena iz odličnih materialov in dobrih ergonomskih rešitev. Znotraj navduši tudi nova generacija sistema iDrive, ki na boljši ločljivosti sedaj prikazuje širši spekter zabavnih in informacijskih vsebin.


Zunanji dizajn zagotovo opraviči oznako ”Coupe”, pa čeprav bi moral imeti za naziv par vrat manj. So pa linije izrazito športne, zadek je ostro prisekan, širina vozila pa nakazuje dinamičnost, ki se nadaljuje tudi za volanom.

Vsekakor gre za enega izmed avtomobilov znamke, ki vožnjo podredi vozniku.

Vse to pride do izraza tudi z izbiro agregata, s končno oznako i. 430i sicer ne pomeni več šestih valjev pod pokrovom motorja, kot je bilo to še do nedavnega, niti ne pomenih treh litrov delovne prostornine.


Dva litra bosta popolnoma dovolj, sploh ker sta podprta s turbinskim polnilom. Vse skupaj proizvede okrog 250 konjskih sil in bencinski karakter bo zagotovo pristal celoti. V kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki še vedno dokazuje, da gre za enega izmed boljših pretikačev na trgu, se pričakovano obnese odlično. Poraba okrog osmih litrov na prevoženih 100 kilometrov pa tudi ne bi smel biti razlog, da bi se zgolj na podlagi tega raje odločili za dizelsko različico.

Kljub športni naravnanosti vozila, vožnja sama ni pretrda, še vedno pa lahko z avtomobilom uživaško odpeljemo tiste bolj zavite ceste.

Nastopaški 430i Gran Coupe predstavlja odlično zmes vsega, kar lahko večina pričakuje od avtomobila. Ne samo, da je oblikovno še nekoliko bolj privlačen kot limuzinska različica, ponuja več uporabnosti, dovolj športnosti in odličen občutek v vožnji. Morda manjkata zgolj dva pregovorna BMWjeva valja, da bi skupaj napolnili šest v vrsto. A ”downsizing” in topljenje polarnega ledu naredita svoje. Edino, kar Gran Coupe ni je SUV; in prav je tako!

Specifikacije – BMW 430i xDrive Gran Coupe

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 185 kW (252 KM) pri 5.200 vrt./min
Navor: 350 Nm pri 1.450  vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni (xDrive)
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 5,9 s
Poraba na testu: 8,3 l/100 km
Mere vozila: 4.640 mm x 1,825 mm x 1.404 mm
Medosna razdalja: 2.810 mm
Prostornina prtljažnika: 480 – 1.300 l
Cena osnovnega modela: 41.850 EUR
Cena testnega modela: 74.589 EUR

Štiri metre avtomobila, prosim! – BMW 420d Gran Coupe

Moje zmotno mišljenje. – BMW 320d xDrive MPerformance

Premium terenec s premium dodatkom – BMW X4 xDrive28i