Ali sem že omenil, da je testiranje avtomobilov v današnjem času sizifovo delo? Mnogokrat dobim občutek, da sogovornik bolj obvlada specifikacije modela za katerega se zanima, kot njegov inženir ali kreator.

Stopničko višje sežejo svetovalci izza pametnih napravic, saj le oni najbolje poznajo usodo dotične znamke. Predikcija za MINI Countryman SE se glasi – avto, ki ga nihče ne bo kupil, ker nima povezave s poreklom znamke in je vse prej kot MINI.

Škoda fantov, ki na takšen način zapravljajo svoj dragoceni čas življenja. Le korak iz hiše in morda bi ‘svetovalci’ opazili, da smo se ljudje razvadili. Imamo večje potrebe, radi smo na ‘kamot’. Me zanima, kdo bi se tiščal v originalnem MINIju. In to, da model nima povezave z MINIjem. Prosim lepo.

Prodajne številke

BMW kot gospodar znamke MINI je na svojem dvorišču uvedel radikalne spremembe, da je lahko obdržal svoje manjše modele ter znamko MINI. Pri slednji pa so morali zaradi rdečih številk razširiti modelno paleto. V obdobju desetih let smo tako videli številne izvedenke, a obdržale so se tiste, ki so prinašale dobiček. In ena izmed teh je MINI Countryman.

Zasnova je odlična. Izpolnjuje točno to, kar trenutno iščejo kupci. Naj si bo to starejši pari, mlada družina ali aktivni posamezniki. Kompaktna zasnova začinjena z MINI značajem nudi prostora za 4, pogojno 5, odraslih oseb. Tudi prtljaga bo našla svoje mesto v 400 litrskem prtljažniku.

Potniška kabina, izdelana s kvaliteto v mislih, razkrije nadaljnje detajle nekoč britanske znamke. Velik osrednji krog je zgubil funkcijo merilnika hitrosti. Se pa zdaj v njem nahaja velik zaslon multimedije, katerega upravljamo z vrtljivim gumbom na sredinskim grebenom. Uporabniška izkušnja je podobna tisti Bavarcev, le grafika je pri Countrymanu mladostniško nagajiva.

No, če ponovno omenim legendarnega MINIja. Zdi se mi, da ‘kavč komentatorji’ ne bi bili najbolj radostni, če bi leta 2019 sedli v avtomobil z zgolj volanskim obročem, prestavno ročico ter stopalkami za opravljanje. Parkirni senzorji in vzvratna kamera so zdaj že skoraj nujna zadeva na novem avtomobilu. Da ne omenim odlične več conske klimatizacije, ogrevanja sedežev, volana … In cel kup varnostne asistence ter pripomočkov za razbremenitev vožnje.

Le dizel ne!

V en glas zdaj trobimo, da avtomobil lahko poganja vse, le dizel ne. Vsekakor je MINI Countryman tudi v dizelski formi povsem spodobna zadeva, a trenutno je za popolno celoto najbolje izbrati priključno hibridno različico. Skupek bencinskega turbo trivaljnika ter elektromotorja razvije 224 ‘konjičev’, kar je povsem spodobna konjenica. Sklopu pripade še ‘štirikolesni pogon’ saj elektrika žene zadnji kolesi, bencin pa sprednji. Za odlično trakcijo v slabših pogojih cestišča je več kot dovolj.

Meni se ta oblika ‘varčevanja’ oziroma ‘okolju prijazne vožnje’ najbolj dopade. Sem pač ziher tip, in še ne zaupam povsem elektriki, saj me ob pogledu na padajoč domet stisne pri srcu. Kakorkoli, baterija nudi doseg med 20 in 30 kilometri. Če pa delu prepustite računalniku, pa bo sam razporejal koriščenje energenta.

V kolikor imate v bližini doma ali v službi polnilnico, se boste večino časa vozili za vsoto kave ali dveh. Kombinacija pogonov se po stotih kilometrih ustavi na slabih 5-ih evrih. 4, 2 evra za gorivo in 0,8 evra za elektriko. Racionalno? Ne vem. Brez dvoma pa je aktualno in sogovorniki bodo ob omembi priključnega hibrida največkrat privzdignili obrv.

Specifikacije – MINI Countryman SE

Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik + elektromotor
Prostornina motorja: 1.499 ccm
Skupna moč: 165 kW (224 KM)
Skupni navor: 385 Nm
Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski
Pogon: štirikolesni pogon
Največja hitrost: 198 km/h
Pospešek: 6,8 s
Poraba na testu: 6,6 l/100 km
Mere vozila: 4.299 mm x 1.822 mm x 1.559 mm
Medosna razdalja: 2.670 mm
Prostornina prtljažnika: 405 l
Rezervoar: 36 l
Kapaciteta baterije: 7,6 kWh
Masa vozila: 1.735 kg
Cena osnovnega modela: 38.000 EUR
Cena testnega modela: 55.992 EUR