Zgodovina nam daje možnost, da se s poznavanjem toka dogodkov ustrezno pripravimo na prihodnost. Obenem pa opozarja, da s preveč pazljivosti zaviramo razvoj ali nenapovedane dobitke, kot je denimo MINI Countryman JCW.

Zanesenjaki avtomobilizma se venomer pritožujejo nad novoimenovanimi vozili. Obujeni modeli navadno niso dovolj pristni, menjava oblikovalskega sloga znamke je nepotrebna, izboljšava pogonskih sklopov pa najpogosteje uniči vozno dinamiko. V mesecih prakse se izkaže, da se nov avtomobil prodaja bolje kot njegov predhodnik. Še vsaka reinkarnacija modela je imela pozitiven prodajni rezultat, oblikovalski slog največkrat zadane terno in posodobljeni pogonski sklopi ublažijo denarnico na bencinskih črpalkah ter v servisnih delavnicah.

MINI je znamka z bogato zgodovino, a le ta ne bi in ne bo obdržala podjetje v zelenih številkah. Prodaja šteje in glede na tok ”novejše avtomobilske zgodovine” je zanimanje za večnamenska privzdignjena vozila v porastu. Snovalci portfelja so upoštevali nasvet zgodovine in v britanskega križanca zapakirali vse možne značilnosti. Kljub temu so Countrymana privrženci znamke označili za nekakšnega črnega laboda.

Kaj kmalu so ti (nekoč samski) pobalini potreboval večji avtomobil, a se niso želeli odreči znamki MINI in dinamičnemu poreklu. Novopečeni križanec je rešitelj te zagate. In ker lahko križanca opremimo z najrazličnejšimi paketi oprem ter pogonskimi sklopi, je za nekoga, ki je vajen hitrih avtomobilov, MINI Countryman JCW pika na i.

+75 žrebičkov

Posodobljena različica Countrymana JCW je v modelnem letu 2020 pridobila kar 75 konjičev. Celih 306 jih premore. Ti se preko 8-stopenjskega samodejnega menjalnika prenašajo na vsa štiri kolesa, kar pomeni izvrsten pospešek z mesta. Do stotice traja 5 sekund in eno desetinko, kazalec hitrosti pa se ustavi pri 250 km/h. Ob vsem tem lahko Countryman JCW naloži 4 ali 5 odraslih oseb, v prtljažnik pospravi 460 litrov krame in 47 litrov goriva v rezervoar, ki zadostuje za vsaj 600 kilometrov.

V potniški kabini sprednja potnika razvaja z ”super duper” športnimi sedeži, ki lepo zaobjamejo telo. Vzorec z rdečim prešitkom se preslika tudi na zadnjo, v alkantaro oblečeno, klop. JCW dodatki začinijo družinsko raketo. Športni volan, aluminijaste stopalke, črn strop, karbonski vložki in številni logotipi JCW. Izza športnega karakterja se skriva računalnika tehnologija, ki preko vmesnika voznika informira o stanju avtomobila. Poleg vseh možnih informacij, Countryman premore radarski tempomat, opozorilo za mrtvi kot, opozorilo za zapustitev voznega pasu, projecirni zaslon in še kakšno varnostno malenkost.

Po zabavni plati glasbo predvaja na Harman&Kardon ozvočenju, greje sprednja sedala, vetrobransko steklo in prilagodi avtomobil po lastnikovih željah. Vozni programi so najbolj impozantna stran vozila. Countryman se v pred nastavljenem programu lahko pelje udobno, z minimalnim hrupom iz izpuha ter rohnenjem motorja. Klik stikala v program Sport in 1,6 tonski JCW se sname z verige. Odzivno stopalo za plin, bliskovito prestavljanje menjalnika, učvrščeno podvozje ter omejena možnost zdrsa in oprijema. Veselje do ušes in praktična interpretacija zgodovine znamke MINI.

Menim, da s tekočega traku tovarne v Oxfordu nikoli ne bodo spustili dolgočasnega avtomobila. Glede na tok zgodovine in prihajajoče trende bodo prihajajoči avtomobili naslednjih desetletij nam ”dinozavrom” sprva tuji, a obenem se nadejam, da bodo ohranili kanček spiritualne kulturne dediščine znamke MINI, kakršno poznamo od njenih začetkov.

Specifikacije – MINI Countryman John Cooper Works (JCW)

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.998 ccm
Moč motorja: 225 kW (306 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 450 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 5,1 s
Poraba na testu: 7,8 l/100 km
Posoda za gorivo: 47 l
Mere vozila: 4.299 mm x 1.822 mm x 1.557 mm
Medosna razdalja: 2.670 mm
Masa vozila: 1.630 kg
Prostornina prtljažnika: 460-1.390 l
Cena osnovnega modela: 48.650 €
Cena testnega modela: 63.566 €