Ostaja najboljši. Tudi na dolgi rok! – BMW 530d xDrive Touring

Pred dobrim mesecem sem presedlal na Apple. Ja, na novo osmico, ki zgleda identično kot vsi jabolčni produktni zadnjih treh let. Ne glede na to, sem ga po tehtnem premisleku kupil. In ne, nisem ‘’fen’’ dotičnih produktov, ampak zdi se mi, da se v ohišju skriva nekaj, kar konkurenca ne more doseči.

S pametnimi telefoni je podobno kot z avtomobili. Če kupiš novega, ne moreš zgrešiti. Težave se pojavijo po nekaj letih. Po navadi takrat, ko se bližamo izteku garancijskega roka. In ravno to me je jezilo pri telefonih, ki jih je poganjal Android. Parazitski sistem je raztezal aplikacije na enormne razsežnosti, katerih velikost spomin telefona enostavno ni prenesel. Aparat je dobesedno eksal baterijo, hitrost delovanja pa je bila na nivoju Internet Explorerja. Identični ritual se mi je odvil pri Sonyu, Samsungu, dveh HTCjih ter Lenovu. No, pri slednjem je baterija še nekako držala, čeprav večino funkcij ni bilo več moč uporabljati.

O drugi strani, iOS, se nikoli nisem kaj preveč zanimal. Mi je pa bilo interesantno, kako aparati tudi po več kot 2 letih delujejo kot so prvi dan. Če seveda odmislim lastnikovo dirkanje od vtičnice do vtičnice. Ob vseh slišanih izkušnjah sem konkretno začel razmišljati o nakupu ‘jabčka’. In ko je Lenovo maja bil pri zadnjih močeh, sem tečnaril z modelom 7. Kolegi so mi svetovali naj počakam na septembersko osmico, saj bo baje svetovna. Po prvem mesecu uporabe lahko trditev zgolj potrdim. No, tisti, ki ste predvčerajšnjim stali v vrsti za model X, pa tudi verjetno veste zakaj ste pred trgovino bili že ob 5:30. Za nove avtomobile kupci zaenkrat še ne stojijo v vrsti, čeprav se iz leta v leto v Sloveniji proda vse več vozil.

Vozeči Androidi in iOS-i

Glede na vsa združevanja koncernov bomo kmalu imeli le nekaj tipov avtomobilov. No, sam jih že zdaj delim na tiste, ki delujejo in tiste, ki ne. Recimo, na Androide in iOS-e. Med slednje vsekakor spada takšna serija 5, ki postreže skoraj z vsem, kar si srce ter glava zahtevnega voznika lahko zaželita. Res, da metaforično nosi ceno Iphona X, ampak bi si po preizkušenem upal trditi, da opravičeno.

Kot prvo daje karavan občutek estetike, kakovostne obdelave ter posledično dolgotrajnosti. Pri uporabi se vozniku (lastniku) zdi, da vse deluje in je intuitivno, zato ni potrebe po dodatnih razlagah funkcij avtomobila. Lasnik se tekom mesecev lastništva uči in spoznava z avtomobilom. Super. In česa se je potrebno naučiti?

Za začetek odpiranja vozila. To je lahko izvede na klasičen način s pritiskom na gumb pametnega ključa velikosti telefona, s prijemom vratne kljuke ali pa si avtomobil enostavno pripeljemo iz garaže ter sedemo vanj. Seveda pa je pomembno, da si prej zadostno napolnimo ključ.

Notranjost je zastavljena s poznano bavarsko logiko, zato razna privajanja ne bodo potrebna. Je pa res, da bodo bolje prišli ‘’skozi’’ tisti, ki imajo dobre koordinacijske ter gibalne spretnosti. Takšne in drugačne veščine pridejo prav pri komuniciranju s sistemom iDrive. Kriljenju ter mahanju z rokami pa se lahko elegantno izmuznemo z uporabo vrtljivega gumba. Ostale funkcije v avtomobilu so preučene in ni prostora za nesporazum ali napake. Upravljanje z radarskim tempomatom, sprememba nastavitev vozila, razumevanje menujev s podmenuji, vklop nočnega vida, upravljanje z multimedijo…

Področje, na katerem petica najbolj zablesti, se nanaša na pogonski sklop in dinamično nastavitev podvozja. Kljub ogroženosti, je pod pokrovom našel mesto šestvaljni dizelski motor, ki z mesta zvleče mastodonta ter obenem do 100 km/h prehiti veliko opevanih športnikov. Dodana vrednost pogonu je xDrive, ki služi za ‘’varno’’ dinamiko ter dopušča miren spanec ob napovedanih snežnih metežih. Velikokrat tarnam nad dizli in smiselnostjo le teh, a bavarskega šestvaljnika bi definitivno priporočil. Super poraba, super performansi. Le do službe bodite oddaljeni vsaj 24 kilometrov.

Cena BMW 530x xDrive Touring se nahaja spodaj. Je velika, no ogromna. Ampak razlika med telefonoma Wiko U Feel Lite in Iphone X je prav tako enormna. Nepredstavljiva. A razlika je očitna, tako na kratek kot na dolgi rok.

Specifikacije – BMW 530d xDrive Touring

Mere vozila: 4.942 mm x 1.868 mm x 1.464 mm
Medosna razdalja: 2.957 mm
Masa vozila: 1.875 kg
Prostornina prtljažnika: 570-1.700 l
Motor: Turbodizelski, šestvaljnik
Prostornina: 2.993 ccm
Moč: 195 kW (265 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 620 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni (xDrive)
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 5,6 s
Poraba na testu: 7,1 l/100 km
Rezervoar: 66 l
Cena osnovnega modela: 56.200 EUR
Cena testnega modela: 109.635 EUR

Münchenski poslovnež! – BMW 520d xDrive

Nasvet iz prve roke! – BMW 540i

Lastna hvala, se pod mizo valja! – BMW X5 xDrive25d