TEST: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT Sport

Kompaktni mestni križanci so iz dneva v dan bolj priljubljeni. Uporabnikom je všeč višje sedenje, ker omogoča boljšo preglednost nad okolico, poleg tega pa ta zasnova daje občutek varnosti, ker so vizualno križanci običajno bolj robustni od klasičnih osebnih avtomobilov.

Volkswagen je s T-Rocom zapolnil še eno vrzel. Le ta sploh ni majhna, saj so kupci T-Roca v trenutku vzeli za svojega in se prodaja bolj kot vroče žemljice. Gre za velik del avtomobilskega trga, v katerega je Volkswagen zelo odločno in uspešno zakorakal. Se spomnite ovenčka z zaslonov?

Če T-Rocka primerjamo s Polom, na katerem je osnovan, ugotovimo da sta si na zunaj močno različna, na znotraj pa niti ne toliko. Dva različna avtomobila za dve različni ciljni skupini. En bolj primeren aktivnemu življenjskemu slogu, drugi bolj umirjen in lahko bi rekli celo klasičen, za tiste z ustaljenimi vsakodnevnimi potrebami. Delita si tehnologijo, varnostne sisteme in motorje, a imata popolnoma drugačen karakter.

 


In ker zgleda ima dandanes veliko kupcev težave s križem, je tehtnica na strani T-Roca. Slednji namreč odžira kupce tudi Golfu, vsaj takšen sem dobil občutek v zadnjih mesecih. Oblikovno je bolj privlačen, z markantnim prednjim logom in športno prisekanim zadkom, presega dizajn zdajšnjih ljudskih modelov. Netipična zunanjost pa ohranja tipično notranjost. Potniška kabina je germansko sistematizirana, res pa je, da se je vsebina digitalizirala. Tako v T-Rocu najdemo digitalno instrumentno ploščo, velik osrednji zaslon na dotik ter le nekaj stikal za upravljanje klimatske naprave ter voznih programov.

Kljub terenski zasnovi, pa bo mesto precej bolj domače okolje, zato bo izbira bencinskega motorja z 1,5-litra prostornine v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, tista ta prava. Tale motor še občasno izklopi dva valja. To kot voznik, še manj pa sopotniki, ne boste občutili. Le skromen napis se bo pojavil na digitalni instrumenti plošči, da zdaj motor dela le z dvema valjema.


Izkoristek je po mojih ocenah lahko od 0,5 do 1 litra na 100 prevoženih kilometrov, če se držite omejitev in ste že vešči izkoriščanja sistemov za varčno vožnjo. Za še boljši izkupiček bi priporočil doplačilo programa voznih profilov, ki malenkost spremenijo delovanje motorja ter ostalih sistemov glede na izbran program. Prav tako pa bi izbral še samodejni menjalnik DSG, ki bi še bolj utrdil sodelovanje z motorjem ter pripomogel k voznemu udobju.

Sama vožnja je namreč pričakovano zelo dober kompromis med udobjem in nekaj dinamike, dokaj redka lastnost avtomobilov v tem segmentu. Pozna se, da ima T-roc platformo, ki ima malenkost širši kolotek od golfove, da ne izgubi toliko pri sami dinamiki zaradi višje karoserije, po drugi strani pa se štirikolesno gnani modeli peljejo še bolje, saj imajo zadaj namesto poltoge preme večvodilno. Poraba je ob zmerni vožnji še kar majhna, na našem testu pa je znašala dobrih 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov.

T-Roc je tudi presenetljivo prostoren, sploh prtljažnik s 445 litri navduši glede na zunanje mere. Cena pa ne preveč, dobrih 26 tisočakov nikakor ni malo, čeprav je eden najboljših malih križancev.

Specifikacije – Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT Sport

Vrsta motorja: Turbobencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.498 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 250 Nm pri 1.500  vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 205 km/h
Pospešek: 8,4 s
Poraba na testu: 6,7 l/100 km
Mere vozila: 4.234 mm x 1,819 mm x 1.573 mm
Medosna razdalja: 2.590 mm
Prostornina prtljažnika: 445-1.290 l
Cena osnovnega modela: 18.390 EUR
Cena testnega modela: 26.573 EUR

T(erenski)-Roc(ker), ki je osvojil Slovence! – Volkswagen T-Roc 1.5 TSI ACT Sport

Slovenska premiera: Volkswagen T-Roc

Sveti se kot zlato. – Volkswagen Golf Comfortline 1.0 TSI DSG