Nedavno je v baru ponovno padla avtomobilska debata. Kakšen avtomobil bi bil pravšnji za vsakogar, se je glasilo začetno vprašanje. Ne samo za Slovence, ampak dejansko vsakega voznika na našem zaenkrat še zelenem planetu.

Če denar ne bi bil ovira, bi večina izbrala Bugatti Chirona. No, ali pa Bentlya Bentaygo. A v vsakdanjem svetu so poleg ”bling bling” faktorja pomembne še druge reči. Cena, recimo. Uporabnost, ki sovpada glede na velikost avtomobila in njegova sorazmerno prostorna notranjost…do ugodne zavarovalne premije, porabe goriva ter servisov. In seveda, vzdržljivost.

Ko smo fantje z drugo naročeno rundo pijače opleminitili svoje sive celice, smo iz izbora kaj hitro posekali večino superšportnih in luksuznih predstavnikov. V bistvu smo odrezali mnogo športnih terencev, ki glede na velikost ne ponujajo najboljše prostorske razsežnosti, pravtako pa pogrnejo na izpitu gospodarnosti.

Ostali so karavani in kombilimuzine. S slednjih smo odstranili še prisotnost branda in ostala je Škoda Fabija, ki jo je možno dobiti v hečbek kot tudi karavanski formi. Razočarani nad izidom?

1,6 potnika po Celovški

Vsako jutro na poti v službo spremljam promet in število potnikov v mimovozečih avtomoblih. Povprečje je slabo. Na oko ocenjeno na 1,6 potnika v vozilu. Torej, čemu Fabia ni ravno pravšnji avtomobil, saj nudi prostor za kar 5 odraslih potnikov.

Še ISOFIX sidrišča ima, v kolikor že imate podmladek. Ob vsem tem je še 330 litrov prostora v prtljažniku z dvojim dnom, ob podrtih zadnjih naslonjalih pa se kapaciteta poveča na 1.150 litrov. Za dodaten volumenski luksuz si omislite verzijo Combi.

Nedavno je Fabia prejela blago posodobitev. Malenkost bolj je zašiljen sprednji del, tako da sovpada z družinsko smernico. Opcijsko ji je zdaj možno nadeti takšnele LED žaromete, ki so vredni slehernega evra, saj res odlično režejo skozi noč. Mislim, da je spremenjena grafika zadnjih žarometov ter nova platišča.

Nič kaj več novitete ni v notranjosti. Konec koncev je vse štimalo že prej, vključno z ergonomijo. Digitalne merilnike boste iskali zaman, se pa v višji stopni opreme Fabia pohvali z aktivnemu tempomatu in sistemu za preprečitev zapuščanja voznega pasu, a za takšen avto je to dovolj. Testna Čehinja je vsebovala opremo Ambition z dodatkom LED svetil. Sam bi definitivno izbral še samodejno klimatsko napravo, ali pa mogoče pogledal za višjim paketom opreme.

Različica Style poleg najbogatejše opreme pomeni oblikovalske podrobnosti, ki dajo notranjosti bolj prestižen pridih, ni pa tako založena z opremo, da ne bi bilo treba ničesar doplačati. Na seznamu doplačil se tako znajdejo sistem za nadzor mrtvih kotov, DAB-sprejemnik, odklepanje vozila brez uporabe ključa, sprednji parkirni senzorji, možnosti povezave s pametnimi mobilniki Android Auto ali Apple CarPlay.

Nič več saj

S prenovo so iz motorne palete odstranili dizelske motorje. Na voljo je več variant litrskega trivalnika. V dotičnem se je vrtel takšen s 110 konjiči, ki je dovolj varčen in hkrati dovolj živahen, da se odlično poda k siceršnjemu značaju te Fabie. Enako pa velja za šeststopenjski ročni menjalnik. Zaloge moči je še dovolj tudi, če je Fabia naložena, seveda pa ne gre pričakovati čudežev. Po drugi strani je poraba s povprečno 5 litri ugodna, še posebej, ker je motor po odsotnosti hrupa daleč pred dizli, pa tudi veliko bolj prijeten za vožnjo.

Podvozje je nastavljeno bolj na udobje (in na tem področju nalogo opravlja dobro), a je nadzor nihanja karoserije pri ostrejši vožnji, vodljivosti in količini povratnih informacij še vedno na zadostni ravni.

Vendar poslanstvo Škode Fabie ni v čim hitrejšem prevozu s točke A do B, ampak da ta prevoz opravi suvereno, učinkovito in ga opravlja opravlja čim dlje. Pa še enostavno jo je parkirat. In če to ni recept za popoln avtomobil, potem moramo s prijatelji nazaj v bar. 6.400 Laških piv lahko spijemo za ceno te Fabije. 😉