Poznate tisto zgodbo o osebi, ki se tekom let izpopolnjuje, a hkrati ohranja enake vrednote? Tako nekako bi na svoj način opisal napredek križanca Renault Captur.
Prva generacija mestnega terenčka Captur je postavila dobre osnove, vendar ob vsem entuziazmu uspeha se je med snovanjem posamezne komponente spregledalo. Mogoče se jim samo ni namenilo dovolj časa. Nekatere stvari še niso obstajale takšne kot jih poznamo danes (šest let kasneje), spet druge so prišle s časom. Tako kot pri osebi. Na napakah se vsi učimo. In uspeh je, če le te znamo popraviti, kaj šele popolnoma odpraviti.
Renault je pri snovanju druge generacije krepko zavihal rokave. Oblikovalski oddelek je predstavil čudovito delo. Mogočne poteze ustvarijo razred večjo pojavo, kljub temu, da novi Captur v dolžino meri zgolj 11 centimetrov več od predhodnika. Posledično je nekaj več prostora tudi v medosju, a o tem kasneje.
Personilazicija je bila prisotna že v prvi generaciji, vendar je zdaj precej bolj izpiljena. Stopnje opreme so smiselno zasnovane od Zen do najprestižnejše Initiale Paris. Če se lotite individualnega kombiniranja zunanjosti, ta ponuja 90 barvnih kombinacij, še predno pričnete z izbiro platišč ter krojenja notranjosti. Tisto kar pred leti ni bilo tehnološko in finančno izvedljivo so LED svetila. Ta so zdaj serijska že od srednje stopnje opreme.
Dolgo časa je veljalo, da kupci mestnih terencev iščejo praktično vozilo. Že res, ampak čas je pokazal, da bodoči lastniki iščejo predvsem dizajn. Posledično pride v igro takšen Captur Initiale Paris. Čeprav cenovno kotira na dvakratnik osnovne izvedenke, bodo mnogi to spregledali. Križanec izgleda fantastično tako zunaj kot znotraj, a najpomembneje je, da takšen avto predstavlja kupca.
Blišč pred uporabnostjo?
In če nadaljujem prejšnjo tematiko praktičnosti. Ja, Captur je praktičen, v povprečnih evropskih normah. Če ne kupujete avtomobila s tistim merilom 14 dnevnega družinskega dopusta na Jadranu z vso domačo kramo, potem francoski šarmer nudi več kot dovolj prostora. Za povrh je ta prilagodljiv. Zadnja klop se vzdolžno premika za 16 centimetrov. S tem lahko ustvarimo obilo prostora za potnike ali pa precej več v prtljažniku. Do 536 litrov.
V potniški kabini je še dodatnih 27 litrov odlagalnih mest. Kdo pravi da Capotur ni prostoren? Sicer pa, kaj bi ‘vlačili’ naokoli s tako nobel avtomobilom? Poglejte kako Capturja oplemeniti oprema Initiale Paris. Poleg vseh lepotnih dodatkov, se pod armaturko skriva kup pametnih sladkorčkov. Preko velikega osrednjega zaslona upravljamo domala vse. Varnostno asistenčne sisteme, povezljivost z zunanjimi napravami, navigacijo, nastavitve vozila. Z novim operacijskim sistemom Easy Link je uporabniška izkušnja še prijetnejša.
Modnemu vozilu se prileže korektna motorizacija. 1,3-litrski turbobenciner iz sebe stisne 155 ‘konjičev’, ki v povezavi s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom, pričarajo udobno, nenaporno vožnjo. Tu moram izpostaviti izpopolnjeno nastavitev podvozja, ki zdaj bolje požira neravnine ter izolacijo pred hrupom iz okolice.
Captur se je odrasel. Sam sem ga imel možnost spremljati od njegovega nastanka do danes. Ohranil je številne vrednote, se izpopolnil in razkril nove atribute. To, da takšna ”vzgoja” deluje, pa potrjujejo zgovorne prodajne številke.
Specifikacije – Renault Captur TCe 150 ECD Initiale Paris
Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.333 ccm
Moč motorja: 113 kW (155 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 270 Nm pri 1.800 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 202 km/h
Pospešek: 8,6 s
Poraba na testu: 7,4 l/100 km
Posoda za gorivo: 48 l
Mere vozila: 4.227 mm x 1.797 mm x 1.576 mm
Medosna razdalja: 2.639 mm
Masa vozila: 1.424 kg
Prostornina prtljažnika: 422 – 536 l
Cena osnovnega modela: 13.790 €
Cena testnega modela: 30.225 €