Hibridnost se je dobro vpeljala v naš vsakdan. Prejšnji dan sem pri poročilih slišal, da šolstvo uvaja hibridni sistem poučevanja. Zveneča izpeljanka, ki se v avtomobilizmu poslužuje že vsaj 20 let in vse bolj prihaja v prakso.

Proizvajalci strmijo v boljšo, predvsem zeleno prihodnost. Je tudi res, da jih v to nagovarja vse ostrejša zakonodaja, a dejstvo je, da ima vsakdo nekaj od hibridnega sistema. Inženirji delo, posledično tudi proizvodni delavci ter še prej oblikovalci. Nato oddelek marketinga, prodajalci in tudi kupec z nižjo porabo goriva. Na to še prejme dodatek v obliki tišje vožnje ter občutek, da v ozračje spustite nižje količine ogljičnega odtisa na prevožen kilometer.

Hibridna Kona je všečen sopotnik, ki jo hibridni sistem futuristično začini. Nekako ustreza odbiti obliki vozila in narekuje nove smernice mobilnosti. Seveda hibrid ni pogruntavščina zadnje mode, vendar se trenutno intenzivno trži. O samem hibridnem sistemu in njegovi smiselnosti, sem pisal že pri testu tega hibridnega avtomobila. A Hyundai je šel še stopničko višje in delovanje 32 kW elektromotorja ter 77 kW bencinskega motorja povezal s 6-stopenjskim avtomatskim menjalnikom. Posledično se je otresel ”glasnega brezstopenjskega menjalnika”, ki največkrat odvrne voznike na testnih vožnjah avtomobilov japonskih proizvajalcev.

V bistvu je menjalnik rešil prodajno zgodbo, ker je vse ostalo na Koni korektno in laik pravzaprav ne bo opazil, da vozi ”zelen” ali okolju prijazen avto. Videz ostaja nespremenjen, izbrana lita so celo športno predrzna. V potniški kabini je prostora za 5 oseb, a največkrat se boste z njo tako peljali v dvoje ali troje. Pohvalo je, da hibridni sistem z 1,56 kW baterijo ni posegel v prtljažni prostor, ki še vedno ponuja 378 litrov.

Brez ”zelenega” pretiravanja

Navduši prijetna notranjost mestnega terenca, ki je za razliko od zunanjosti precej bolj umirjena. Pri Koni Hybrid se na sredini armaturne plošče nahaja povsem nov 10,25-palčni zaslon infozabavnega sistema, ki se ponaša z lepšo grafiko ter hitrejšim delovanjem. Pri navigacijski napravi boste obenem lahko uporabili še sistem Eco Driving Assistant, ki analizira vašo pot ter pomaga pri optimiziranju vožnje.

Drugače zastavljena je instrumenta plošča, saj je na mesto obratomera prišel prikazovalnik režima vožnje (Charge, Eco, Power). Obvolanske ročice imajo tokrat funkcijo nastavljanja jakosti regenerativnega zaviranja, s tipko EV pa nato lahko izkoristimo nekaj kilometrov popolnoma električne vožnje.

Na tem mestu se ekologija konča. Ostali elementi so poznani iz ”industrijskega” obdobja, saj Kona ponuja vse kar imajo veliki. Gretje sedežev in volana, parkirni asistent s 360° kamero, projecirni zaslon, induktivno polnjenje telefona ter kopico asistenc za razbremenitev vožnje. Pomoč za ohranjanje voznega pasu, radarski tempomat, sistem za nadzor mrtvih kotov, opozorilo pred naletom z zaviranjem v sili in še kaj bi se našlo.

Z izborom najbogatejšega paketa Impression ter še malo dodatkov, se takšna Kona Hybrid ceni na 28 tisočakov. To jo cenovno postavlja malo višje od primerljive dizelske različice, a trg mestnih športnih terencev se ”sajavčkov” otepa. Hibridnost je v polnem zamahu in Hyundai je nanjo precej bolje pripravljen kot naše šolstvo.

Specifikacije – Hyundai Kona 1.6 GDI Hybrid Impression

Vrsta motorja: Bencinski + elektro (hibrid)
Prostornina bencinskega motorja: 1.580 ccm
Moč sistema: 104 kW (141 KM)
Navor sistema: 265 Nm
Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 160 km/h
Pospešek: 11,6 s
Poraba na testu: 5,4 l/100 km
Mere vozila: 4.165 mm x 1,800 mm x 1.565 mm
Medosna razdalja: 2.600 mm
Masa vozila: 1.451 kg
Prostornina prtljažnika: 378 – 1.316 l
Cena osnovnega modela: 17.490 EUR
Cena testnega modela: 28.490 EUR