Novi Fordovi podatki o prodaji kažejo, da vse več evropskih voznikov izbere samodejni menjalnik pri novem vozilu. Samo v zadnjih treh letih se je delež prodanih Fordovih osebnih in dostavnih vozil s samodejnim menjalnikom povečal za več kot trikrat.
Samodejni menjalnik je del Fordove ponudbe že skoraj 70 let. Kljub temu današnjo dovršeno tehnologijo težko primerjamo s pionirskim menjalnikom Ford-O-Matic, ki je nudil samo tri prestave za vožnjo naprej.
Od zmanjšanja hrupa v kabini do pomoči pri blaženju slabosti med vožnjo. Sodobni samodejni menjalniki prinašajo številne prednosti. Med njimi so tudi tehnologije za pospeševanje, ki pri uporabi aktivnega tempomata omogočajo, da vozilo v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem povsem ustavi in nato samodejno spelje. Možno je tudi samodejno parkiranje s pritiskom na gumb.
Aplikacija FordPass omogoča voznikom izbranih Fordovih modelov s samodejnim menjalnikom, da na daljavo zaženejo motor ter tako že pred vožnjo zagotovijo prijetno temperaturo v kabini in odmrznejo vetrobransko steklo v ledeno mrzlih jutrih.
Opazen trend pri manjših in srednje velikih avtomobilih
Na trend v določeni meri vpliva vse večje število kupcev, ki izbirajo manjše ali srednje velike avtomobile s samodejnim menjalnikom.
Med Fordovimi modeli z velikim porastom deleža samodejnih menjalnikov je tudi Focus. Januarja letos je bilo 30,9 odstotka prodanih Focusov opremljenih s samodejnim menjalnikom, leta 2017 pa samo 7 odstotkov.
Tudi modela Fiesta in Puma je zdaj možno naročiti s samodejnim menjalnikom, ki omogoča do 15 odstotkov varčnejšo porabo goriva v primerjavi z ustrezno prejšnjo različico Fieste.3
Vzpon dostavnikov s samodejnim menjalnikom
Podobno velja tudi za dostavna vozila. 31 odstotkov Fordovih gospodarskih vozil, ki so jih prodali januarja, je bilo opremljenih s samodejnim menjalnikom. Leta 2017 pa je delež tovrstnih dostavnikov znašal 13,4 odstotka.
V istem mesecu je bilo 19 odstotkov Transitov opremljenih s samodejnim menjalnikom, leta 2018 pa 4,7 odstotka.
Leta 2019 so na petih velikih evropskih trgih največ Fordovih vozil s samodejnim menjalnikom prodali v Nemčiji, sledile pa so ji Francija, Velika Britanija, Španija in Italija.
Pot naprej
Samodejni menjalniki so del poti proti vse bolj elektrificirani prihodnosti, v kateri voznikom ne bo treba prestavljati. Naslednja postaja pa bo uvedba avtonomnega, samovozečega avtomobila.
Novega povsem električnega Mustanga Mach-E je dejansko možno voziti samo z eno stopalko, saj regenerativno zaviranje, ko voznik umakne nogo s stopalke za pospeševanje, upočasni avto do te mere, da mora le redko pritisniti na zavorno stopalko.