Včasih dobimo občutek, da proizvajalci avtomobilov svoje modele ustvarjajo na podlagi Excel tabele, in če to res, jo znajo kar najbolje uporabljati pri Hyundaiju.

Pogled na modelno paleto južno korejskega giganta na prvo žogo ustvari kanček zmede. Male kombilimuzine, veliki terenci, prestižne limuzine, enoprostorci, priključni hibridi, električarji, dirkaške petarde ter modeli s pogonom na vodik. Za kaj za vraga bi imel tako pisano paleto vozil, ali se proizvodnja sploh splača? Slednje je precejšnja polemika večine slovenskih podjetij. A zgleda se vsem svetovnim podjetjem, razen slovenskim, računica nekako izide. Za še večji vprašaj za vprašanjem, pa je Hyundai nedavno lansiral novega Bayona.

Še en mali križanec med marsičem, vendar, če pogledamo po ”Excel” tabeli, ima produkt ponovno smisel. Bayon je dimenzijsko le dva centimetra krajši od Kone, ampak zaradi svoje zasnove ponuja več prostora v notranjosti. To je mogoče zaradi dejstva, da Bayon ni ponujen v električni konfiguraciji in prav tako ne nudi možnosti štirikolesnega pogona. Zavoljo tega je prtljažnik Bayona 40 litrov večji od Koninega, več centimetrov pa je na voljo tudi za potnike na zadnji klopi, saj je pri Bayonu zasnova podvozja drugačna (v podvozju ni pripravljenega namenskega prostora za baterijo).

V preprosti razlagi bi zapisal, da gre za privzdignjeni model i20, kar je pravzaprav še najbolj vidno po zasnovi potniške kabine, katere armaturna plošča izvira iz omenjenega model. Dominirata dva digitalna zaslona za prikaz informacij vožnje ter multimedije. Kar preseneča je Bayonov suveren nabor asistenčnih sistemov. Poleg znanih opozorilnikov za mrtvi kot, ima aktivni tempomat, prepoznava nalet, možnost trčenja v križišču in sledi oznakam voznega pasu. Ne manjka prepoznava znakov, kot tudi cestišča, kjer aktivno pomaga pri vožnji v ovinek. S tem Bayon občasno prevzame kontrolo nad vožnjo, kar zna biti za nekoga moteče (sistem možno deaktivirati), a vam pomaga, da ne zapeljete s ceste.

Za pogon Bayona skrbi znana klasika iz Hyundaijeve hiše – bencinski turbo trivajlnik s 74 kW (100 KM) moči. Prenos je speljan na sprednji kolesi, preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Motor se izkaže kot dobra izbira za ta avtomobil, dovolj zmogljiv in hkrati učinkovit z gorivom. Malenkost zmoti delovanje sklopke pri speljevanju. Nasploh pa je vožnja z Bayonom prijeta, ne preveč trda in sorazmerno tiha, tako da je tudi na avtocesti omogočen pogovor med potniki.

In če smo že začeli z Excel tabelo, še končajmo. Testni Bayon z opremo Impression je stal 24.490 evrov, kar je že kar lep kupček denarja. Njegova vstopna cena je pozicionirana pri 17.990 evrih, kar je 2.800 evrov več od osnovnega i20. Z druge strani Kona starta pri 19.490 evrih, a ima že močnejši motor ter radodarnejšo osnovno opremo. Kot zanimivost dodajam, da je enako gnana in opremljena Kona lahko tudi cenejša kot Bayon, v primeru izbire T-GDI 120 Impression.

Skratka, izbira in končni znesek sta popolnoma na vaši strani. Za boljši občutek pa nizam še nekaj dejstev. I20 bo zagotovo imel nižjo porabo goriva od obeh križancev. Kona ima višjo oddaljenost od tal ter nudi višji položaj sedenja. Bayon razpolaga s prostorno kabino ter prtljažnikom, medtem ko želi ohraniti vozne lastnosti kombilimuzine.

Specifikacije – Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 100 Impression

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 998 ccm
Moč motorja: 74 kW (100 KM) pri 4.500 vrt./min
Navor: 171 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: ročni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 183 km/h
Pospešek: 10,7 s
Poraba na testu: 6,2 l/100 km
Posoda za gorivo: 40 l
Mere vozila: 4.180 mm x 1.775 mm x 1.500 mm
Medosna razdalja: 2.580 mm
Masa vozila: 1.120 kg
Prostornina prtljažnika: 411 – 1.205 l
Cena osnovnega modela: 17.990 €
Cena testnega modela: 24.490 €

Hyundai Tucson HEV 1.6 T-GDI Impression

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Impression