Pregovorno smo ženske slabše voznice kot moški (jaz se s tem ne strinjam!) in nekako velja, da po navadi gledamo za manjšimi avtomobili, ki bi jih enostavno parkirale na prepolno parkirišče pred nakupovalnim centrom.

Na obrobju mest je poleg majhnosti, 4×4 pogon že skoraj obvezna oprema, ker skrije kakšno žensko vozniško hibo. Hkrati nam olajša vožnjo v zimskih razmerah, saj se ne moramo zanašati na plužne službe. Kljub vsem naštetim prednostim, pa v osnovi od avta pričakujemo, da je prostoren ter primeren za vsakodnevne opravke, kot so nakupi in vožnja otrok na popoldanske dejavnosti. V tem primeru je Suzuki Vitara ena izmed boljših odločitev.

Suzuki Vitara je ravno prav velika, bolje rečeno kompaktna.

Poleg velikosti, je Vitara redek mestni terenec, ki za precej dostopno ceno nudi 4×4 pogon. Nižje stopnje opremljenosti omogočajo, za moje pojme, zadovoljivo opremo v avtomobilu. Vitaro pa lahko še oplemenitimo z dodatno opremo, kot je panoramska streha, avtomatski menjalnik ali pa dvobarvna kombinacija. V tem primeru bomo morali za avto odšteti nekaj tisočakov več.

Japonska hribolaznica je pri meni dobila dodaten plus, saj omogoča povezavo telefona z vmesnikom preko Apple CarPlay sistema. Kot lastnica Applovega telefona vem, da je ‘’jabkina’’ navigacija najbolj zanesljiva tako v Sloveniji, kot tudi v sosednji državah. Obenem sistem izboljša uporabniško izkušnjo z vmesnikom, ki serijsko ni najbolj izpiljen, oziroma se mu že malo poznajo leta.

Enostavnost in praktičnost

Kljub kompaktnosti, Vitara ne skopari s prostorom na zadnjih sedežih, kjer je udobno tudi za potnike s 170+ cm. Prtljažnik je ravno prav velik, da lahko vanj spraviš vso opremo za enotedenski dopust. Moja babica je avto (in njegovo višjo oddaljenost od tal, višji položaj sedeža) pohvalila, saj se je med dopoldanskim nakupovanjem enostavno usedala in izstopala iz avta, kar je zanjo bistveno težje pri ostalih nižjih avtomobilih.

Vožnja je presenetljivo udobna, pohvali pa se lahko tudi z dobro preglednostjo iz avta. Pozitivno me je presenetil avtomatski menjalnik, saj jih načeloma ne maram – imam rada nadzor :P.  Ta menjalnik deluje hitro in brez ‘’mencanja med prestavljanjem’’ kot se to dogaja pri nekaterih drugih avtomobilih opremljenih z avtomatskim menjalnikom.

V nasprotju s pričakovanjem pa se lahko avtomatski v sodelovanju z 1,4-litrskim turbo motorjem pohvali z relativno nizko porabo, ki je bila pri mestni vožnji približno 7,5 litrov, pri ‘’normalni’’ vožnji na avtocesti (med 120 in 130 km/h) pa je poraba padla tudi na 6 litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Dejstvo je, da med avtomobilističnimi novinarji skorajda ne najdemo predstavnice nežnejšega spola. Mogoče bi bil čas, da se to spremeni. Ženske vemo, da nam ni pomembno v koliko sekundah avto pospeši do 100 km/h ali pa s koliko konji se bomo lahko pohvalili sodelavcem, pomembna nam je predvsem enostavnost, praktičnost ter varnost – in vse našteto Vitara vsebuje.

Specifikacije – Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet AllGrip AT Elegance Top

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 1.373 ccm
Moč motorja: 103 kW (140 KM) pri 5.500 vrt./min
Navor: 220 Nm pri 1.500 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 200 km/h
Pospešek: 10,2 s
Poraba na testu: 6,7 l/100 km
Posoda za gorivo: 47 l
Mere vozila: 4.175 mm x 1.755 mm x 1.610 mm
Medosna razdalja: 2.500 mm
Masa vozila: 1.195 kg
Prostornina prtljažnika: 375-1.120 l
Cena osnovnega modela: 19.290 €
Cena testnega modela: 25.920 €