Ste se kdaj vprašali kdo si najmanj želi električnih avtomobilov? Smo to res kupci, ali težava tiči drugje? Pri proizvajalcih avtomobilov, naftnih podjetjih? S Hyundai Ioniq Electric sem raziskoval, kako daleč smo pravzaprav s to elektriko.

Če odmislim koncepte ter maloserijske poizkuse električnih vozil, se zadnjih 100 let na področju avtomobilizma ni nič premaknilo v smeri elektrike. Tudi od leta 2000 bore malo. Eksplodirala je Tesla in nato dolgo nič. Malo so poskušali Japonci, Evropejci pa se še vedno ne moremo otresti nekakšne ”naftne” pomoči, v smislu priključnih hibridov.

Kitajci so dokazali, da je v dveh letih možno ustanoviti podjetje, skonstruirati električen pogonski sklop, oblikovati vozilo ter ga po nekaj več kot 750 dneh poslati na cesto. Voznega. In po prvih video zapisih nič manj konkurenčnega od skrb vzbujajoče Tesle. Na drugi strani je Hyundai zelo resno vzel misel o elektriki. Električna Kona in Ioniq sta si hitro izborila najvišja mesta evropskih prodajnih lestvic. Kot pravi naš uvoznik vozil Hyundai, če bi imeli vozila, bi jih lahko prodali več. Problem so torej proizvodne zmogljivosti, ne avtomobili.

Prekratek domet?

S koliko dometa bi realno bili zadovoljni? Z enim polnjenjem do Šibenika? Ali do Berlina? Mogoče za obe smeri? Ali bi raje rekli kar do Lune in nazaj? Resnica je ta, da Slovenci dnevno prevozimo do 50 kilometrov. Nekaj je takšnih, ki jih dnevno napravijo do 100, ter preostalih par odstotkov voznikov, ki jih proti 200. Tisti bi mogoče razmislili o selitvi?


Skratka, da ne zaidem preveč. Hyundai Ioniq Electric ponuja 38,3 kWh kapacitete baterije, kar znaša za okoli 310 kilometrov po WLTP preizkusu. V praksi sem, s stilom vožnje ki se za električni avto spodobi, prišel do 290 prevoženih kilometrov z enim polnjenjem. Zavidljiv rezultat, a bolj kot doseg navduši povprečna poraba energije. Na 100 prevoženih kilometrov je Ioniq porabil med 12 in 13 kWh. Preračunano je to strošek 84 centov na 100 prevoženih kilometrov, oziroma za polno baterijo boste na domačem priključku plačali manj kot 3 evre.

Že res, da polnjenje z 0- do 100-odstotkov na ”šuko” vtičnici traja 35 ur, vendar verjemite, da ne boste hodili iz ene skrajnosti v drugo. Večino časa boste polnili med optimalnimi odstotki, torej 20 in 80. Posledično bo še baterija hvaležna, pravijo strokovnjaki. Seveda, če vam dom omogoča, lahko ”namontirate” 7 kW domačo polnilnico in čas polnjenja se spusti na 6h. S Hyundai Ioniq Electric pa se da shajati tudi če nimate možnosti domačega polnjenja. Obisk 50 kW polnilnice bo v slabi uri baterijo obogatil z 80-odstotkov kapacitete, medtem ko bo 100 kW polnilnica še hitreje poskrbela za napolnjenost. Drži pa, da so obiski hitri polnilnic nekoliko dražji.

Idealen električni avtomobil?

Kljub temu, da so trenutno v trendu športni terenci v stilu Kone, Ioniq vseeno parira v nazivu družinskega avtomobila. Sam menim, da ponuja še nekoliko več prostora kot Kona in je precej bolj racionalna izbira. Nižja izhodiščna cena, ki jo znižajo še trenutni popusti uvoznika ter seveda državna subvencija. Nižja povprečna poraba energije in posledično nižji obratni stroški.

Ioniq Electric premore vse aktualne tehnologije kot so prilagodljivi LED žarometi, sistemi za zaznavanje pešcev, znakov, prometa. Tudi zavirati zna v sili in skoraj da peljati sam po avtocesti. Parkirni asistent in kamere so že standard, kot je denimo gretje sedežev, volana in kabine pred odhodom na pot. Povezljivo je vse z vsem in osrednji posodobljeni vmesnik bolje deluje in je prijaznejši uporabniku.

Električni avto so Hyundai in tudi določeni proizvajalci že korektno nastavili. Domet se bo z razvojem baterij z leti daljšal, vendar bolj kot to so potrebni infrastruktura polnilnic, modelna pestrost električnih vozil ter izboljšava uporabniške izkušnje lastnika električnega avtomobila. Žal je avtomobilska scena še preveč vpeta v ”naftni” posel, da bi lahko zmago prepustila konkurenčni elektriki.

Specifikacije: Hyundai Ioniq Electric Premium

Vrsta motorja: električni
Baterija: 38,3 kWh litij-ionska
Moč v kW (KM): 100 (136)
Največji navor v Nm: 295
Menjalnik: samodejni, enostopenjski reduktor z diferencialom
Pogon: spredaj
Mere (dolžina x širina x višina) v mm: 4470 x 1820 x 1475
Medosna razdalja v mm: 2700
Prtljažnik v litrih: 357 – 1.417
Masa praznega vozila (nosilnost) v kg: 1626 (345)
Največja hitrost v km/h: 165
Pospešek 0-100 km/h v s: 9,9
Poraba (po WLTP) v kWh: 13,8
Poraba na testu v kWh: 13
Domet (po WLTP) v km: 311
Domet na testu v km: 290
Cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR: 40.800