Pri Nissanu so s peto generacijo Micre oblikovalske smernice začrtali na novo. Če je v preteklosti omenjeni model veljal za bolj naklonjenega nežnejšemu spolu, aktualni model ne skriva apetitov postati priljubljen tudi pri predstavnikih močnejšega spola. Z blago prenovo Micra ohranja adute za tiste, ki ne sledijo trendom.

Nekako si že smatran za ”outsiderja”, če tvoj novi avto ni križanec nečesa. Najverjetneje ima vsak kupec za to svoje razloge, ampak preprost in uporaben mestni avto, ki ne zajeda proračuna je lahko na svoj način tudi simpatičen. Micra je že kar dobro poznana. Njene generacijsko večje dimenzije so recept za solidno prostorno notranjost in hkrati dobro lego vozila na cesti. K poskočnosti pa bo zdaj pripomogel novi turbo bencinski motor.

Na voljo je v dveh močnostnih izvedbah, in sicer s 100 ali 117 »konjiči«. Močnejši je na voljo le z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom in v dveh bogatejših sklopih opreme. N-Connecta in Tekna. Šibkejši ima na voljo 5-stopenjski ročni menjalnik ali opcijski samodejni X-Tronic.

Testirana šibkejša različica s 100 vranci in menjalnikom s petimi zobniki se počuti domače v mestni in primestni vožnji. Tako motorizirana Micra brez težav sledi zelenemu valu, svoje veselje pa bo prinesel postanek na bencinskem servisu. Petstopenjski menjalnik je pravzaprav dobro uglašen z motorjem, saj so vrtljaji pri avtocestni hitrosti relativno nizki. Posledično je v kabini manj hrupa, kot pri starejših vozilih s 5-stopenjskim menjalnikom.


Številna elektronska pomagala

Ima pa Micra nekatere zanimive dodatke, ki v splošnih oglasnih spotih ne pridejo v ospredje. Del serije opreme je sistem Active Trace Control, ki z namenom lažjega manevriranja v ovinkih uporablja blago zaviranje na posameznih kolesih ter tako vozilo obdrži na optimalni poti.

Drugi takšen sistem pa je Active Ride Control, ki z vplivanjem na navor motorja ter z blagim zaviranjem na vseh kolesih zmanjšuje poskakovanje vozila med vožnjo po grbinah, s čimer se poveča udobje. Oba sistema delujeta popolnoma samodejno in z blago uporabo zavorne sile.

To kar imajo veliki.

Potniška kabina ne skriva apetitov (p)ostati všečen mestni/primestni avtomobil. Sedenje na voznikovem sedežu je prijetno, pregled na armaturno ploščo všečen, prostora je dovolj tudi za višjerasle. Na zadnjih sedežih je sicer dovolj prostora za noge in vendar pa bodo imeli višjerasli zaradi nekoliko prirezane strehe malce manj prostora za glavo. Prtljažni prostor meri 300 litrov.

Pri testni različici je bil volanski obroč odet v usnje in na spodnjem delu prirezan. Sredinski del armature je prav tako odet v usnje, na njem se bohoti nov pregleden in na dotik občutljiv zaslon, ki prikazuje vse funkcije od navigacije pa do podatkov o vozilu. Posodobljeni vmesnik je bolj odziven na ukaze ter ponuja različne funkcije. Mnogi boste nanj priklopili pametni telefon ter uporabljali vmesnik Car Play ali Android Auto.

Na splošno bi lahko dejali, da so pri Nissanu s peto generacijo Micre naredili odločen korak naprej, katerega je subtilna prenova še nekoliko podaljšala. Avtomobil je postal vse tisto kar mora biti: stilsko privlačen, opremljen z aktualnimi gadgeti in gospodaren. Aja, in še cena. Za osnovno različico bo potrebno (brez upoštevanih popustov) odšteti od 14.650 eur dalje, medtem kot pri Nissanu testno različico cenijo na 17.740 eur.

Specifikacije – Nissan Micra 1.0 IG-T 100 N-Connecta

Vrsta motorja: Turbobencinski
Prostornina motorja: 999 ccm
Moč motorja: 74 kW (100 KM) pri 5.000 vrt./min
Navor: 160 Nm pri 2.750 vrt./min
Menjalnik: ročni, 5-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 184 km/h
Pospešek: 10,9 s
Poraba na testu: 6,3 l/100 km
Posoda za gorivo: 41 l
Mere vozila: 3.999 mm x 1.743 mm x 1.455 mm
Medosna razdalja: 2.525 mm
Masa vozila: 1.105 kg
Prostornina prtljažnika: 300 l
Cena osnovnega modela: 14.650 €
Cena testnega modela: 17.410 €