Če ste kdaj na dopustu najeli vozilo, potem veste, da je večina njih precej skopih z opremo, pogonskega sklopa pa ne razganja od moči. Težava? Sploh ne, in ko se vrnem s takšnega dopusta še nekaj dni razglabljam zakaj tako kompliciramo pri nakupu avtomobila!

Najbolj fascinantno je vprašanje okoli velikosti avta. Glede na to, da Slovenci nismo rodnostno najbolj uspešen narod me fascinira, da kupujemo vse večja vozila. Prav tako nismo najbolj moto-športna populacija (no, svetli izjemi sta Gajser in Turk) pa se odločamo za nakup najzmogljivejših različic posameznega jeklenega konjička.

In zato vedno, ko se vrnem v domovino bentim, čemu si vsi Slovenci ne lastimo zgolj majhnega mestnega avtomobila, ki bi zadostil vsem našim potrebam.

Iz velikih v male

Majhni avtomobili niso nič več namenjeni zgolj mestom. Prenovljeni Hyundai i20 je zdaj bolj inteligenten, varnejši in nudi kopico bombončkov nekdaj predstavnikov višjega segmenta. Na tedenskem druženju sem gostil različico z bogato opremo Premium in rent-a-car atmosferskim pogonom.


Testnež je imel v nosu »močnejšega« atmosferca s 84 konjički (osnova 75 KM), ki s seboj prinaša menjalnik s petimi prestavami. Premalo? Pravzaprav ne. Menjalnik lepo sodeluje z motorjem, slednji pa se bo komu zdel len, ker pač nima ustaljene turbine za ”današnje standarde”. Posledično je precej bolj ugodna poraba goriva, ki le redko preseže 6 litrov na 100 prevožneih kilometrov. Sam sem se pretežno vozil s 5 ali še manj.

Za lastnike na »dolge proge« torej. Zanimivo je to, da je motor lenobne narave ob speljevanju, kasneje pa se izkaže za povsem korektnega. Brez težav dohaja »turbo« konkurenco v rednem prometu, prav presenetljivo pa se ne ustraši niti avtocestnih odsekov.

Podvozje dobro blaži slovenske cestne hibe, nič plašno pa ne deluje niti ob sunkovitejših zavojih. Vodljivost i20 je dobra tudi na avtocesti, kjer je nekoč kompaktneže skoraj odpihnilo ob prehitevanju tovornjaka.

Ob vstopu v notranjost pa lastnika pričaka solidno delovno okolje. Paket opreme Premium prinaša 7-palčni osrednji zaslon, vzvratna kamera, ki svoje prednosti pokaže pri tlačenju v majhna mestna parkirna mesta, ožja skupina uporabnih voznikovih elektronskih pomočnikov, LED zadnje luči in čedna 16-palčna platišča.

Dodatno je bil doplačan sklop opreme Smart Sense, ki doda nekaj asistenčnih sistemov in LED tehnologijo voznikovega informativnega zaslona in sprednjih dnevnih luči. Sedeva se bo v i20 namestijo tudi otroški sedeži ali 5 odrasih oseb. Prtljažnik z dvojnim dnom pogoltne vso kramo tedenskega družinskega nakupa.

Še kaj? Mogoče to, da sta sprednja sedeža izvrstna, ergonomija štima, vzdrževanje bo izredno poceni ter glede na izkušnje z rent-a-car vozili lahko zatrdim, da ga boste z lepim negovanjem imeli vsaj 15, če ne kar 20 let. Aja, pa točno tale stane dobrih 14 tisočakov. Kupčija?