Vse bolj si predstavljam družinsko matematiko, ki zna biti včasih precej naporna. Če predpostavimo, da imate dva mulca, je možno shajati s karavanom srednjega razreda. S tretjim je že treba poseči po večjem karavanu, enoprostorcu ali pa trendnemu terencu. Računska operacija se zaplete, ko se družini pridruži četrti član.

Takrat pridejo v poštev večji enoprostorci ter neke vrste dostavniki oziroma kombiji. Eden takšnih, bolj všečnih, je tale Grand Tourneo Connect. Fordova paleta ”civilnih” dostavnikov je zelo pestra in vsakdo bo našel nekaj zase. Našteval jih ne bom, ker jih pravzaprav na pamet ne znam, obenem bi se izgubil v terminologiji, googlate pa lahko tudi sami.

Bistvo je, da so takšni dostavniki, dotično tale Fordov, z leti razvoja postali vozni. Do nedavnega ”poštarski” dostavniki bili navadna ”jajca”, zdaj pa so resni tekmeci osebnim vozilom. Se sprašujete zakaj?

V potniški kabini avtomobila, ki ji do petih metrov manjka le 17 centimetrov in pol, je namreč dovolj prostora za tri vrste, v katerih je razporejenih sedem sedežev – vsi, tudi zadnja dva, ki sta vse prej kot zasilna in sta precej nastavljiva, pa ponujajo dovolj udobnega prostora tudi za daljše vožnje.

K temu pripomorejo precej oglate oblike avtomobila, zaradi katerih potnikoma na zadnjih sedežih ni namenjene le dovolj širine in prilagodljive dolžine, ampak več kot dovolj višine, da veliki prav tako ne bodo imeli težav. Bi lahko kaj takega dosegli v eni izmed klasičnih avtomobilskih oblik?

Moti le, da prtljažnik ni največji; v primeru, da boste izbrali dodatna sedeža, meri le 322 litrov, če boste odstranili vse v drugi in tretji vrsti, pa jih sprejme kar 2.620! To pa je že za občasne selitve.

Moram pa po drugi strani pohvaliti položaj za volanom, veliko priročnih odlagalnih mest, nov multimedijski sistem SYNC3 in pa številne asistenčne sisteme. Sistem za samodejno zaviranje v sili ima, prepoznava prometne znake in nenamerno menjavo voznega pasu, pazi na nezbranega voznika in mu pomaga še s prilagodljivim radarskim tempomatom … skratka, pri tako opremljenem vam ne bo hudo.

Še gospodarnost je dobra, kar velika spremenljivka v družinski enačbi. Novi dizelski motor s 120 ‘konjiči’ v povezavi z 8-stopenjsko avtomatiko v povprečju zahteva 6,5 litra na 100 prevoženih kilometrov, kar je za 1.800 kilogramov mase, spodoben rezultat.

In še zadnja spremenljivka v enačbi. Cena. 33.900 evrov, kolikor stane s popustom je na prvi pogled draga izbira, vendar je s parom drsnih vrat na boku Grand Connect odlična in nekaj tisočakov cenejša alternativa velikim družinskim enoprostornikom ali kombijem.

Specifikacije – Ford Grand Tourneo Connect 1.5 EcoBlue Titanium

Vrsta motorja: Turbodizelski
Prostornina motorja: 1.498 ccm
Moč motorja: 88 kW (120 KM) pri 3.600 vrt./min
Navor: 270 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 170 km/h
Pospešek: 12,2 s
Poraba na testu: 6,4 l/100 km
Posoda za gorivo: 56 l
Mere vozila: 4.825 mm x 1.840 mm x 1.847 mm
Medosna razdalja: 3.062 mm
Masa vozila: 1.893 kg
Prostornina prtljažnika: 322/1.287–2.620 l
Cena osnovnega modela: 23.080 €
Cena testnega modela: 33.900 €