Individualizacija vozila se mi v večini primerov zdi zgolj marketinški trik pridobivanja kupcev. Največkrat lahko izbirajo med 45.840 barvnimi kombinacijami. Super. Vendar, globljega pomena v individualizaciji do nedavnega nisem zaznal.

Dejstvo je, da individualizacijo največkrat povežem z barvo, dekoracijami, različnimi platišči, oblazinjenjem sedežev … Tehnične specifikacije vozila pa nikoli ne smatram kot individualizacijo. Napaka.

Med testom Ecosporta s štirikolesnim pogonom in dizelskim motorjem sem opazil razliko napram bencinsko gnani različici Ecosporta s sprednjim pogonom, katerega test si lahko preberete tukaj. Po nekaj sto prevoženih kilometrih sem zaznal mehkeje nastavljeno podvozje, drugačno obnašanje na slabi podlagi ter umirjenost dizelskega agregata. To so dejstva, ki so vezana na posameznika. Vsem pač ne paše vožnja dizla in obratno. Za lažjo odločitev dodajam, da dizel v povprečju porabi od 1 – 1,5 litra manj goriva na 100 prevoženih kilometrov.

Prav tako nekdo potrebuje štirikolesni pogon, spet drugi ne. Pogon dobro opravlja nalogo, torej je kos lažje zahtevnim brezpotjem, na kakršna naletimo med gobarjenjem ali pa raziskovanjem hribovskih območij. Pohvalna je opcija izklopa sistema oprijema, da se lažje izkopljemo iz blata ali snega.


Zmogljivejši ali nastopaški avto?

Oba modela pa se pohvalita z izdatno založenostjo z  zunanjimi mediji, navigacija ter povezljivost telefona (Apple CarPlay, Andoid Auto); se ni pozabilo na implementacijo asistenčnih sistemov za varnost voznika ter potnikov. Testni avto je premogel sistem za preprečevanje naleta oziroma zaviranje v sili, nadzor mrtvih kotov, opozorilo o zapustitvi voznega pasa…Za razbremenitev vožnje pa pripomorejo parkirni senzorji z vzvratno kamero, samodejno delovanje svetil ter brisalcev, tempomat…

V grobem je individualna razlika med Ecosportoma ta, da je eden sestavljen za izven mestno uporabo, drugi pa za šarmiranje po mestnih ulicah. Njuna cenovna pozicija pa je precej podobna. Razlika je torej v individualizaciji. Sam bi izbral različico s štirikolesnim pogonom, saj me je prepričala kvaliteta vožnja, katera se z izbiro paketa ST Line nekoliko zmanjša (nižje, trže vzmetenje, večja platišča). Hkrati mi je (čeprav se redko navdušim nad dizli) všeč umirjenost novega EcoBlue motorja kot tudi njegova gospodarnost.

Ob izbiri EcoSporta zgolj s sprednjim pogonom pa se nam zdaj odpre čisto novo področje. V hiši modrega ovala zdaj ponujajo Fiesto Active in precej bolj nastopaško naravnano Pumo. Individualizacija se tukaj šele prične.

Specifikacije – Ford Ecosport 1,5 EcoBlue Titanium AWD

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.499 ccm
Moč motorja: 92 kW (125 KM) pri 3.600 vrt./min
Navor: 300 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 181 km/h
Pospešek: 11 s
Poraba na testu: 5,7 l/100 km
Posoda za gorivo: 52 l
Mere vozila: 4.096 mm x 1.765 mm x 1.663 mm
Medosna razdalja: 2.519 mm
Masa vozila: 1.520 kg
Prostornina prtljažnika: 356-1.238 l
Cena osnovnega modela: 16.590 €
Cena testnega modela: 24.260 €