Ateca je majhno špansko mesto s približno 2.000 prebivalci in lepim slapom, ki leži med Madridom ter Zaragozo. Seatova navada je, da svoje avtomobile poimenuje po krajih v Španiji.
Torej Ateca, ta s štirimi kolesi (tudi pogonom na vsa štiri), je Seatova verzija športnega terenca, ki bazira na bratskem Tiguanu. Ampak, zaradi španskega porekla ima vozilo bolj športno zašiljen sprednji del, ki naj bi vplival na emocije, medtem ko sta bočna linija ter zadek precej povprečnega izgleda.
Vendar mene kljub oblikovni opazki prepriča. In čeprav ne nosi ”slovensko zaželene ljudske značke”, zmore Ateca kupce prepričati z veliko mero uporabnosti ter ugodno kupčijo.
Družine bodo pozdravile prostornost terenca, saj je za potnike v drugi vrsti ogromno prostora tako za glavo kot noge. V bistvu se komfortno zadaj peljejo tri odrasle osebe, res pa je, da naklona naslona sedeža ni možno nastavljati.
Prav tako je delitev zadnjih sedežev zgolj v razmerju 40:60 (v Tiguanu 40:20:40), nastavljivo dno prtljažnika pa je potrebno dokupiti. Slednjega priporočam, saj z njim dobite ravno dno prtljažnika ob podrtih sedežih kot tudi se znebite nakladalnega roba. Še ena super novica! Večkrat se zgodi, da ne vemo kam bi pospravili polico prtljažnega prostora. No, Ateca ima rešitev. Polico je možno pospraviti pod dvojno dno prtljažnika. Bravo!
V sprednjem delu potniške kabine je Ateca bolj ali manj podobna Leonu, kar je pravzaprav dobro. Voznikovo delovno okolje je ergonomsko zasnovano, s centralnim delom armaturne plošče obrnjenim proti vozniku.
Oprema Excellence v Ateco prinese velik zaslon na dotik z vso podprto multimedijo v stilu navigacije, povezljivosti bluetooth, USB, AUX…DAB še vedno ostaja doplačljiva zadeva. Ne manjka dvopodročna avtomatska klima, avtomatsko delovanje LED svetil, brisalcev, senzor za mrtvi kot, opozorilo za zapustitev voznega pasu s korekcijo, radarski tempomat…
Posodobljeni Seatov vmesnik je možno spariti s pametnim telefonom ter projecirati podatke preko CarPlay ali AndroidAuto. Posledično ni potrebe po tovarniški navigaciji, saj lahko uporabljate Google Maps.
Z izbiro motorja ne boste zgrešili
Ateca ponuja pester nabor motorizacije. Po preizkušenem litrskem bencinerju ter najzmogljivejšemu dizlu, je na vrsto prišel 1,6-litrski dizel s 115 KM sparjen s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Kombinacija se v pretežno mestnem terencu dobro obnese. Navor je na voljo dokaj nizko, prestavna razmerja so smiselno razporejena, posledično je ugodna poraba goriva. Izbiro motorja torej prepuščam vam. Bistvenega pomena je, da ne boste zgrešili, le vedeti morate namembnost vozila. Namig, preizkusite 1,4-litrskega turbobencinerja.
Štirikolesni pogon je v ”poženščeih” terenci bolj varnostna oprema, kot dejanski hribolazec. Zanj se odločite po lastni presoji, a vedite, da bo poraba liter višja na 100 kilometrov. Slednjo pa zna znžati DSG menjalnik. Nabavna cena je visoka, a je pred naročilom Atece vredno razmisliti.
Torej, kaj smo izvedeli. To, da je Ateca hudičevo konkurečen avtomobil, ki z dobro konfiguracijo postane odlični družinski sopotnik – z vidika uporabnosti kot gospodarnosti. V bistvu bi sam izbral kombinacijo, ki je še nisem preizkusil (vsaj v Ateci ne) in to je 1,4 litrski benciner z DSG menjalnikom, sprednjim pogonom ter opremo Excellence. Dodajte pa le gretje sedežev.