Ob poplavi družinskih terencev smo kar nekako pozabili na Ford Kugo. Eden redkih modelov, ki so pred desetletjem snovali zgodbo križancev, se zdaj predstavlja v svoji tretji generaciji.
Razvajene kupce je vse težje zadovoljiti. Odgovor na vprašanje, kaj je pri Kugi v tretji generaciji boljše ter zakaj jo izbrati pred konkurenco, je lahko kratek ali pa precej zakompliciran. Kratek pritrdi v nakup, medtem ko z razlago malenkostno vzpodbudim možgane k razmišljanju.
Vsem cestnim terencem je skupna škatlasta zasnova, še dimenzijsko so si po razredih precej podobni. A velik faktor je oblika. Linije so tiste, ki botrujejo k finalni odločitvi o izbiri jeklenega konjička. Veliko je zadržanih, takšnih z zgolj funkcijsko obliko. Nekateri strmijo k futurizmu, medtem ko so posamezni modeli zgolj lepo skladno oblikovani. Med te štejem Mazdo CX-5 ter Ford Kugo. Slednja se zdaj poleg oblike ponaša z novo platformo. Ta ob daljši medosni razdalji prinaša še možnost izbire med paleto različnih pogoskih sklopov.
Od klasičnega dizla, podprtega z 48 V tehnologijo, bencinerja, hibrida ter priključnega hibrida s 40-50 kilometri dometa. Na voljo je ročni ali samodejni menjalnik ter sprednji ali štirikolesni pogon. Temu se reče modularnost. Testna Kuga je bila opremljena z najmočnejšim dizelskim motorjem, kateri je moč prek 8-stopenjskega samodejnega menjalnika prenašal na vsa štiri kolesa. Kombinacija, ki bi jo pripisali premijskim terencem višjega cenovnega razreda. A dejstvo je, da Kuga v tretji generaciji lahko trka na njihova vrata.
Vsestranska mestna srajca?
S ponujenimi opcijami Kuga pokriva širši segment kupcev, od tistih, ki iščejo praktičen vsestranski avtomobil, katerega si lahko zahtevnejše stranke oplemenitijo z vizualnimi kot tehnološkimi dodatki. S tem se krepko približajo premijskim tekmecem, a cena še ostaja v dosegljivem dometu. Vsekakor pri celotni zgodbi niso pri izbiri izvzeti eko fanatiki. Torej, za vsakega nekaj.
Testno Kugo sem si najbolj zapomnil po komfortni vožnji ter dizelskemu motorju, kjer se vedno znova sprašujem, ali je resnično ta masovna elektrifikacija takšno nujno zlo? Izpiljeni dizelski motorji niso okoljsko sporni, prav tako pa porabijo smešno zalogo goriva. Testno povprečje se je ustavilo pri šestih litrih na 100 prevoženih kilometrov. Kombinacija motorizacije ter štirikolesnega pogona je kot nalašč za kamperje ter voznike, ki pogosto kaj s sabo vlečejo – delovna prikolica, počitniška prikolica ali pa vodni skuter.
Močna plat Kuge je tudi potniška kabina. Prostornost je z novo platformo dobila druge razsežnosti. V bistvu se nihče od petih potnikov ne sme nad ničemer pritoževati. Na zadnji klopi ne manjka doplačljivo gretje sedežev, polnilci za pametne naprave, prezračevanje, … no najverjetneje bo kdo dopolnil, da bi bilo luštno imeti ekrane na naslonih sprednjih sedežev. Voznikovo delovno okolje je prijetno, digitalizirano ter obdano s številnimi bonbončki v stilu dodatkov za razvajanje ter razbremenitev vožnje.
S izbiro paketa ST-line X se začini tako zunanjost kot notranjost Kuge, kar se opazi po specifičnih sedežnih prevlekah z rdečimi šivi, športnemu volanu, aluminijastih stopalkah ter vložkih imitacije karbona. Razkošje se opazi tudi na ceniku, saj takšna Kuga kotira v območje 40 tisočakov. Vendar kot že rečeno, se vsestranski mestni križanec zelo dobro prilagodi željam kupca ter debelini denarnice. Se boste pri izbiranju spomnili na Kugo?
Specifikacije – Ford Kuga 2.0 EcoBlue AWD ST-line X
Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.995 ccm
Moč motorja: 140 kW (190 KM) pri 3.500 vrt./min
Navor: 400 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 208 km/h
Pospešek: 8,7 s
Poraba na testu: 6,0 l/100 km
Posoda za gorivo: 54 l
Mere vozila: 4.614 mm x 1.883 mm x 1.661 mm
Medosna razdalja: 2.710 mm
Masa vozila: 1.735 kg
Prostornina prtljažnika: 475 – 645 – 1534 l
Cena osnovnega modela: 26.810 €
Cena testnega modela z dodatno opremo: 40.410 €
Družinska šminka – Ford Kuga 2.0 TDCi Powershift iAWD Titanium