Dolgo je veljalo, da zna le Toyota proizvajati hibride. Vendar spanje na desetletnih lovorikah se japonski znamki ni obrestovalo. Konkurenca jo je prehitela in Ioniq Hybrid je dober pokazatelj industrijskega napredka.

V letu 1996, ko je prvi Prius ogledal luč sveta, so v korejskem podjetju s proizvodnih trakov v svet pošiljali ne najbolj navdihujočega Accenta. Štiriindvajset let kasneje Prius v četrti generaciji uporablja skoraj identičen pogonski agregat, medtem, ko Hyundai razpolaga z zavidljivo modelno paleto vozil. Od hudih športnih terencev, luksuznih vozil, dirkaško naravnanih mašin ter ekološko usmerjene niše. Hibridi, priključni hibridi, električarji in ”vodikarji”.

Ioniq Hybrid je na nekakšna interpretacija začetnika ”zelenega” avtomobilskega gibanja. Petvratna kombi-limuzina s prostornim kabinskim delom. S to razliko, da se je Ioniq otresel vseh dosedanjih zamer. S tem mislim na obliko, ki ne odbija kupcev, ampak jih z medgeneracijsko posodobitvijo zgolj še bolj privlači. Moteč brez- ali neskončno-stopenjski menjalnik pa je nadomestil 6-stopenjski avtomatik z dvojno sklopko. Pozabite na pretirano dretje med pospeševanji.

Skratka, dodelan recept star več kot dve desetletji, obeta veliko. Seveda morate v prvi vrsti iskati oziroma si želeti takšne vrste avtomobil. Aktualen in še bolj primeren izraz na tem mestu je vrsta mobilnosti. Torej, če ste pripravljeni vstopiti v svet okolju prijaznejše mobilnosti, zna biti Hyundai Ioniq Hybrid zanimiva izbira.


Vajenec spije manj od mojstra?

Malo tehničnih podatkov, za občutek. Ioniq hibrid je opremljen z 1,6-litrskim bencinskim štirivaljnikom, ki razvije 77,2 kW (105 KM) in 147 Nm navora. Elektromotor doda 32 kW (43,5 KM) moči in 170 Nm navora. Slednji energijo črpa iz litij-ionske baterije kapacitete 1,56 kWh. To pomeni, da se na elektriko načeloma da peljati, a je dolžina odvisna od napolnjenosti baterije ter sloga vožnje.

Tisto kar je pomembno je to, da takšen sistem pripomore k nižji porabi goriva. Na testu je povprečna poraba goriva bila 4,2 litra na 100 prevoženih kilometrov. Rezultat je za dober liter nižji kot pri testu Toyote Prius. Vajenec je premagal mojstra. Povsem razumljivo, saj so inženirji Ioniqa dobro ”nastavili”. Denimo, pri konstantni avtocestni hitrosti se občasno izklopi motor in delo prevzame elektromotor. Delovanje hibridnega sklopa tako ni vezano le na mestne hitrosti.

Dodana vrednost učinkovitemu pogonskemu sklopu je počutje v potniški kabini. Je kot dnevna soba. Udobno sedenje v prijetno zatesnjenem okolju. Svetlo, prostorno, z dvema velikima zaslonoma ter stikali pretežno občutljivimi na dotik. Odličen “infotainment” sistem deluje zelo hitro in odzivno, poleg tega pa je zaradi ličnega in preglednega grafičnega vmesnika tudi preprost za uporabo.

Sem še kaj pozabil? Mogoče to, da je v prtljažniku 456 litrov prostora in da vstopni model stane 24.990 evrov z zastopnikovim eko popustom. Z izbiro višnje stopnje opremljenosti se na listu znajdejo dodatki kot je električen pomik sedežev, gretje, hlajenje, induktivno polnjenje, LED svetila, varnostni pomočniki, …

Hyundai Ioniq Hybrid je dober pokazatelj, da je z malo truda mogoče privarčevati gorivo in da klasični bencinski motorji še niso za v muzej. Pravzaprav je tale hibrid simpatična opcija za vse voznike, ki jim ni do iskanja električnih polnilnic, vendar so radi v stiku z aktualnimi smernicami industrije.

Specifikacije – Hyundai Ioniq 1.6 GDI Hybrid Premium

Vrsta motorja: Bencinski + elektro (hibrid)
Prostornina bencinskega motorja: 1.580 ccm
Moč sistema: 104 kW (141 KM)
Navor sistema: 265 Nm
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 185 km/h
Pospešek: 10,8 s
Poraba na testu: 4,2 l/100 km
Mere vozila: 4.470 mm x 1,820 mm x 1.450 mm
Medosna razdalja: 2.700 mm
Masa vozila: 1.445 kg
Prostornina prtljažnika: 456 – 1.518 l
Cena osnovnega modela: 26.990 EUR
Cena testnega modela: 31.550 EUR