Ravno prav – BMW 530d xDrive

Pred dobrim mesecem je BMW pričakovano lansiral zmogljivejšo različico modela M5 in tako odvzel baklo najzmogljivejšega avtomobila modelu M760Li. Hvala za uničen zapis testa. ”Tekmovalni paket” tako že nepredstavljivo zmogljivi športni limuzini doda še 25 konjičev, ki pričakovano zadostujejo za desetinko hitrejši pospešek do 100 km/h. 3,3 sekunde. Se še komu zdi, da je vojna s konji postala preveč predvidljiva?

Znamka A naredi x konjev zmogljivejši avto, nakar ga mesec kasneje povozi znamka B s petimi konji naskoka (x+5). Nato prihrumi znamka M z bizarno številko. A in B čez leto dni, predvidoma ob lansiranju nove serije, napravita vidnejši preskok v konjih…in tako naprej. Vendar, kdaj se bo ta dirka končala? Mislim, razumljivo je, da je avto z 200 konji hitrejši od tistega s 100. Da se občuti tudi razlika med 200 in 350 konji. Ampak, ko imaš enkrat 400 ali 500 konjev, jih je smiselno imeti še 600, 700, 800? Konec koncev jih inženirji še niso sposobni 100-odstotno prenesti na asfalt.

Podobno sem se vprašal že pri testu M760Li, ki je mimogrede vrhunski stroj, vendar ali je tistih 610 konjev ter pospešek 3,7 sekunde do 100 res potrebnih. 20 palčna platišča z M-športnim podvozjem na 5,2 metrski luksuzni limuzini? Nisem ravno prepričan. Verjamem pa, da bi takšna limuzina v standardni konfiguraciji z V12 v nosu in cca. 500 konjiči čisto dobro shajala.


Dizel ali bencin!

Zavoljo turbopolnilnikov je večina motorjev dobila ogromne konjenice. Dizelski šestvaljnik zdaj v svoji najmočnejši različici s štirimi turbopuhali razvije 400 konjev in kar 760 Nm navora. Do sto pa pospeši v 4,6 sekunde. Nič več ni počasen zgolj dvolitrski dizelski motor s 190 KM, katerega se mnogi otepajo, češ da ne paše v velike avtomobile. Po tihem pa na koncu meseca gledajo le na strošek porabljenega goriva. Res pa je, da noben od naštetih bavarskih motorjev ne ustreza našim zavarovalnim policam, saj že vsi presegajo magično mejo 135 kW. Žal pa to ni težava avtomobilov, ampak zastarelega sistema našega zavarovalnega sistema.

No tisti, ki se požvižgate na kilovate in ste dobri državljani (nimate poštnega predala podjetja v tujini) boste najverjetneje posegli po šestvaljnem stroju po imenu 530d.


Nostalgija!  

Ob vsakem zagonu gosposke limuzine se v meni za hip pričara nostalgija na kuliso našega zvoka šestvaljnika v e39. Več kot petnajst let kasneje, Bavarci še ohranjajo tipično zasnovo ter zvok. Vendar to je le drobec v mozaiku Münchenske limuzine.

Na zunaj petica ohranja klasične poteze, torej kratke previse, mogočno držo ter tisti znameniti ”hofmajstrov klnk”. Ključni so tisti majhni detajli. In teh je ogromno tako zunaj kot tudi znotraj. Prešita armaturna plošča, z dodatki lesa in aluminija je zdaj že poznana. Digitalno instrumentna ploščo, katera se spreminja glede na izbiro voznega profila, pa ste tudi že najverjetneje zasledili.

Še vedno nekaj prahu dvigne upravljanje z gestami, ki deluje ter se na ta način lahko javiš na telefon, prekineš klic, prestaviš radijsko postajo, ter nastavljaš glasnost. Kamer pa ima toliko, da lahko gledaš in občuduješ svoj avtomobil iz vseh zornih kotov.

Enostavno z izbiro 530d ne morete zgrešiti. Močan dizelski motor v poslovni limuzini, katero se lahko začini z športnimi dodatki oddelka M, če želite seveda. V nasprotnem primeru je petica še bolj gentelmenska. Nudi izredno udobje, novodobno tehnologijo, se pohvali s kvaliteto in uporabniku daje prestižen občutek. V bistvu se sam kaj dosti ne bi obotavljal, le premislil bi še o smiselnosti bencinskega motorja ter karavanskega zadka. V vsakem primeru lahko serija 5 ponudi točno tisto kar potrebujete, torej ravno prav.

Specifikacije – BMW 530d xDrive

Mere vozila: 4.936 mm x 1.968 mm x 1.454 mm
Medosna razdalja: 2.957 mm
Masa vozila: 1.775 kg
Motor: Turbodizelski, šestvaljnik
Prostornina: 2.993 ccm
Moč: 195 kW (265 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor: 620 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni (xDrive)
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 5,6 s
Poraba na testu: 6,8 l/100 km
Rezervoar: 66 l
Cena osnovnega modela: 56.200 EUR
Cena testnega modela: 109.635 EUR

Nasvet iz prve roke! – BMW 540i

Ostaja najboljši. Tudi na dolgi rok! – BMW 530d xDrive Touring

Regijska premiera: BMW M5 in BMW i8 Roadster