Navajen sem, da ljudje veliko govorijo, da je nekaj premium. Takšne besede se običajno podkrepi z drugimi, večinoma tujkami, nekaj v smislu class leading,… Tisti pregovor: »Lastna hvala se pod mizo valja,« smo večinoma pozabili in ga nismo več vajeni.

Točno to me je v dobljeni Mazdi najbolj presenetilo. Nikoli nisem slišal pretirane hvale, pa vendar je sporočilo, ko se vanjo usedeš popolnoma drugačno. Tudi če pustimo zunanji dizajn na strani.

Pa ga težko, ker je v limuzinski različici nove Mazde 3, za moj okus ravno prav dinamičen, da lahko hkrati ohrani še eleganco. Široka maska lepo povzema linije Mazde CX-5, nanjo pa lepo pristojijo prirezani žarometi. Zadek je tipično limuzinski in v kombinaciji z LED tehnologijo svetilnosti ravno prav eleganten. Bi pa iz njega z lahkoto snovalci izpeljali kupejevsko linijo.

Notranjost je tista, ki me je najbolj prepričala.

Visoka kakovost materialov, prešita armaturna plošča, estetski sedeži in moderen digitalni vmesnik. V mislih sem preverjal, če sem kdaj v kakšnem novinarskem materialu prebral, ali je omenjena beseda premium. Pa sem prepričan, da ne. Kljub temu, da v trenutku občutiš to besedo. Tudi ob pritisku gumba start-stop se občutek nadaljuje.


Digitalni osrednji števec z kakovostnimi grafikami zagotovo doda svoje, drugi del pa pristavi visoka ločljivost multimedijskega vmesnika. Brez zaslona na dotik, a z intuitivnim krmilom. Tako kot je najbolj priročno med vožnjo.

Serijski paket opreme je najverjetneje eden izmed višjih v tem cenovnem razredu. Testni primerek pa je dodatno imel še nekaj zanimivih pomagal. Kot je na primer kamera, ki pokriva vseh 360 stopinj okoli vozila, po čistoči slike sodeč v HD načinu, asistent za ohranjanje voznega pasu in prilagodljive LED žaromete s samodejnim zasenčenjem. Ni pa avto s tem paketom dobil radarskega tempomata – ta je namreč že v osnovni opremi.

Vozne lastnosti so tokrat zapeljale v nekoliko drugačno smer.

Kot nakazuje dodatna zvočna izolacija, je tokrat večja prioriteta udobje potnikov v kabini. Avtomobil je resnično postal zelo zadušen v notranjosti, vsekakor zaželena lastnost za vsa daljša potovanja in presenetljivo, bi rekel da je eden izmed tišjih avtomobilov v razredu. Je pa na račun nekaj dodatnih kilogramov malce manj vozne dinamike, a vseeno se mi zdi, da to ni nekaj kar bi uporabnike motilo.

Motor zdaj v dobro varčevanja goriva izklaplja dva valja, tako da se bo poraba lahko zaustavila tudi krepko pod šestimi litri goriva. Se je pa potrebno zavedati, da Mazda sledi svoji filozofiji in gre za atmosferski motor, kar bo pomenilo, da so za uporabo večje moči potrebni večji obrati. Sicer pa ne bo z zelo dobrim menjalnikom noben problem prestaviti eno prestavo nižje.

Ob celem paketu sem bil najbolj (pozitivno) presenečen nad končno ceno modela. Takšen testni je stal 25.290 EUR in morda zaradi tega ne nosi naziva premium.

Je kakšna malenkost, ki me je nekoliko zmotila, kot na primer ohranjevalnik voznega pasu, ki nima funkcije držanja vozila v sredini pasu. A vseeno sem prepričan, da je celota z vsem kar ponuja in občutkom, ki ga nudi, vsekakor vredna zahtevane cene. Garantiram, da bi bila karavanska različica (če bi obstajala) na naših tleh pravi prodajni hit.

Specifikacije – Mazda3 SDN G122 Plus SA SO LU ST

Vrsta motorja: Bencinski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 90 kW (122 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 213 Nm pri 4.000 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 202 km/h
Pospešek: 10,8 s
Poraba na testu: 6,4 l/100 km
Posoda za gorivo: 51 l
Mere vozila: 4.660 mm x 1.795 mm x 1.440 mm
Medosna razdalja: 2.725 mm
Masa vozila: 1.374 kg
Prostornina prtljažnika: 450 – 1.138 l
Cena osnovnega modela: 19.990 €
Cena testnega modela: 25.290 €