Kaj je električno vozilo? PR oddelek ima to vrlino, da tudi Plug-In Hybrid šteje med električarja. Že res, da ga ”vtikamo”, ampak pod pokrovom se skriva stoletna inovacija, ki bi jo vsi radi čim prej spravili v muzej.

Evropski proizvajalci niso najbolj pripravljeni na elektriko. Nimajo ali pa ne želijo izdelati ta pravih električnih avtomobilov kot tudi ne želijo prehitro izgubiti strank poprodajnih storitev. Blaga oblika prehoda in časovna kapsula prestrukturiranja podjetij so tako Plug-In Hybrid ali po slovensko priključni hibridi. ”Strokovnjaki elektromobilnosti” jim nasprotujejo, češ da je ti zgolj uteha, medtem ko jih evropski kupci kar radi pospravijo v garažo. Sploh tisti, ki stavijo na ziher.

Hyundai se je na elektrifikacijo dobro pripravil in v enem avtomobilu povzel vse možne scenarije. Od bojazljivcev do tistih kupcev, ki želijo malce tvegati. In ker je navada železna srajca je mogoče pri Ioniqu izbrati še priključnega hibrida, s katerim se opravi blagi prehod na elektrificirano mobilnost. Bolje to, kot pa umazani dizel, bi rekli ”strokovnjaki”.

Ioniq v drugi generaciji vozila ponuja baterijo z večjo kapaciteto, kar pomeni daljši domet ter bolj sofisticirano celotno podobo. Uporabnika navdušita tako zunanjost kot potniška kabina. O sami kabini sem se razpisal pri testu hibrida, zato se bom tukaj raje osredotočil na sam pogonski sklop.


Dizelski doseg: Več kot 1000 km

Sistemska moč 1,6-litrskega bencinerja (77 kW) ter elektromotorja (44,5 kW) znaša (104 kW) 141 konjskih moči in 256 Nm navora. Ta se preko 6-stopenjskega samodejnega menjalnika z dvojno sklopko prenaša na sprednji par koles. Litij-ionska polimerna baterija s kapaciteto 8,9 kWh nudi nekaj več kot 60 kilometrov brezogljične vožnje po standardu WLTP. V praksi se je ta številka prevoženih kilometrov gibala okoli 50.

Dodana fleksibilnost potovanja je torej rezervoar bencina, ki omogoča da nalogo pogona koles nadaljuje bencinski motor. Če ste preračunljivega tipa, potem boste po 50 električnih kilometrih avtomobil priklopili na polnilnico in po dobrih dveh urah imeli na voljo celoten domet. Dobra stvar pa je, da takšen Ioniq podpira lenobo. Učinkovito regenerativno zaviranje, izkoriščanje aktivne aerodinamike ter krmilnikov voznih sistemov, ne dvignejo porabo goriva nad 4 litre na 100 prevoženih kilometrov ob izpraznjeni bateriji. Posledično to pomeni, da lahko z napolnjeno baterijo in rezervoarjem prevozite več kot 1000 kilometrov.

Logično pa s polnjenjem baterije povprečna poraba bencina pada. Vestni boste tako večino časa vozili na štorm, tisti malce manj pa lahko računate na povprečje 2-3 litre goriva na 100 kilometrov ter določen delež elektrike. Trenutni izračuni bi izvrgli številke med 2,5€ in 4€ na 100 prevoženih kilometrov.

Spodobi se, da zaključim s smiselno rešitvijo. Enotne ni, ima pa Hyundai kar 3. Pa vendar, če niste popolnoma prepričani v priklapljanje avtomobila, potem je tukaj Hybrid. Priključni hibrid je kot otroško kolo s pomožnimi kolesi. Za vsak slučaj je tukaj še dobri stari bencin. Ampak, tisti, ki resno razmišljate o novih energentih, ne vidim razloga, zakaj ne bi direktno preklopili na elektriko?

Specifikacije – Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid Impression

Vrsta motorja: Bencinski + elektro (priključni hibrid)
Prostornina bencinskega motorja: 1.580 ccm
Moč bencinskega motorja: 77 kW (105 KM)
Moč elektromotorja: 44,5 kW (60,5 KM)
Moč sistema: 104 kW (141 KM)
Navor: 265 Nm
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 178 km/h
Pospešek: 10,6 s
Poraba na testu: 3,2 l/100 km
Poraba na testu: 14,9 kWh/100 km
Domet na testu: 50 km +

Mere vozila: 4.470 mm x 1,820 mm x 1.450 mm
Medosna razdalja: 2.700 mm
Prostornina prtljažnika: 341 – 1.401 l
Rezervoar: 43 l
Kapaciteta baterije: 8,9 kWh
Masa vozila: 1.570 kg
Cena osnovnega modela: 33.490 EUR
Cena testnega modela: 38.990 EUR