Statistike kažejo, da je zanimanja po štirikolesnem pogonu vse manj. To, ali pa zgolj proizvajalci avtomobilov v svoje palete servirajo vse več trendnih modelov z zgolj sprednjim pogonom na optimiziranih koncernskih platformah. Ecosport je v precepu.

Nazadnje sem se razpisal o individualizaciji avtomobila, h kateri pripomore tudi pogonska pestrost. No, Ecosport ponuja domala vse. Bencin z ročnim ali samodejnim menjalnikom (iz zaloge). Dizel s sprednjim ali štirikolesnim pogonom, ter seveda različne nazivne moči. Pestrost definitivno omogoča pridobivanje širšega kroga kupcev, ki pa imajo odslej v Fordovem salonu široko modelno paleto trendnih križancev.

Fiesta Active je posrečena izpeljanka Fieste, ki ponuja malenkost višjo oddaljenost od tal z robustnejšim izgledom. Vse to nudi v kompaktni hečbek formi, ki pa sicer ni tako trendna. Na podobni platformi se pelje nova Puma. Ta kupce nagovarja z videzom in z obljubo dinamične vožnje. Ecosport se potemtakem šteje nekam vmes. Lahko bi mu rekel praktičen križanec.

Škatlasta oblika nudi prostornost, preprosta zasnova notranjosti vsebuje vse aktualne tehnične sladkorčke. Za ustrezno doplačilo se lahko grejete na sprednjih sedežih. Imate ogrevan volan, ter se znebite jutranjega strganja vetrobranskega stekla. Vse to in še kaj je nudil testni Ecosport z opremo Titanium in nekaj dodatki.


Avtomatik le še iz zaloge

Za razliko od že testiranih Ecosportov, je tokratni prestave menjal sam. Fordov Powershift menjalnik je nadomeščal eksaktno ročico. Pogonski sklop je v bistvu zelo posrečen, saj se pri pretežno mestni vožnji znebimo nadležnega pretikanja ter pritiskanja sklopke. V povezavi z litrskim turbomotorjem sodeluje povsem solidno in če ni želje po pretikanju oziroma lastništvu jeklenega konjička s štirikolesnim pogonom, je mogoče to nakupno potezo vredno razmisliti.

Pri tem pa priporočam, da malenkost pospešite proces razmišljanja, saj je Ecosport s samodejnim menjalnikom dobavljiv le še iz zaloge uvoznika. Posledično to za vas pomeni tudi mamljivo nakupno ceno. Na Fordovem ceniku Ecosporta za naročilo ostajajo variacije bencinskega in dizelska motorja z ročnim menjalnikom s pogonom na dve ali štiri kolesa.

Ecosport v križanskem pogledu tako ostaja samosvoj, saj je pri Fordu edini model pod Kugo, ki ponuja štirikolesni pogon. Obenem pa je tudi redek model v tem segmentu, ki štirikolesno gnano opcijo kupcem ponuja.

Specifikacije – Ford Ecosport 1.0 EcoBoost 92 kW AT Titanium

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 999 ccm
Moč motorja: 92 kW (125 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 200 Nm pri 4.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 180 km/h
Pospešek: 11,6 s
Poraba na testu: 7,8 l/100 km
Posoda za gorivo: 52 l
Mere vozila: 4.096 mm x 1.765 mm x 1.713 mm
Medosna razdalja: 2.519 mm
Masa vozila: 1.465 kg
Prostornina prtljažnika: 338-1.238 l
Cena osnovnega modela: 17.590 €
Cena testnega modela: 22.470 €