Slovenci pogosto spregledamo domače zaklade kulturne dediščine. Preprosto se prej odločimo za obisk Bavarskih gradov, kakor da bi se zapeljali v eno izmed regij naše dežele, ter odkrivali lokalne gradove in dvorce.

Spletni iskalnik nemudoma navrže vroče ponudbe potovanj v Nemčijo z ogledom gradov. Ob iskanju slovenskih gradov so zadetki nekoliko drugačni. Pretežno govorijo o seznamu gradov, njihovem rangiranju in katere se splača obiskati. O turah pravzaprav ni sledu, čeprav menim, da bi te bile obiskane, v kolikor bi se agencije malo potrudile in v paket vključile degustacijo vin ob večerji izpod rok katerega izmed mnogih ”masteršefov”.

Strinjam se tudi, da je še prostor za izboljšave. Ministrstvo za kulturno dediščino ima možnost priprave strateškega plana obnove dotičnih gradov. Organizacija I Feel Slovenia pa bi lahko propagirala še kaj drugega kot le Ljubljano, Bled, Postojnsko jamo in Piran. Občutek imam, da se kot država s svojimi zakladi ne znamo popolnoma izraziti – tako doma kot na tujem. In podobno težavo je do nedavnega imel tudi Bavarski gigant, BMW.

Karikatura?

O tematiki sem govoril z glavnim oblikovalcem znamke BMW, Domagojem Dukecem, ki mi je zaupal, da je zadnje desetletje BMW izgubljal identiteto. Imeli so dobre avtomobile, predvsem osredotočene na ekologijo, a prodajni rezultati niso bili najboljši. Razlog je bil v pomanjkanju identitete, vznemirljivosti, ki bi prepričala kupca. Posledično so se začeli igrati z večanjem ”ledvičk” oziroma maske ter komponiranja športnih, markantnih linij.


Tale prenovljena serija 7 je ena izmed njegovih kreacij nove generacije. Velika maska. Dve povečani ledvički, ki sta si priborili povečan emblem, da sprednji del deluje proporcionalno. Poteza je (bila) deležna mnogih (spletnih) kritik, vendar na srečo je oblikovalcem malo mar. Prodajne številke govorijo zase.

Meni se zdaj Bavarci z ”malimi ledvičkami” zdijo kot tisti boječ sošolec iz osnovne šole, ki obvlada vso snov, a se skriva v ozadju. Primerjajte tole bahavo limuzino z njeno dve leti starejšo sestro. No, katero bi raje zapeljali?

Domagoj z ekipo ni pozabil na zadek, ki je dobil svetilo vzdolž celotne širine prtljažnega pokrova. Izid je pompozen zadek z dvema ”ta pravima” zaključkoma izpušne cevi. Nova kolekcija barv zunanjosti in notranjosti, platišč, paketov opreme ter tehnologij pa pripomore k naskoku konkurence v luksuznem segmentu.

Instrumentna plošča se je poslovila od analognih merilnikov. Nadomestili so jih prilagodljivi digitalni, ki ne le, da so precej osvežujoči, ampak ponujajo še mnoge individualne prikaze glede na želje voznika. Osrednji zaslon se postavlja z novim vmesnikom, ki sprejema ukaze na dotik, gumb, gesto ali glas. S prenovo se je izboljšala kakovost materialov v potniški kabini, kateri pa so zdaj precej lepše ukrojeni. Prešita armaturna plošča, vzorci na sedežih, sredinskem grebenu, vratnih tapetah … Seznam dodatkov je odvisen od debeline denarnice. Omislimo si lahko hudo ozvočenje, vozniško asistenco, laserska svetila, masažne sedeže, televizijo …

Presežki!

Sedmica je pri meni visoko kotira že od nekdaj. Najverjetneje je to pogojeno tudi z Jasonom Stathamom in njegovim vragolijam v prvem delu Transporterja. Po dvajsetih letih sem prepričan, da bi s tole BMW 740d xDrive, brez težav izvedel vse kaskaderske vložke. Zaradi tehnoloških bombončkov pa je ne bi bilo potrebno kaj posebej modificirati.

Skratka, podvozje je fantastično nastavljeno. Greh je pritisniti tipko Sport, a vendar se 2 toni težak avtomobil še kako rad zapelje med ovinki. K okretnosti pripomore štirikolesno krmiljenje ter direktni ukazi volana. 320 ‘konjičev’ limuzino z mesta do 100 km/h katapultira v 5,2 sekunde, kar je spoštovanja vreden podatek. To je teritorij nabritih hečbekov. BMW 740d xDrive pa je vse prej kot to.

Obožuje avtocestna križarjenja. 180 km/h, dobrih 2.000 obratov motorja na minuto ter povprečje 7-ih litrov na 100 prevoženih kilometrov. Temu se reče inženirska perfekcija. In to sem želel preizkusiti na poti do Bavarskih gradov.

Disneyeva prispodoba je vzbudila moje otroške sanje. A po krajšem premisleku sem se spomnil na grad Snežnik, ki je že nekaj časa na mojem seznamu izletov. Lepo ohranjen grad v idilični okolici ustavri pravljični trenutek znotraj meja prelepe Slovenije.

Specifikacije – BMW 740d xDrive

Vrsta motorja: Turbodizelski, šestvaljnik
Prostornina motorja: 2.993 ccm
Moč motorja: 235 kW (320 KM) pri 4.400 vrt./min
Navor: 680 Nm pri 2.000 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 250 km/h
Pospešek: 5,2 s
Poraba na testu: 6,8 l/100 km
Mere vozila: 5.098 mm x 1.902 mm x 1.467 mm
Medosna razdalja: 3.070 mm
Prostornina prtljažnika: 515 l
Rezervoar: 78 l
Masa vozila: 1.945 kg
Cena osnovnega modela: 121.150 EUR
Cena testnega modela: 164.668 EUR