Večsedežnim družinskim kočijam, nekoč poimenovanim enoprostorci, je odklenkalo. Nadomestili so jih številni težkokategorni terenci, kot je Hyundai Santa Fe. Ti poleg sedmih sedežev, omogočajo plezanje, brodenje ter pariranje na družinskih športnih dnevih.

Kompliciran uvod, a vse pogosteje imam občutek, da se družine oziroma posamezniki odločijo za določene hobije le takrat, če je njihov avtomobil sposoben za to. Če lahko v Hyundai Santa Fe spravim kolo v ali na avto, bom kolesaril. Nekdo drug bo srfal. Tisti z manjšim prtljažnikom se pač mora zadovoljiti s skirojem ali pa rolerji. No, mogoče potapljaško, ne, plezalno opremo. Čeprav sumim, da je večkrat ravno obratno, da lastniki spremenijo svoje navade, ko zamenjajo avtomobil.

Bentim nad dejstvom, da družine svoja kolesa ”vlačijo” na morje. Enostavno je potrata časa in denarja. Čas, ki ga vzame priprava, raztovarjanje, natovarjanje in raztovarjanje. Denar, ker razni nosilci stanejo in poraba goriva naraste. Izkoristek koles pa je na dopustu zanemarljiv. Zakaj bi sicer tam kolesaril, če tega primarno ne počneš v okolici doma?

Nobel za nosilce?

Vsekakor je bogoskrunstvo, če boste na tegale Santa Feja navlekli kakršne koli dodatke za svoje popoldanske aktivnosti. Mislim, ves trud oblikovalcev bo zaman. Koliko bi ocenili, da stane zgolj ob pogledu sprednje maske? Bi špekulirali, da parira s tistimi Nemci?


Dejstvo je, da je oblikovalski oddelek res opravil odlično nalogo in Hyundai Santa Fe v novi generaciji izgleda fantastično. Subjektivno – nimam pripomb, mogoče je le zadek nekoliko preveč zadržan napram sprednjemu delu. A to je iskanje igle v senu.

S stališča dimenzij znaša dolžina 4,77, širina 1,89 in višina 1,68 metra. Povečana je tudi medosna razdalja, ki zdaj meri 2,76 metra. Prtljažni prostor sprejme 625 litrov (pri 7-sedežni različici 547), v kolikor sklopite drugo vrsto, pridobite prostor v velikosti 1.695 litrov (7-sedežna različica 1.625). In prosim ne omeniti za koliko koles je to.

Tekač na dolge proge

Vso to razkošje prostora za sabo potegne solidno maso. Dve toni pokaže tehtnica, za kar pa je že potreben suveren pogonski sklop. Hyundai je za to priložnost pripravil 2,0-litrski turbodizel s 147 kW (200 KM) in 440 Nm navora. Številke ne napravijo vzdušja v dvorani, saj so prenizke za marketinško lomljenje vratov. Vendar takšen je Hyundaijev kurz. Realno uporaben. Kombinacija 8-stopnejskega menjalnika in štirikolesnega pogona HTRAC čisto spodobno premakne ”naseljeno dnevno sobo”.

Štirikolesni pogon učinkovito razporeja navor glede na oprijem koles in hitrost vozila. Slednji predstavlja novo generacijo Hyundaijeve štirikolesne tehnologije, ki temelji na variabilni porazdelitvi navora in zavorne sile med prednjim in zadnjim kolesnim parom, s čimer je vozniku v veliko pomoč v najrazličnejših situacijah in vremenskih pogojih. Tehnična lekcija končana.

Santa Fe se torej odlično počuti na dolgih progah, kjer se izkaže z udobno nastavljenim podvozjem, nizko ravnjo hrupa v kabini ter več kot sprejemljivo porabo goriva. Med testiranjem je potovalni računalnik kazal povprečje 8 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Slednje bo za kakšen liter višje pri vožnjo po mestu.

Vznemirjenje

Za dober občutek v vožnji je zaslužena potniška kabina. V osnovi gre za poznan oblikovalski pristop, katerega so dizajnerji malenkost začinili s posebej izbranim usnjem, specifično rjavo barvo ter vzorcem, ki ga boste kmalu opazili na pročeljih salonov. Gre pa za tole, sam bi temu rekel mehurčki? Balončki?

Skratka, notranjost v grobem poznana. Na sredini armature je zaslon na dotik s poznanim vmesnikom multimedije. Novost je instrumentna plošča, ki je tukaj delno digitalizirana. Preostali segmenti voznikovega okolja pa so precej nemško urejeni – ergonomsko in smiselno postavljeni.

Ne manjka kup asistence, kot je denimo samodejna korekcija volana na voznem pasu, radarski tempomat, preprečitev naleta spredaj in zadaj, nadzor mrtvega kota …

S stališča razvajanja najdemo grete in hlajene sedeže, večconsko klimatsko napravo, Krell ozvočenje, 360¨parkirno kamero s senzorji (parkirni pomočnik), električno pomične sedeže, samodejno delovanje svetil ter brisalcev … a ob vsem naštetem se mi je ob nočni vožnji iz Zagreba notranjost zdela nekako pusta. Ugotovim, da nima notranje osvetlitve – letvica, vrata, sredinski greben, karkoli. In to je ena izmed stvari, ki pusti rahlo grenak priokus.

Če se že toliko truda vloži v zunanji izgled, zakaj potem ne bi pripravili še portfelij butičnih dodatkov za stranke, ki želijo nekaj več. Nobel stikala klimatske naprave, resnejši izgled multimedije na visokokvalitetnem zaslonu, notranja ambientna osvetlitev, … To je poslovni model večine znamk in menim, da se s stališča dobičkonosnosti splačalo tudi Hyundaiju. Upam, da kmalu ponudijo še takšen segment dodatne opreme, in ne samo tiste nosilce za aktivnejši življenjski slog.

Specifikacije – Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi avt. 4WD Impression

Vrsta motorja: Turbodizelski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 2.199 ccm
Moč: 147 kW (200 KM) pri 3.800 vrt./min
Navor: 440 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 205 km/h
Pospešek: 9,3 s
Poraba na testu: 8 l/100 km
Mere vozila: 4.770 mm x 1.890 mm x 1.680 mm
Medosna razdalja: 2.765 mm
Prostornina prtljažnika: 625 – 1.695 l
Rezervoar: 64 l
Masa vozila: 2.046 kg
Cena osnovnega modela: 34.900 EUR
Cena testnega modela: 51.890 EUR