Ekologija zvesto trka na vrata slovenskih kupcev in čeprav še nismo ravno zreli za popolno elektro-transformacijo, je priključni hibrid trenutno odlična izbira za ziheraše. Kaj pa če…

Ta pogonski sklop združuje najboljše stvari obeh svetov, brez nekakšnih resnih minusov. Le to, da boste še vedno morali enkrat letno zamenjati olje v klasičnem motorju…vse ostalo je zgolj plus. Strah, da boste kje obstali je odveč, saj zmore Ioniq z napolnjenim rezervoarjem ter baterijo prevoziti preko 1.000 kilometrov. In ne, rezervoar ne drži 80 litrov goriva (zgolj 43l).

Ioniqa poganja sklop 1,6-litrskega bencinskega motorja z neposrednim vbrizgom goriva ter elektromotorja s skupno močjo 107 kW (146 KM). Moč se preko šeststopenjskega dvosklopčnega menjalnika prenaša na prednji kolesi. Baterija ima kapaciteto 8,9 kilovatne ure, proizvajalec pa obljublja 63 kilometrov električnega dosega.

Šparovček?

Na testu sem imel že kar nekaj priključnih hibridov, vendar so v mojih očeh bili zgolj modni dodatek. Ravno toliko, da si z izbiro dobil nekaj popusta na avtomobil, ki bi ga tako ali tako kupil. Obenem pa si se lahko pohvalil sosedu, da prisegaš na ekologijo, čeprav je doseg baterij teh hibridov znašal vsega obljubljenih 35 kilometrov (nekaj več kot 20 realno), katero pa si lahko polnil zgolj na navadno vtičnico. Torej, 4 ure polnjenja za dobrih 25 kilometrov? A-a.

Hyundai je ta del naredil malce bolj premišljen. Ponudili so zajetnejšo kapaciteto baterije ter polnilnik z močjo polnjenja 3,3 kilovata na uro. To pomeni, da se bo na hitrih polnilnicah napolnil v slabih treh urah. Na domači vtičnici bo postopek trajal približno pol dlje.

Na preizkusu se je električni doseg gibal okoli številke 50, medtem, ko povprečna poraba goriva v mešanem ciklu vožnje ni presegla 4 litre na 100 prevoženih kilometrov. Ko sem bili pedanten in ga polnil takoj ko je bilo možno, je bila poraba le dva litra na sto kilometrov, kljub temu da sem se večinoma vozil po avtocesti. Ko pa se mi enostavno ni dalo prazne polniti baterije, je poraba zrasla na štiri litre, kar je dober pokazatelj, da je Ioniq zelo varčen.

Če se podrobneje spustite v vozne profile, je možnosti učinkovite porabe energentov veliko. Če spustimo Sport, ki združi moči v dobre pospeške, je tukaj način Auto, ki sam upravlja z delovanjem pogonov. Vendar, v primeru, da želimo v mestu voziti zgolj na baterijo, pritisnemo EV. Na avtocesti lahko zadržimo domet baterije tako, da stisnemo Hold in vozimo le na bencin. Obratno pa je možno med vožnjo tudi napolniti baterijo, saj lahko motor deluje kot generator.

Izboljšani Prius

Dobil sem mnogo komentarjev, da je to nekakšen korejski Prius. Se strinjam, da oblikovno spada v poglavje ekoloških karoserij, katerih znanitelj je definitivno Toyotin hibrid. Po drugi strani, pa mu le ta dela malo krivice, saj Hyundai Ioniq ni narejen za tiste, ki želijo ekološko izstopati. Ampak želi ekologijo dostaviti uporabniku, s tem, da denimo zmanjša potrošnjo energenta, nekoliko prečisti ozračje… Obenem pa še vedno odlično služi kot vsakodneven avtomobil za štiričlansko družino.

Prostora za potnike je dovolj, le prtljažnik zna pri odhodu na dopust pokazati šibko točko. A tudi to je možno rešiti s kakšnim strešnim kovčkom. Potniška kabina je ergonomsko in pregledno zasnovana, sedeži so udobni, komade pa smiselno pozicionirane. Med vožnjo se izkaže še z dobro zatesnitvijo pred hrupom.

Ne smem mimo asistenčnih sistemov, ki jih v Ioniqu ne manjka. Zaviranje v sili, nadzor mrtvih kotov, opozorilo o zapuščanju voznega pasu s popravi, so stvari, ki se jih nekako pričakuje v modernemu avtomobilu. Parkirni asistent, vzvratna kamera, samodejni vklop svetil, brisalcev…skratka, manjka ne še tako nobel dodatek kot je recimo Apple CarPlay/Android Auto ter prostor namenjen za induktivno polnjenje pametnega telefona.

Ekološka mrzlica je več kot očitna, vendar imam občutek, da si je Slovenci še ne želimo. Če bo sosed, potem bom tudi jaz. A vse bolj očitno je, da je dizlom čas potekel.

Hyundai se je na to že pripravil s svojim Ioniq naborom. Za hrabre elektrika, prestopnike hibrid in ziheraše priključni hibrid. In če vam v naslednjih dneh na vrata potrka ekologija, so oklevanja odveč.

Specifikacije – Hyundai Ioniq PHEV 1.6 GDI DCT Premium

Vrsta motorja: Bencinski, štirivaljnik
Prostornina motorja: 1.580 ccm
Moč motorja: 107 kW (146 KM) pri 5.700 vrt./min
Navor: 270 Nm pri 4.000  vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 178 km/h
Pospešek: 10,6 s
Poraba na testu: 3,8 l/100 km
Mere vozila: 4.470 mm x 1,820 mm x 1.450 mm
Medosna razdalja: 2.700 mm
Prostornina prtljažnika: 550 l
Rezervoar: 43 l
Masa vozila: 1.552 kg
Cena osnovnega modela: 22.990 EUR
Cena testnega modela: 32.990 EUR