Najprej udobje, potem vse ostalo! – Citroën C4 Picasso BlueHDi 120 Feel BVM6

Na kaj najprej pomislite ob besedi Citroen? Se mi je zdelo. Sam namreč najprej pomislim na tipa z imenom Sebastien Loeb, ki je v svetovnem reli prvenstvu s Citroeni osvojil rekordnih devet zaporednih naslovov prvaka.

V lasti ima še veliko drugih rekordov, med drugim tudi rekord za največ zmag, največ uvrstitev na stopničke za zmagovalce in tudi rekord za največ osvojenih točk. Skratka tip je postavil meje relija na konkretno višjo stopničko. Naslednja stvar, ki mi pade na pamet ob besedi Citroen je znamenita ”Žaba”, ki sem jo kot otrok vrsto let zamenjeval s ”Spačkom”. No, tekom let se je moje avtomobilistično znanje izpililo in zdaj načeloma vem povezati ime z avtomobilom. Je bila pa tale ”Žaba” povrhu tudi nekaj posebnega, saj je vsebovala veliko kreativne tehnologije. Hidravlično podvozje, luči, ki so svetile v zavoj, izvrstno aerodinamiko ter posledično obliko. Pa še izdelovali so jo pri nas v Cimosu. Zadnja stvar, z malce bolj globljim pomenom, pa se navezuje na sam logotip znamke, ki upodablja zobnik. Študijska deformacija, pač.

Ob vseh teh dosežkih na športnih ter tehnoloških področjih bi pričakoval, da se bodo avtomobili francoske znamke čez ovinek peljali veliko bolje kot nemški ali italijanski konkurenti. Vendar se Citroen ni kaj dosti ukvarjal s časom na Nurburgringu in podobnih stezah, ampak so se raje lotili izdelave komfortnih avtomobilov. Slednja je bila veliko boljša pogruntavščina kot današnje nastavitve podvozja s pomočjo elektrike ter magnetov. Hidravlika kot taka namreč ni nikoli ”crknila”, saj je bila mehanska. Odpovedali so le deli, ki pa jih je bilo moč zamenjati. In čeprav s temi avtomobili nisi pisal rekordnih časov, si se peljal kot na križarki. Preverjeno s temle C5.

Nova filozofija komforta!

No, pred kakšnim letom ali več, je Citroen naznanil opustitev legendarne hidravlike, ki jo je zdaj zamenjalo podvozje z oznako Advanced Comfort. In glede na tedensko druženje s prenovljenim Citroenom C4 Picasso zadevščina povsem in zelo dobro deluje. Enoprostorec se res pelje izjemno udobno in prijetno požira slovenske preluknjane ceste. Mogoče bi lahko celo zapisal, da je trenutno eden izmed bolj udobnih družinskih avtomobilov na tržišču, sploh v kombinaciji z normalno velikostjo litih platišč, kot je bila denimo tale na testnem vozilu.

Nagrajenega zunanjega videza se prenova ni drastično lotila, kar je nekako logično, saj je Picasso še zmeraj svež futurističen posebnež. Malenkost je spremenjen sprednji del, dodana so LED svetila spredaj in zadaj, kjer so zasnovane v stilu 3D efekta. Dodana je bila še nova paleta barv ter platišč. Prostoren francoz se še vedno ponaša z eno izmed največjih panoramskih streh v svojem razredu in z njo nudi obilo zabave za vso družino.

Povezljivost in povezanost!

Največ novosti se nahaja v spremenjeni kabini, kjer je zdaj 7-palčna večopravilna enota 3D Citroën Connect Nav z zemljevidi Tom Tom. Sistem prinaša uporabniku odzivnejše delovanje in dodatne povezljivostne rešitve – Android Auto ter Apple Car Play. Družinski enoprostorec se zdaj lahko pohvali še z veliko zalogo varnost opreme kot je sistemom za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu, nadzorom vozil v mrtvem kotu, samodejnim zaviranjem v sili, sistemom za opozorilo pri utrujenosti voznika, opozorilnikom za voznikovo nepozornost in prepoznavo prometnih znakov.

Za pogon testnega vozila je služil 1,6-litrski dizelski motor s 120 ”konjskimi” močmi, ki se je v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom izkazal s solidno prožnostjo ter zelo ugodno porabo goriva. Vsekakor je vozna dinamika podrejena udobju, zato je preizkušanje meje cviljenja gum in lovljenja idealnih linij povsem odveč. Štejejo prevoženi kilometri z udobjem dnevne sobe ter mirnostjo ljubljanskega NUK-a. In glede na nizko povprečno porabo, jih bo kar precej, preden se bo spet potrebno ustaviti na bencinski pumpi.

Morda bi si sam želel kakšno rešitev, ki jo je Sebastian Loeb bil deležen v Citroenovem reli vozilu. Števec bi raje videl pred volanskim obročem, za križarjenja pa bi priporočal pravi samodejni menjalnik s pretvornikom navora.

Motor / menjalnik: 1.6 BlueHDi turbodizelski (88 kW/120 KM, 300 Nm) / 6-st. ročni
Poraba goriva na testu: 5l – 6l
Največja hitrost/ pospešek: 190 km/h / 10,2 s
Dolžina / širina / višina: 4428 / 1826 / 1611 mm
Medosna razdalja: 2785 mm
Masa praznega vozila: 1415 kg
Posoda za gorivo: 55 l
Prostornina prtljažnika: 630 l
Osnovna cena testnega modela: 26.650 EUR
Cena testnega vozila z dodatno opremo: 30.940 EUR

Ofenziva športnih terenskih vozil: Citroen C5 AirCross

La C3 – Citroën C3 PureTech82 Feel

Prostorna dvojčka: Peugeot Traveller in Citroen Spacetourer