V zadnjem letu sem na večino vprašanj okoli izbire avtomobila odgovoril z besedno zvezo Octavia Combi. Upam, da se zdaj kolca vsem tistim, ki se zanjo niso odločili.

Škoda je v zadnjih letih preskočila kar nekaj prestav. Sleherni češki model postane uspešnica. Boste rekli, da na to vpliva cena, a verjamem, da bi slovenski uvoznik predstavil drugačne podatke na tortnem diagramu. Konec koncev je Octavia Combi v RS preobleki precej pogost avtomobil slovenskih cest.

Nova stavi na eleganco. Daleč od tega, da bi bila oblikovno vpadljiva. Vseeno pa Octavia deluje zrelo. Še vedno ne vem, kako je fantom iz Prage uspelo avto prešvercati mimo Wolfsburških šefov koncerna na tržišče. A pustimo to, saj se zavoljo njihove iznajdljivosti lahko soočimo z enim bolj željnih avtomobilov.

Boste rekli, kako to mislim? Mar ne iščemo vsi avtomobila, ki je uporaben, prostoren za potnike in prtljago, preverjen, kvaliteten, vzdržljiv, varčen, udoben in ne posrka zadnje drobtine iz denarnice? Na vse pridevnike je odgovor Škoda Octavia. Na željo v karavanski izvedbi, tudi privzdignjena s štirikolesnim pogonom, če ne morete brez ”višjega”.


Tehnologija za pol cene?

Teden prej sem testiral vozilo višjega cenovnega razreda, z več kot dvakratnikom cene testne Octavie. Iskreno si ne predstavljam, zakaj bi kdo plačal tolikšno vsoto, če je denimo pri Octaviji vse to na voljo za pol cene. Razen, če emblem doda vrednost?

V mislih imam stvari kot je digitalna instrumentna plošča, velik osrednji zaslon z vmesnikom, ki premore vse in še več. Povezljivost s telefonom. Apple Car Play deluje brezžično. Aktivni radarski tempomat, nadzor mrtvega kota, sistemi za prepoznavanje naleta ter vožnjo po voznem pasu. Samodejni menjalnik, ki ni več fizično povezan z menjalnikom. Shift by wire temu pravijo. LED svetila spredaj in zadaj, nastavitev blažilnikov, vozni programi ter bonbončki kot sta gretje sedežev, volana.

Kar recimo pri dražjem vozilu tudi nisem opazil je vklop stropnih ambientalnih svetil z dotikom, pametno klimatsko napravo, katera ti ogreje noge, očisti vetrobransko steklo ali pa osveži potniško kabino. Prav tako nisem zasledil preprostih rešitev (Simply Clever) v smislu dežnika v voznikovih vratih, žepka za pametni telefon na zadnji strani sprednjih sedežev, strgala za led na pokrovu rezervoarja ter pripomočkov za varno zlaganje krame v prtljažniku.

Brez dizla ne gre, a prihajajo tudi alternative

Testno Octavio je poganjal znani dvolitrski dizelski motor s 150 KM, spojen s 7-stopenjsko avtomatiko. Preverjena motorizacija ima v sebi vse atribute. Moč, navor pri nizkih obratih, skromno porabo goriva ter lagodno vožnjo. K slednji pripomore nova platforma MQB, ki dobro duši vibracije. Dobro zatesnjena potniška kabina pa prejme le majhen delež hrupa s cestišča ter iz okolice.

Škoda s četrto generacijo Octavie ohranja četrt stoletja staro poslanstvo. Ponuditi čim več, za soliden denar. Menim, da za 30 tisočakov prejmete avtomobil, ki zapolni vse kvadratke pričakovanj.

Specifikacije – Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG Style

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.997 ccm
Moč motorja: 110 kW (150 KM) pri 3.000 vrt./min
Navor: 360 Nm pri 1.700 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 222 km/h
Pospešek: 8,8 s
Poraba na testu: 4,5 l/100 km
Posoda za gorivo: 45 l
Mere vozila: 4.689 mm x 1.829 mm x 1.468 mm
Medosna razdalja: 2.686 mm
Masa vozila: 1.487 kg
Prostornina prtljažnika: 640 – 1.700 l
Cena osnovnega modela: 18.642 €
Cena testnega modela z dodatno opremo: 30.095 €