Ameriška znamka je v avtomobilsko arhivo zasidrala številna zveneča imena. Začenši z modelom T. Sledila so Mustang, Maverick, Capri, Cortina, Escort, Focus, Raptor in tudi Ford Puma. Vabljivo ime in všečna pojava, sta ključni sestavini recepta za uspeh.
Saj veste kako gre to pri ljudjeh. Klemen je imenska klasika. Ažbe zna pritegniti kakšnega dekleta več, medtem ko Lojze ni več tako in. Podobno je z Marijo pri dekletih, saj jo Eva, Žana, Nives in Mila zasenčijo na spoznavnem žuru. Zgolj po imenu, kaj šele, če na to dodamo prikupno zunanjost. Metafora se brez težave prenese v avtomobilski svet, kjer Ford Puma in še kakšen jekleni akter, igrjo na karto psihologije.
S tem seveda ni nič narobe, ravno obratno. Sam bi se raje odločil za Mustanga Mach-E, kot za terenca xv457gh-S366 z nižjo ceno in konkurenčnejšimi tehničnimi podatki. Taktika torej deluje, in sklepam, da bo delovala tudi pri Pumi.
Še eden izmed mnogih?
Križancev je že veliko. Preveč. Že Ford ima vsaj dva mala, če ne tri, ko prištejemo Fiesto Active. A zgleda to kupce ne moti, saj si vsak izbere svojega favorita. Puma v segment prinaša dodano vrednost trendne oblike.
Kupec Pume se ne bo prav veliko zanimal za prostor na zadnji klopi, ki ga solidno dovolj za avtomobil takšne dimenzij. Obenem mu litri prtljažnega prostora ne predstavljajo ključnega faktorja, čeprav se križanec modrega ovala pohvali z dobro odmerjenim ”kufrom”, ki pod dnom skriva še Mega box – večnamenski prostor s pralno površino in odtokom.
Stavil bi, da večina ne bo prebrala niti spiska vse dodane opreme, ki jo s sabo privleče izpisan nabor paketov ST Line X Vignale. Važno je, da križanec dobro izgleda in Puma s tem paketom je pošteno huda. Unikatna odbijača z masko popolnoma spremenita njeno prezenco. LED svetili dodata športen pridih Forda GT (inspiracija zasnove). Dvobarva kombinacija, 18-palčna platiša ter zadnji spojler pa dopolnijo celoto.
Notranjost je odeta v prefinjeno prešito usnje. Digitalni informacijski zaslon pozdravi z animacijo pume. Slednja se tudi izriše na tla pred sprednjimi vrati. Osrednji zaslon na dotik z vmesnikom SYNC3 postreže s povezljivostjo Apple Car Play ter Android Auto. Vsebuje ”hišno” navigacijo ter omogoča upravljanje z vsemi sistemi avtomobila. Tem kupec najverjetneje ne bo prišel do konca, a kar je najbolj pomembno je to, da delujejo. Od radarskega tempomata do sistema ESP.
Poskočna kot Puma?
Ne vem kaj je s to famo, da je avto dober le, če drži kakšen rekord na pistah širom sveta. Menim, da Puma ni te vrste avtomobil in tudi klijentela ne prihaja iz boksov F1. Literska motorizacija s 125 konjiči povsem zadošča poslanstvu, ki ga dodatno oplemeniti samodejni menjlanik. Pogonski sklop v povprečju zahteva 7 litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov.
Ford Puma tako v segment ne prinaša nič še ne videnega, ampak obstoječe stvari precej dobro združuje v recept z dvema glavnima sestavinama. Nakup bodo tako vodile emocije.
Specifikacije – Ford Puma 1.0 EcoBoost ST Line X Vignale
Vrsta motorja: Turbobencinski, trivaljnik
Prostornina motorja: 999 ccm
Moč motorja: 92 kW (125 KM) pri 6.000 vrt./min
Navor: 210 Nm pri 1.750 vrt./min
Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski
Pogon: sprednji pogon
Največja hitrost: 195 km/h
Pospešek: 9,9 s
Izpust Co2: 98 g/km
Poraba na testu: 7,5 l/100 km
Rezervoar: 42 l
Mere vozila: 4.207 mm x 1,805 mm x 1.537 mm
Medosna razdalja: 2.588 mm
Prostornina prtljažnika: 402 – 1.161 l
Cena osnovnega modela: 20.690 EUR
Cena testnega modela: 30.150 EUR