Zadnje čase me begajo misli, zakaj večina ljudi ekologijo označuje kot kompleksno stvar. V resnici gre za sila zabavno, na trenutke celo tekmovalno področje. Denimo, doseganje vse nižje porabe goriva ali pa partnerska tekma v uspešnosti regenerativnega zaviranja.

Hibridna tehnologija je stara gospa, njen debi namreč sega v leto 1901. Ja, že takrat so (smo), bolj po slučaju, zasnovali pionirski hibridi pogon. Slednjega je na tekoče trakove spravila Toyota, ki drži primat na tem področju okolju prijazne mobilnosti. Še več. Stojijo za tem, da je to njihov najbolj vzdržljiv pogonski sklop. Odlična novica, saj je pravzaprav z identičnim principom delovanja osnovan tale Mondeo hibrid.

Karavanska oblika mogočnega vozila v starih knjigah avtomobilizma opisuje nujno izbiro dizelskega agregata. Češ, da se v nasprotnem primeru avto ne bo nikamor premaknil, ali pa bo spil cisterno in pol. Nič od naštetega v bistvu nikdar ni bilo čisto res. Že nekaj deset konjev več od sto je dovolj za doseganje naših omejitev, bencinerji pa tudi niso tako potratni. Skratka, res, da so nas nekoč učili o spoštovanju dizlov, vendar zgodba se je pred leti malce zapletla.

Ne želim iz potlačenega peska privleči prigode ljudske znamke, le splet okoliščin nam je začel narekovati bolj učinkovito življenje. Posledica je bilo ’tisto’ odkritje ter sledeča floskula, za katero je prišla pospešena elektrifikacija in hibridizacija.

Pogonska zmešnjava

Zadnje mesece vsi povprek norimo z iskanjem novega mesije – energenta, ki bo odrešil avtomobilski svet. A stvar je precej (ne)jasna. Zmagal ne bo en sam, kot tudi nihče ne bo potegnil ‘ta kratke’. Nove tehnologije bodo razbremenile stare pristope. Dizel bo še vedno med nami, a bo imel konkurente.

Dizelski Mondeo ga ima, in to je Mondeo hibrid. Oba imata enako štartno ceno, deklarirana poraba goriva je podobna in posledično vse ostalo. Razlika je v mišljenju, hibrid pač ni za vsakogar.  

Mondeo hibrid ali dizel

Afera gor ali dol, vendar sam zdaj zaznam kar nekaj minusov dizelskih avtomobilov. Vibracije v kombinaciji s hrupom, neučinkovitost pri razdaljah pod 30 kilometrov, dodajanje sečnine ter kompleksnost pogona s katero pride višje tveganje okvar. Sklepam še, da je servis dizla dražji od hibridnega. Seveda se ‘sajavček’ izkaže z nizko porabo goriva, a je ta relevantna le, če se vsaj 3-krat tedensko zapeljete do Münchna.

Mnogi se z mano ne boste strinjali in za takšne je v ponudbi klasični Mondeo z bencinerjem ali dizlom v nosu. V karavanski ali limuzinski izvedbi. No, ostalim pa potrjujem vaše ugotovitve. Mondeo hibrid te pomiri. Je nekakšen udoben potovalnik, katerega pogonski sklop voznika na lep način uči boljših vozniških manir. Pa naj si bo to doseganje nižje porabe goriva, ki je v testnem povprečju znašala 6 litrov na 100 prevoženih kilometrov ali zgolj predvidevanje poteka prometa, s čimer ne tratimo težko prislužene energije. Še prometna statistika kaže v prid voznikom hibridnih vozil, da so ti med varnejšimi na asfaltu.

Preprosto eko

Ob vsem tem sem žalosten, da širše ne izkoriščamo nečesa, kar že več kot 100 let leži v zakladnici avtomobilskih inovacij. Hibridni pogonski sklop ni zgolj ‘modna brenčeča muha’*, ampak je tehnologija, ki deluje in privarčuje. Nekje sem prebral, da so Toyotini hibridi prihranili toliko goriva, da bi z njim lahko poganjal slovenski vozni park 20 let!

Ford je pričel ofenzivo blagih in priključnih hibridov. Upam, da se jim pridruži še kdo. Še bolj pa upam, da bodo kupci začeli ceniti tehnologijo in se ne kot fantiči delati norca iz nje. Konec koncev je energija vredna vse več. Če smo oblekli domove v stiropor, ločujemo odpadke, plastiko za enkratno uporabo nadomeščamo z rečmi za ponovno uporabo, …., zakaj za vraga ne bi v garažo parkirali hibrida?

Učinkovit prispevek

Energija oktanov poganja motor in segreva zavore. Slednje je utopija, za katero ima hibridni sistem odgovor. Ne samo, da energijo shrani, še okolju prijaznejši je, ker v ozračje spusti manj ogljikovega dioksida. Obenem pa prihrani zavore in ustvari manj zavornega prahu – zoprna tematika, o kateri je še precej malo napisanega.

Vse kar morate storiti je razmisliti in sprejeti pravo odločitev. Vse ostalo je nato precej enostavno in podobno tistemu, česar smo vajeni. Prevozu. No, sem rekel, da je ekologija povsem enostavna reč.

*sarkazem na CVT-menjalnik

Specifikacije – Ford Mondeo Titanium Hibrid Karavan

Vrsta motorja: Bencinski+elektro (hibrid)
Prostornina motorja: 1.999 ccm
Moč motorja: 137 kW (187 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 173 Nm pri 4.000 vrt./min
Moč elektro motorja: 88 kW
Navor: 163 Nm
Menjalnik: samodejni, neskončnostopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 187 km/h
Pospešek: 9,4 s
Poraba na testu: 6,1 l/100 km
Posoda za gorivo: 49 l
Mere vozila: 4.869 mm x 1.852 mm x 1.501 mm
Medosna razdalja: 2.850 mm
Masa vozila: 1.641 kg
Prostornina prtljažnika: 730–1.605 l
Cena osnovnega modela: 29.120 €
Cena testnega modela: 38.100 €