Pogled v Googlovo statistiko iskanj na avtomobilističnem področju kaj hitro razkrije, da iskalci (kupci avtomobilov) vse pogosteje iščejo po ključnih besedah kot so mestni terenec, suv, križanec in/ali crossover. To je evidenten znak, da se bodo v prihodnje vozila višala ter dobivala podobo ultimativnih večnamenskih vozil.

Med ”starejšimi” predstavniki manjših križancev je definitivno Mazda CX-3, ki je na trg zapeljala konec leta 2014. Simpatičen mestni terenec KODO dizajna se je hitro prijel tudi pri Slovenskih kupcih. Japonska zanesljivost in učinkovitost s SkyActive konstrukcijo, dobra tehnologija in bogata oprema so bili poglavitni dejavniki pri izboru.

Razočarala pa ni niti sladokuscev vožnje. Natančno krmiljenje volana z odlično obtežitvijo, dobra lega, poskočni motorji ter dinamično nastavljeno vzmetenje so v marsikaterem vozniku prebudili kanček športnosti.

Želja po več

Na preizkusu sem imel kar nekaj različic CX-3, s sprednjim oziroma štirikolesnim pogonom, bencinskim ali dizelskim motorjem, ročnim in samodejnim menjalnikom ter različne stopnje oprem. Po vseh preizkusih sem mnenja, da se model najbolje odreže z bencinskim motorjem v kombinaciji z ročnim menjalnikom ter nekim srednjim paketom opreme. Všečna ter cenovno ugodna varianta.


Res pa je, da imela kakšen minus, predvsem v potniški kabini. Spredaj ni bilo mogoče imeti sredinskega naslona za roke, prav tako tudi ne zadaj. Kmalu je zmanjkalo prostora za drobnarije v sredinskem grebenu ter zadaj za tri potnike. A slednjo težavo bo rešila nova generacija leta 2020.

Premišljene nadgradnje

S prenovo je torej CX-3 prejela obogateno karoserijsko barvo soul crystal red s še večjim učinkom globine, posodobljeno sprednjo masko, malce lepše zašiljena platišča ter LED svetila tako spredaj kot zadaj. Torej, točno to, kar lahko vidite na fotografijah zunanjosti testnega modela.

Spredaj novost predstavljajo parkirna tipala, ta so v primeru mazde CX-3 na voljo prvič, medtem ko se v notranjosti ponaša še z boljšimi materiali, predvsem pa novo sredinsko konzolo, kjer je elektronska ročna zavora nadomestila mehansko. Na ta način se je prihranilo precej prostora, ki ga so ga zapolnila dodatna odlagališča in pravi naslon za roko.

Le stotak več

Malenkost posodobljena je bila dizelska paleta, medtem ko bencinerji ostajajo enaki. Tale je bil dvolitrski benciner s 150 ‘konjički’, ki je moč preko 6-stopnejskega ročnega menjalnika prenašal na vsa štiri kolesa. Slednja kombinacija je zdaj pri slovenskih kupcih vse pogostejša. Očitno smo spregledali, da za naše potrebe ne potrebujemo dizlov, 4×4 pa pride prav vsaj za varen oprijem, če že ne bomo ravno lazili po naših vršacih.

Poraba goriva takšnega sklopa ni več velika, v povprečju zahteva dobrih 7 litrov, če ga malce poženete pa proti 8. Pohvaliti moram izboljšano zvočno zatesnjenost.

Kljub vsem izboljšavam Mazda CX-3 ni postala pretirano dražja. V povprečju boste odšteli stotaka več, glede na izbrano konfiguracijo. Tale z vrha ponudbe je prikaz kaj CX-3 premore in temu primerna je tudi cena.

Specifikacije – Mazda CX-3 G150 AWD Revolution Top

Vrsta motorja: Bencinski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 204 Nm pri 2.800 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 200 km/h
Pospešek: 8,7 s
Poraba na testu: 7,2 l/100 km
Posoda za gorivo: 48 l
Mere vozila: 4.275 mm x 1.765 mm x 1.535 mm
Medosna razdalja: 2.570 mm
Masa vozila: 1.310 kg
Prostornina prtljažnika: 350 l
Cena osnovnega modela: 15.690 €
Cena testnega modela: 25.890 €