Ekologija in športnost si nikoli prej nista bili tako blizu. Še presledka ni med njima. Ja, očitno je Fordu uspelo nemogoče in za ime uporabiti kratici Eco in Sport. Torej, Ecosport.

Ob zelo zvenečem imenu, pa prva izvedba ”ekološkega športneža” ni bila zasnovana po okusu večine kupcev malih mestnih terencev. Dizajn nekako ni prepričal, za nameček pa je razočarala tudi kvaliteta. Vožnja ni bila presežek, kar pa ni bilo pogojen s ceno. Posledica je bila izredno slaba prodaja modela v segmentu, ki enormno raste?

Fordovci so zavihali rokave ter se prenove lotili malce bolj konkretno. Zunanji videz je zdaj precej izboljšan. Na voljo je v bolj terenski ter tejle športno mestni podobi ST Line. Z zadka so odstranili famozno gumo, ki jo lahko prejmete za doplačilo, ostala pa so bočno odpirajoča prtljažna vrata. Praktično, če imate doma lovskega psa, tako kot jaz.

Modernizirana notranjost.

Povzema arhitekturo družinskih modelov. Prečiščena armaturka z osrednjim zaslonom na dotik. Pod njim se nahajajo stikala klimatske naprave, nekaj odlagalnih mest, klasična ročna zavora ter naslon za roko na sredinskem grebenu. Celostno se je izboljšala kvaliteta izdelave ter izbranih materialov. Z izbiro paketa ST Line, voznik in sovoznik dobita lepe zajetne sedeže z dobro bočno kot kolensko oporo. Zraven pripada še odebeljen prisekan volanski obroč, brušena prestavna ročica ter športne stopalke.


Poleg osrednjega zaslona, ki vsebuje komande zabavnih vsebin – radio, upravljanje z zunanjimi mediji, navigacija ter povezljivost telefona (Apple CarPlay, Andoid Auto); se ni pozabilo na implementacijo asistenčnih sistemov za varnost voznika ter potnikov. Testni avto je premogel sistem za preprečevanje naleta oziroma zaviranje v sili, nadzor mrtvih kotov, opozorilo o zapustitvi voznega pasa…Za razbremenitev vožnje pa pripomorejo parkirni senzorji z vzvratno kamero, samodejno delovanje svetil ter brisalcev, tempomat…

Glede na zunanje dimenzije, je prostora v notranjosti v bistvo precej in štiri osebe se čisto solidno peljejo. Ta peti bi se moral malce stiskati, predvsem na račun širine vozila. Prtljažnik sprejme ….. litrov prtljage, kar pa je za namembnost avtomobila povsem zadostna številka.

Prejšnja generacija se je med vožnjo precej nagibala in malce poskakovala. No, to je zdaj odpravljeno. Mogoče tudi na račun paketa ST Line, ki vozilo malce zniža ter strša, mu nadane široke ”valerje” ter zahvaljujoč ”nabritemu” turbobencinerju tudi nekoliko drznejši karakter. Slednji je litrski trivaljnik s 140 KM moči. Moč se preko 6-stopnejskega ročnega menjalnika prenaša na sprednji kolesni par. Delovanje sklopa je harmonično, pospeški so suvereni, ni razloga, da bi za vami nastajale kolone.

Menjalnik lep teče, motor je odziven na širokem spektru obratov…vozna dinamika je Fordu že od nekdaj pisana na kožo. Pripomb nad vožnjo torej nimam, saj se pelje povsem konkurenčno ostalim tekmecem segmenta. Pa še ECO del imena kar dobro opravi. V povprečju porabi okoli 7 litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov.

Fiesta Active ali EcoSport

Edina polemika, ki sem jo imel pred testom Ecosporta, je bila hišna konkurenca. Fiesta Active. Namreč, le ta izgleda bolj šminkersko in bi iz tega naslova znala prepričati oziroma odvzeti kupce Ecosportu. Vendar, zdaj mi je jasno, čemu takšna politika.

Ecosport ima precej višjo oddaljenost od tal, tudi višje nasajen sedež ter zaradi oblike več prostora v notranjosti. Še več, po želji ga lahko opremite s štirikolesnim pogonom in brez strahu zapeljete na gozdne poti.

Specifikacije – Ford EcoSport ST-Line 1.0 EcoBoost 103 kW

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 999 ccm
Moč motorja: 103 kW (140 KM) pri 6.300 vrt./min
Navor: 180 Nm pri 4.400 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 186 km/h
Pospešek: 10,5 s
Poraba na testu: 6,9 l/100 km
Posoda za gorivo: 52 l
Mere vozila: 4.096 mm x 1.765 mm x 1.653 mm
Medosna razdalja: 2.519 mm
Masa vozila: 1.273 kg
Prostornina prtljažnika: 338-1.238 l
Cena osnovnega modela: 22.520 €
Cena testnega modela: 25.610 €