TEST: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe 90 Black&White

Prejšnji mesec je Sandera izbralo 80 kupcev, kar nanese na 1,4 odstotka vseh prodanih vozil v mesecu avgustu v Sloveniji. Najbolj priljubljena konfiguracija pa je ravno takšna, križansko osnovana različica Stepway.

Pri tem ne gre za nikakršne hude terenske performanse, le nekaj šminke v smislu okrasne (zaščitne) plastike prinese paket Stepway okoli Sandera. Za lažje premagovanje pločnikov in makadamskih poti pa bo priročna še 4 centimetre višja oddaljenost od tal. Oblikovno se Sandero nanaša na hišni dizajn, ki je bolj oglate narave. So pa z nedavno prenovo bili posodobljeni tako sprednji kot zadnji žarometi.

Dacia še vedno stoji za svojim načelom, da je cenovno ugodna. To dokazuje tudi s testnim modelom, ki v svoji najbogatejši različici stane le 11.610 evrov. Se pa nizka cena pozna pri izbranih materialih v notranjosti, ki so večinoma trši na otip ter povprečnimi voznimi lastnostmi. Prav tako Sandero še ne vsebuje določenih varnostnih sistemov, ki so pri takšnih malčkih že serijski.


Po drugi strani pa je ponujena vsebina dobra.

Notranjost je kakovostno sestavljena, ergonomija je solidna in podobna tisti v Cliu. Na sredini armaturne plošče se nahaja zaslon na dotik z vmesnikom Meda Nav Evolution, preko katerega opravljamo z radijem ter ostalimi mediji, povežemo telefon, vnesemo pot…Prav tako ne manjka tempomat z omejevalnikom hitrosti, električno pomična stekla, električno pomična ogrevana zunanja ogledala, multifunkcijski usnjen volan, parkirni senzorji ter potovalni računalnik.

Oprema Black&White doprinese še dvobarvna jeklena platišča, dekoracijske elemente v črni barvi zunaj in znotraj ter avtomatsko klimatsko napravo, ki se premierno nahaja v modelu Sandero. Ta dobro deluje in je definitivno vredna doplačila, saj je nastavljanje ročne klimatske naprave z gumi štedilnika (ne glede na avto), ne le staromodno, ampak tudi mukotrpno (težko je najti idealno nastavitev).


Sandera Stepway je poganjal litrski trivaljnik z 90 ‘konjiči’ v povezavi s 5-stopanjskim ročnim menjalnikom. Kljub modernejši zasnovi motorja (Renault), poraba goriva ni najbolj prepričljiva, saj se le redko povprečje spusti pod 7 litrov. Razlog za to pripisujem ‘škatlasti’ obliki oziroma manjkajoči 6-prestavi menjalnika, ki bi še kako prav prišla predvsem na avtocesti.

Zna pa Dacia že veliko bolje narediti avtomobil, kar so dokazali z novim Dusterjem in bodo najverjetneje tudi s prihajajočo generacijo Sandera.

Specifikacije –Dacia Sandero 0.9 TCe Stepway Black&White

Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 899 ccm
Moč motorja: 66 kW (90 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 140 Nm pri 2.250  vrt./min
Menjalnik: ročni, 5-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 168 km/h
Pospešek: 11,1 s
Poraba na testu: 6,9 l/100 km
Mere vozila: 4.069 mm x 1,733 mm x 1.618 mm
Medosna razdalja: 2.589 mm
Prostornina prtljažnika: 320-1.200 l
Rezervoar: 50 l
Masa vozila: 965 kg
Cena osnovnega modela: 10.950 EUR
Cena testnega modela: 11.610 EUR

Perfekten avto za bodoče slovenske ceste! – Dacia Duster 1.5 dCi 110 4×4 Prestige

Ukradli so mi avto! – Dacia Lodgy 1.6dCi Stepway

4 razlogi, zakaj je Dacia bolj moderna in še vedno enako dosegljiva!